2017-03-27, 16:51
Medlem
Såg precis avsnitt 2 och jag har svårt att se att något av paren kommer att fortsätta vara gifta efter programmets slut. Slog inga gnistor direkt mellan något av paren. Det hade ändå varit roligt att se äkta kärlek uppstå, men bevisligen funkar det inte att matcha ihop personer som på papper passar ihop. Det blir så tydligt att attraktion är allt, finns den så kan man lättare se förbi mindre tillkortakommanden.
Citera
2017-03-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Herregud flintskallen grät verkligen igenom hela bröllopsceremonin

Michaels feminist brud verkar inte känna attraktion så jag förstår att Michael (den snälle) höll lite avstånd och inte kunde slappna av. Annars tror jag att han är chill och skön att vara med men hon gjorde konstant konstigs miner och vill nog ha en prins medan hon själv inte har nåt att erbjuda. Dvs som alla tjejer idag.

Många tjejer har något att erbjuda. Däremot håller jag med om att Louise inte är mycket att hänga i granen. Hon kommer aldrig bilda familj om hon nu inte hittar en fet manschauvonist som njuter av dominansen och kan överse med hennes brister. De "snälla" killarna är ointressanta för henne och de charmiga vill inte ha henne.
Senast redigerad av avec 2017-03-27 kl. 18:05.
Citera
2017-03-27, 19:25
Medlem
Bandida.locas avatar
När en 50åring säger "bra skit" om sin nya fru... #detballarur
Citera
2017-03-27, 19:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag hoppas att alla unga män som har problem att få kvinnor använder avsnitt 2 och Michael som ett avskräckande exempel på hur man inte ska bete sig för att attrahera en kvinna. Hans kommunikation genom ögonkontakt, ansiktsuttryck, kroppsspråk, fysiskt men även muntligt är i det närmaste obefintlig.

Sedan är Magnus ett bra exempel på hur man kan komma undan med det mesta. Trots hans fadäs vid vigselns början lyckades han reda upp det, just för att han kommunicerar och är öppen.

Louises beteende då? Verkligen öppen, glad och inbjudande... Visst ja, det är bara män som kan göra fel.

Tror det kan funka för det andra yngre paret, men inte de andra.
Citera
2017-03-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Louises beteende då? Verkligen öppen, glad och inbjudande... Visst ja, det är bara män som kan göra fel.

Det beror på ur vems perspektiv man ser det. För Mikaels del gör han fel. Det är mannens roll att ta initiativ, sedan svarar kvinnan på det. Eftersom han inte tar initiativ så svarar hon negativt.

Louise ena fel är att hon inte skött om sin kropp och därmed ser riktigt illa ut trots att hon genetiskt sett haft rätt bra förutsättningar. Hon vill ha en "high value"- man men fattar uppenbarligen inte att hennes chanser är obefintliga när hon ser ut som en "low value"-kvinna.

Med det som bakgrund är det korkat av henne att inte ens ge Michael en chans, ja. Hennes beteende lockar fram det sämsta hos honom, eftersom ju mer hon ratar honom desto osäkrare blir han. Hon kunde gott ta lite initiativ själv, det behöver man i hennes situation eftersom männen knappast står i kö.
Citera
2017-03-27, 20:08
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Såg precis avsnitt 2 och jag har svårt att se att något av paren kommer att fortsätta vara gifta efter programmets slut. Slog inga gnistor direkt mellan något av paren. Det hade ändå varit roligt att se äkta kärlek uppstå, men bevisligen funkar det inte att matcha ihop personer som på papper passar ihop. Det blir så tydligt att attraktion är allt, finns den så kan man lättare se förbi mindre tillkortakommanden.

Precis så. Dessa ord borde skrivas i sten.

Louise är en väldigt typisk kvinna. Vill såklart ha en riktigt snygg kille men hennes utseende(övre medel men inte över medel) räcker inte för att attrahera dom riktigt snygga killarna. Michael är ganska jämn utseendemässigt med Louise, men hade behövt vara en badboy för att Louise ska kunna falla för honom. Då dark triad-personlighetstyper är DET ENDA som kan kompensera för brister i utseende hos en kille. Den kvinnliga sexualiteten är sjuk och pervers, den premierar ondska.

Louise's framtid kommer se ut på nåt av dessa tre sätt

* Hon förblir singel livet ut

* Hon blir tillsammans men en medelkille(utseendemässigt) som dock är dominerande och osympatisk. Hon skaffar barn med honom och barnen får lida under uppväxten av att ha en osympatisk pappa.

* Hon ger sig tillslut och "går med" på att bli tillsammans med en snäll medelkille. En kille med stabil inkomst och som hjälper till därhemma, en sk providertyp. Hon ligger med honom en gång i månaden, missionären, som en slapp fisk. Hon blir bitter för hon hade velat ha bättre, och låter detta gå ut över mannen - som hon behandlar som lägre stående än honom trots att dom är på samma nivå. Även barnen får lida till viss del för sin mors griniga humör.
Hon lär vara otrogen i detta förhållande.

Vi får hoppas att det blir alternativ ett. Bedömer dock alternativ två och tre vara troligare. Vi får verkligen hoppas i så fall att det inte blir mittenalternativet.
Citera
2017-03-27, 20:17
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
När en 50åring säger "bra skit" om sin nya fru... #detballarur

Riktigt gubbtecken att använda ungdomliga uttryck i fel sammanhang. Lägg därtill dessutom smått daterade ungdomliga uttryck...
Citera
2017-03-27, 22:10
Medlem
Här är min bedömning efter två avsnitt:

Michael och Louise:
Han är lugn och stabil, en enkel man som inte behöver så mycket konstigt för att uppskatta livet. Kanske lite tråkig och det är det som kan leda till problem. Louise har jag inte alls fått något speciellt intryck av, så det känns som att ingen kommer att ta tag i att det här förhållandet ska fungera utan de kommer båda tycka att den andre personen är okej men inte mer. Tyckte att det verkade lite stelt mellan dem. Jag ser annars en risk att det här kommer bli som Nina och Andreas i förra säsongen där han försöker men hon inte blir intresserad. Ganska jämna utseendemässigt så det känns inte kört på förhand av den anledningen.

