Citat:
För att fallet är särskilt intressant.Mannen vägrar uppge ursprungsland.
Tre barn. Vi vet inte var mamman är
Sannolikt afghan. Som tydligen har mängder av folkgrupper. Ser inte ut som hazar eller pashtuner tycker jag (som knappast är kunnig på ursprung) gissar på tadzjiker eller uzbeker kanske.
Kvinnan ville inte gifta sig med mannen som antagligen lurade ut henne i skogen. Där våldtog han henne, kastade henne i gropen och återkom då och då för att kolla om hon dött och kasta stenar på henne i syfte att ha ihjäl henne.
Fallet var 20-25 men 1 m snö har sannolikt räddat livet på henne.
Efter två dygn hittades hon då en man var i skogen med sina barn och hörde svaga skrik på hjälp.
Jag misstänker att han kan tillhört någon gruppering tidigare och gjort sig skyldig till grövre brottslighet och kanske även flytt därför. Gissar att han dödat förr som minst våldtagit.
Någon (vilket kan vara troll el hackare, jag kunde exempelvis inte ta med en favoritlåt då jag inte hade "medlemskap" idag
) har levt om på facebooksidorna. Ändrat så vänner inte synts, ändrat olika bilder och annat och sedan återställt. Jag har en gemensam ytlig bekant men jag vet inte hur de "känner" varandra. Tänker inte kontakta och fråga heller. Jag kan väl sett fel men jag är säker på att det var vänlistan. Nästan alla på listan var hazarer så kan knappast klickat på vänförslag.