Citat:
Ursprungligen postat av
AlmaTor2
Tyvärr tror jag att Axel genomgår någon slags period, där han har lagt sig till med en personlighet som ligger långt från hans egen. Annars är han helt enkelt homosexuell, eller har gått på det moderna med att vara en hen, vilket verkar vara populärt inom vissa kretsar nuförtiden. Hans kvinnliga vänner som är radikalfeminister hejar på. Jag tror inte att han vet vem han är överhuvudtaget.
Instämmer helt. Axel har kastrerats inom sin vänkrets.
För snäll, för lättpåverkad. Axel behöver spendera tid för sig själv, gärna dra iväg och resa ensam. Då hade det nog blivit mer man av honom, genom att uppnå mer erfarenhet och självkänsla.
Oavsett så är matchningen katastrofal. Han passar med en enklare tjej, yngre eller i samma ålder, som också är snäll, gärna med nån form av specialintresse/nördtendenser.
Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Jag tror inte att det är utseendet per se som är problemet med Axel (ur Märthas perspektiv). Släng i ett par kontaktlinser, fixa backslickfrilla och plötsligt ser han ut som den där norrmannen i Beck/GOT.
Det handlar mer om hur han för sig. Feminint kroppspråk, feminint tonläge, feminin stil, feminin heminredning.
Även om Tormund i GOT hade sin charm så behöver man inte tända på honom sexuellt för det. Det är en rätt speciell look som definitivt inte passar alla.
Det handlar om en kombination av utseende och personlighet.
Charm, intelligens, humor och karisma kan "lyfta" ett utseende men det behöver inte uppstå attraktion för det.
På samma sätt är en snygg människa utan dessa egenskaper också helt ointressant skulle jag säga.
(Tur att alla inte är lika kräsna som jag för då hade väl världen gått under...

)