Magnus och Sofia:
Magnus verkar som en kul typ, en person som är rolig att umgås med. Han betedde sig lite underligt under bröllopet men han var hypernervös och kommer nog att växa. Sofia kommer att gilla honom om hon klarar av att inte få bestämma allting själv hela tiden. Sofia hanterade situationen i kyrkan väldigt bra så hon kommer nog att anpassa sig bra efter vad Magnus behöver. Relativt jämna utseendemässigt också, möjligen är Sofia något snäpp högre men Magnus kompenserar det med ett bra munläder.

Mats och Elizabeth:
Han låter som Dynamit-Harry ibland när han pratar, vilket är lite störande. Överlag känns båda två ganska barnsliga för sin höga ålder, något som inte behöver vara dåligt om de inte stör sig på det själva. Hon försöker dock verka yngre än vad hon är och det är garanti på att hon har citatet Carpe diem på någon av väggarna hemma. I flashforwarden till nästa vecka verkar det som att han är besviken på någonting med matchningen och jag tror inte att detta kommer hålla.
Citera
2017-03-27, 22:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det beror på ur vems perspektiv man ser det. För Mikaels del gör han fel. Det är mannens roll att ta initiativ, sedan svarar kvinnan på det. Eftersom han inte tar initiativ så svarar hon negativt.

Louise ena fel är att hon inte skött om sin kropp och därmed ser riktigt illa ut trots att hon genetiskt sett haft rätt bra förutsättningar. Hon vill ha en "high value"- man men fattar uppenbarligen inte att hennes chanser är obefintliga när hon ser ut som en "low value"-kvinna.

Med det som bakgrund är det korkat av henne att inte ens ge Michael en chans, ja. Hennes beteende lockar fram det sämsta hos honom, eftersom ju mer hon ratar honom desto osäkrare blir han. Hon kunde gott ta lite initiativ själv, det behöver man i hennes situation eftersom männen knappast står i kö.
Ja, vi såg ju hur kul Per hade det förra säsongen. Hans matchning verkligen visade att hon avskydde honom, och klagade sen på att han inte var öppen och uppvaktande. Självklart så slöt han sig i självförsvar.

Fick lite känsla av att Mats mest utnyttjar det här för att få göra reklam för sin bok och företag. Lite väl mycket sånt som "råkade" komma med.

Magnus och Sofie är de enda som kommer försöka på riktigt, men det håller inte i längden eftersom båda verkar rätt dryga och krävande.
Citera
2017-03-27, 22:42
Medlem
IQ130s avatar
Sur min från Louise. Kan inte dölja sin besvikelse. Ja, Magnus är en typiskt "snäll kille". Lite tafatt, men snäll. Tråkig. Ingen glimt. Finns någon för dem båda.

Fysioterapeut med glassäljare? Överraskning om det håller i längden, beror på om de har rätt issues för varann.
Citera
2017-03-27, 22:54
Medlem
Den snälla killen hade varit ett kap i vääldigt många länder världen över, förutom just här i Sverige. Han har ett stabilt jobb, håller familj och vänner nära samt verkar vara den romantiska typen. Men svenska tjejer vill ha dendär farliga killen som dealar marijuana vid sidan och kör en Audi på avbetalning, tragiskt utveckling av samhället. Vart gick det snett? Nu syftar jag inte på just Louise för dem kanske håller livet ut. Detta är bara ett konstaterande och mina allmäna intryck av den typiskt svenska tjejen. Jag utgår från egna erfarenheter samt 3 säsonger av programmet.

Några nämnde att Louise och Mikael låg på samma nivå utseendemässigt, jag håller inte med. Han är snäppet högre p.g.a sin längd och kärleksfulla sida. Hon ser betydligt äldre ut än vad hon är. Men om man skulle fråga henne så lär hon säga att han inte är i samma liga som henne. Medan han skulle säga att dem är jämbördiga
Citera
2017-03-27, 23:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayToRichness
Den snälla killen hade varit ett kap i vääldigt många länder världen över, förutom just här i Sverige. Han har ett stabilt jobb, håller familj och vänner nära samt verkar vara den romantiska typen. Men svenska tjejer vill ha dendär farliga killen som dealar marijuana vid sidan och kör en Audi på avbetalning, tragiskt utveckling av samhället. Vart gick det snett? Nu syftar jag inte på just Louise för dem kanske håller livet ut. Detta är bara ett konstaterande och mina allmäna intryck av den typiskt svenska tjejen. Jag utgår från egna erfarenheter samt 3 säsonger av programmet.

Några nämnde att Louise och Mikael låg på samma nivå utseendemässigt, jag håller inte med. Han är snäppet högre p.g.a sin längd och kärleksfulla sida. Hon ser betydligt äldre ut än vad hon är. Men om man skulle fråga henne så lär hon säga att han inte är i samma liga som henne. Medan han skulle säga att dem är jämbördiga
Louise ser INTE särskilt bra ut om jag får vara så taskig. Hon är knappast i någon position att välja och vraka fram till drömprinsen bara sådär. Dom borde passa bra ihop men i vanlig ordning så överskattar många tjejer sitt värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in