2022-04-27, 19:37
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Finns det någon sammanfattning i tråden som man kan läsa? Varför är det så mycket trafik i den här tråden?
För att fallet är särskilt intressant.

Mannen vägrar uppge ursprungsland.
Tre barn. Vi vet inte var mamman är
Sannolikt afghan. Som tydligen har mängder av folkgrupper. Ser inte ut som hazar eller pashtuner tycker jag (som knappast är kunnig på ursprung) gissar på tadzjiker eller uzbeker kanske.
Kvinnan ville inte gifta sig med mannen som antagligen lurade ut henne i skogen. Där våldtog han henne, kastade henne i gropen och återkom då och då för att kolla om hon dött och kasta stenar på henne i syfte att ha ihjäl henne.
Fallet var 20-25 men 1 m snö har sannolikt räddat livet på henne.
Efter två dygn hittades hon då en man var i skogen med sina barn och hörde svaga skrik på hjälp.

Jag misstänker att han kan tillhört någon gruppering tidigare och gjort sig skyldig till grövre brottslighet och kanske även flytt därför. Gissar att han dödat förr som minst våldtagit.
Någon (vilket kan vara troll el hackare, jag kunde exempelvis inte ta med en favoritlåt då jag inte hade "medlemskap" idag ) har levt om på facebooksidorna. Ändrat så vänner inte synts, ändrat olika bilder och annat och sedan återställt. Jag har en gemensam ytlig bekant men jag vet inte hur de "känner" varandra. Tänker inte kontakta och fråga heller. Jag kan väl sett fel men jag är säker på att det var vänlistan. Nästan alla på listan var hazarer så kan knappast klickat på vänförslag.
Citera
2022-04-27, 19:48
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Spårlöst försvunnen? var har du läst det?

I en polisanteckning från februari 2021, då Mohamad misstänktes för olovlig körning, skriver en förhörsledare på polisens Region Mitt att:

”3 barn som Mohamad försörjer på heltid. Hans fru lämnade Mohamad, alternativt blev placerad någon annanstans för cirka 2 år sedan och Mohamad har ingen aning vart hon är.”

"Mohamads fru uppgav i samband med att hon överklagade Migrationsverkets beslut att hon var rädd att bli hedersmördad av sin man."
Senast redigerad av goosehunter 2022-04-27 kl. 19:51.
Citera
2022-04-27, 19:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jo, det är oklart av vilken anledning de gjorde visitation i hemmet. De hittade ju nåt narkotikaklassat när de väl var där men hade de fått tips innan? Vad? Var? Hur? Varför?
Kanske kan det vara så att när polisen kom till hemmet så förstod några "närstående" att man faktiskt kan få hjälp av polisen i Sverige och att man inte anmält någonting tidigare pga okunskap eller rädsla?

Jag ser att jag hade för bråttom iväg och märkte inte att en del av mitt inlägg försvann.
En del av inlägget var förstås citatet från Expressen:

"I början av 2019 så begav sig en polispatrull till hans dåvarande bostad strax utanför Norberg. När poliserna visiterade honom så hade han på sig en narkotikaklassad värktablett.

– Jag tar dem bara någon gång i veckan för att jag har svårt att sova. Vanliga sömntabletter hjälper mig inte. Jag mår inte psykiskt bra, berättade mannen i ett tolkförhör med polisen.
"
https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Det var alltså kort efter den visiten som flera närstående till mannen ansökte om kontaktförbud.

Ber om ursäkt.
Du fattade ändå poängen.
Citera
2022-04-27, 20:05
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är du säker på att det är samma person? Själv är jag osäker.

Bilden hittade jag i flödet på ex-fruns konto, P*ris*. När jag klickade på namnet kom hans Facebook upp där han kallas för Jacob & Mr. Jaqoub i inläggen.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010387028646&comment_id=Y29tbWVu dDoxNzk0NDcyOTI1MzQyMDlfMTgwNzE4MTE5MDczNzkz

Här är en bild på vår GM, bara för att jämföra.

https://scontent.fbma3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.18169-9/15073318_123074948171444_7901611739930825522_n.jpg ?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=174925&_nc_ohc=m3vfXz-v0psAX-GfGTG&_nc_ht=scontent.fbma3-1.fna&oh=00_AT-ASj7vqF6Xb1FyNM4KMVBIgNRtuyNGshGRX32_b8roHg&oe=628 E32AC
Nja. Inte längre…
De är extremt lika på bilden från samnytt och bilden från fikarasten med banan och granatäpple. Samma gradbeteckning, uniform, patchar, pennplacering samt att man kan urskönja att bådas förnamn börjar på A.
Det känns ju märkligt att det i samma bekantskapskrets finns fler än en Sergeant från den Afghanska Armen.
Men nu när jag ser den sista bilden på MGM så är varken han och verkligen inte ”Mr.Jaquob” speciellt lika den bild som ska föreställa MGM från sin tid i Afghanska Armen.

Ligger den riktiga Sgt.Naqibullah i ett gruvhål i Norberg måntro?
Citera
2022-04-27, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Allt finns på Samnytt
”41-årige MohXmad Amini som igår häktades misstänkt för att ha våldtagit en kvinna för att därefter knuffa ned henne i ett gruvhål i Norbergs kommun, befinner sig enligt egen utsago på flykt undan sin frus familj. Mohamads fru försvann för tre år sedan, och han befarar att han kommer drabbas av problem i hemlandet om han återvänder till Afghanistan.”
https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/

Enligt samma källa:
"
Mohamads fru uppgav i samband med att hon överklagade Migrationsverkets beslut att hon var rädd att bli hedersmördad av sin man
."

