Citat:
Ursprungligen postat av
verbet
Man märker att man får mycket mer matchningar när man gör en ny tinder. Det är som att algoritmerna ger en ny chans.
Vad är era bästa knep för att få algoritmerna på er sida?
Mina tips (kuriosa: matchar typ 2-4 per dag dock bara 7+ poängare)
Var mycket selektiv, höger på typ 1-5%, dels får du högre kvalité på matchningarna och dessa matchningar är populära(många like, matchningar) då placeras du i en högre/prioriterad kategori vilket gynnar dig
Jag tror mycket på det där elo-score som det snackats om, dvs är du tillräckligt snygg och matchar med snygga tjejer får du högre Score och kommer visas i snygga tjejers kortlek.
Fula personer som få likear, som inte får många matchningar eller folk som drar höger på allt kommer aldrig ens dyka upp i en 9-10 poängares kortlek. Det handlar inte om att hon sveper vänster på dig, hon kan inte ens se dig eftersom hennes Score är mycket högre än din.
Sen ska du också ha platinum, för då ligger dina högersvepningar kvar i 7 dagar istället för 24 timmar, betänk att snygga/populära tjejer varken har tid eller lust att svepa ofta eller länge, så chansen ökar om din svep ligger kvar länge.
Svep alltid upp allt i området, detta tar tid men värt mödan, sen med jämna mellanrum går du in och sveper upp allt. Så ofta som möjligt ska det vara tomt eller nära tomt i kortleken, detta gör att det i 99% av fallen är hon som kommer matcha och inte du, då är det större chans att hon skriver först och allt blir enklare till vägen att ligga/dejta.
För mig går det säkert 20 matchningar på varje like, just eftersom jag hinner svepa upp allt innan nån ny hinner likea mig först.
Vad som stärker tesen om att användare placeras i olika fack är när jag svept upp allt och sen lite senare börjar svepa igen kommer alla 7+are (hög elo-score) först i ett bräde , sen lite senare (ofta efter det blivit tomt och påfyllt igen) ett bräde med alla under 7poäng. Dessa under 7 poäng ska du inte svepa höger på i detta läge för Tinder testar dig om du ska behålla din höga Score eller dras ner några nivåer). 10 poängare visas aldrig i kortleken innan eller efter en average, utan enbart tillsammans med andra snygga (så är det för mig iaf)
Tinder är tyvärr lite av ett heltidsjobb och det är inte hållbart över tid. Jag pallar nog bara några månader till även om det ger ganska bra resultat för mig.