Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Jag tror inte heller att kvinnan och/eller eventuell GM var geocachare. Däremot är det ju inte omöjligt att personen/personerna som hörde kvinnans skrik och larmade var burkletare, eftersom området i övrigt verkar vara ganska obesökt av "gemene man".
Absolut, det skulle det kunna vara.
Men området besöks även av andra moionärer som det verkar.
"Expressen:
"
Kvinnan hittades i ett nedlagt gruvområde mellan Avesta och Norberg. Området beskrivs som svårt att ta sig till.
– Det finns lite gamla industriruiner, gruvhål och skog. Det är ganska mycket motionärer som rör sig där. Det finns motionsstråk där folk brukar promenera, springa eller åka cross, säger Patrik Vedholm, ordförande Bergslagen Action Förening, som ibland håller aktiviteter där."
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...utreder-brott/
Helt otroligt ändå att hon hittades levande.
Jag vet att människor som har varit skadade, undervätskade osv har frusit ihjäl även på sommarmånaderna när tempersaturen krupit ner lite och personen somnat (inte rört på sig).
Jag tänker att hon kanske har haft på sig vinterkläder ändå, kanske t om överdragsbyxor? Så på bilderna att det låg kvar snöfläckar i skorgen så om hon varit dit frivilligt kanske det var tänkt att vara ute i naturen en stund.
Ja, nog är det ett underligt fall det här.