I citatet under som ska vara från Migrationsdomstolen(?) står det :

"Theresa har i överklagandet vidare anfört att hon tror att hennes make vid ett återvändande kan komma att döda henne för att upprätthålla familjens heder".

2019 säger mannen vid polisförhör (ringa narkotikabrott) att barnen ibland är hos deras mamma, medan han 2021 vid annat polisförhör (olovlig körning) säger att hans fru lämnade honom för två år sedan och att han alltså inte vet var hon är, ev blivit omplacerad.

Om det stämmer att han inte vet var hon är, verkar det ju mycket märkligt. De har ju tre barn tillsammans.

Var är mamman??

Man hoppas att det fallet har en helt naturlig förklaring, men vilken mamma lämnar barnen utan att meddela sig, höra av sig?
Citera
2022-04-27, 20:17
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt samma källa:
"
Mohamads fru uppgav i samband med att hon överklagade Migrationsverkets beslut att hon var rädd att bli hedersmördad av sin man
."

I citatet under som ska vara från Migrationsdomstolen(?) står det :

"Theresa har i överklagandet vidare anfört att hon tror att hennes make vid ett återvändande kan komma att döda henne för att upprätthålla familjens heder".

2019 säger mannen vid polisförhör (ringa narkotikabrott) att barnen ibland är hos deras mamma, medan han 2021 vid annat polisförhör (olovlig körning) säger att hans fru lämnade honom för två år sedan och att han alltså inte vet var hon är, ev blivit omplacerad.

Om det stämmer att han inte vet var hon är, verkar det ju mycket märkligt. De har ju tre barn tillsammans.

Var är mamman??

Man hoppas att det fallet har en helt naturlig förklaring, men vilken mamma lämnar barnen utan att meddela sig, höra av sig?

Inte helt orimligt att hon också ligger i ett gruvhål.
Citera
2022-04-27, 20:19
Medlem
Citat:
Allt finns på Samnytt
”41-årige MohXmad Amini som igår häktades misstänkt för att ha våldtagit en kvinna för att därefter knuffa ned henne i ett gruvhål i Norbergs kommun, befinner sig enligt egen utsago på flykt undan sin frus familj. Mohamads fru försvann för tre år sedan, och han befarar att han kommer drabbas av problem i hemlandet om han återvänder till Afghanistan.”
https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/
Kanske inte helt otippat att han mördade henne med tanke på vad som hänt nu. Bäst vore att skicka honom till Afghanistan och låta talibanerna skipa rättvisa.
Citera
2022-04-27, 20:20
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Finns det någon sammanfattning i tråden som man kan läsa? Varför är det så mycket trafik i den här tråden?

Antagligen för det kommer ny information ganska tätt, med tanke på att händelsen skedde endast för fem dagar sedan.
Dessutom en extremt grym händelse utifrån flera inslag.
MGM har det framkommit alltmer spektakulära uppgifter om.

Ingen sammanfattning än.
Tips, läs länkarna sålänge, om du tycker tråden är för omfattande.
Senast redigerad av Lilett 2022-04-27 kl. 20:43.
Citera
2022-04-27, 20:23
Avslutad
Kanske MGM mördat exfrun och kastat henne i samma gruvhål, en meter snö då syns inte några benrester, alternativt i något annat gruvhål där omkring.
Eftersom han tydligen levt själv med de tre barnen, men vart är barnen nu, många frågor äro obesvarade.
Citera
2022-04-27, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Inte helt orimligt att hon också ligger i ett gruvhål.

Tids nog får vi väl veta var mamman är.
Men jag ser det som osannolikt att mannen och barnen inte vet var hon är. Om det här stämmer är det riktigt otäckt.

Det finns nog inte många mammor som inte vill berätta/förmedla för barnen var de är, varför de lämnar, och idag är det väl inga problem att hålla kontakten med någon om man vill om inte något exeptionellt har hänt.

Var är barnen nu och bor de med mannen?

Var är mamman???

Jag vågar inte tänka på det...
Citera
2022-04-27, 20:36
Medlem
Alonens avatar
Nog dax att titta ner i fler gruvhål… Kanske x-et finns i nåt av dom…
Citera
2022-04-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser att jag hade för bråttom iväg och märkte inte att en del av mitt inlägg försvann.
En del av inlägget var förstås citatet från Expressen:

"I början av 2019 så begav sig en polispatrull till hans dåvarande bostad strax utanför Norberg. När poliserna visiterade honom så hade han på sig en narkotikaklassad värktablett.

– Jag tar dem bara någon gång i veckan för att jag har svårt att sova. Vanliga sömntabletter hjälper mig inte. Jag mår inte psykiskt bra, berättade mannen i ett tolkförhör med polisen.
"
https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Det var alltså kort efter den visiten som flera närstående till mannen ansökte om kontaktförbud.

Ber om ursäkt.
Du fattade ändå poängen.

Mig behöver du då inte be om ursäkt. Jag hade läst artikeln så jag visste vad där står och jag undrar ju samma saker som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in