2022-04-26, 20:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Letar folk seröst på tinder? Jag har haft tinder i cirka 3 år och har träffat en hel del vackra kvinnor. Men alla är där för det är något fel på dom. Somliga tror att de vet att de dags att gifta sig efter 3 dejter. Andra vill ha barn så fort som möjligt. Andra vill ha sex efter 20 minuter och de flesta är allmänt störda.

Men lika väl så är man kvar för man hoppas hitta någon som är något sådär normal. Hur går de för er andra i appen?
Jag tror att kvinnor får bestående förändringar i hjärnans emotionella nätverk som hindrar dem att fungera normalt i vardagen. Är man inte redan störd så blir man det här. Sedan är det säkert så att en del är sociopater sedan tidigare.

Får man knulla så ska man kanske inte klaga, men folk som är störda undviker man ju helst.

Män är tyvärr svaga för det motsatta könet. Skulle tyskan som raggade på mig för några år sedan ringa från Hamburg så kommer jag på stört. Otroligt sexig och jag måste helt enkelt få utlopp för mina drifter.
Citera
2022-04-27, 14:07
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag förstår att ni vill ligga, hitta kärleken och allt det där. Men ffs killar, skrota appen! Tinder består till 95% av berättigade kvinnor som tror att de har en gudomlig rätt till Adonis när de själva ser högst medelmåttiga ut. Och de som faktiskt ser bra ut har såna astronomiska krav att endast en väldigt liten % av männen har chans på dom. Ni blir dissade av tjejer som är på samma skala som er utseendemässigt, om inte värre.

Appen är riggad, förvrängd och patetisk helt ärligt. Tjejer på 160 som har längdkrav på 185. Överviktiga kvinnor som inte nöjer sig med något mindre än Brad Pitt. Tjejer utan körkort som kräver att ni har körkort. Tjejer som inte har några sociala skills samtidigt som de själva kräver att du ska vara den charmigaste mannen på planeten. Tjejer som håller i en drink på varenda jävla bild för att sedan läxa upp er på hur era bilder bör se ut. Tjejer som är i bikinis och medvetet visar rumpan/tuttarna på bilderna för att sedan klaga på barbröstade män som flashar deras vältränade kroppar. Tjejer som har intelligens under medel men agerar ändå som om världen kretsade kring dom själva. Tjejer som anser er vara tråkiga när deras egna meddelanden består av "vgd", inge sj", jaha", "ok kul". Tjejer som bodyshamar killar men blir själva självmordsbenägna när de får kritik för deras egna utseenden.

Och vet ni vad det värsta är av allt? NI mår till slut skit, NI känner är bedrövliga och otillräckliga. Ni känner till slut att det är fel på ER själva när ni i själva verket handskas med extremt förvirrade kvinnor som inte har något att erbjuda ÖVERHUVUDTAGET, förutom ett fint ansikte i vissa fall och fitta.

Sen kommer tjejer till den här tråden och ska försöka ge er tips på hur ni ska se ut och agera? Kom igen boys..

Ni matar högst medelmåttiga tjejers egon, sedan ser de ner på er och jagar någon 'bättre'.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2022-04-27 kl. 14:13.
Citera
2022-04-27, 14:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Och vet ni vad det värsta är av allt? NI mår till slut skit, NI känner är bedrövliga och otillräckliga. Ni känner till slut att det är fel på ER själva när ni i själva verket handskas med extremt förvirrade kvinnor som inte har något att erbjuda ÖVERHUVUDTAGET, förutom ett fint ansikte i vissa fall och fitta
Behandla tjejerna som trash och sluta ta allt seriöst så fungerar det som en knullapp - om än för apor.

Apropå kvinnor som inte har något att erbjuda. Läste nyligen en artikel om hur Tinder utvecklas till en app för arbetarklassen. Alltså alltmer en klassfråga huruvida man behöver vara på appen eller har tillräckligt bra kontakter IRL.
Citera
2022-04-27, 16:34
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Behandla tjejerna som trash och sluta ta allt seriöst så fungerar det som en knullapp - om än för apor.

Apropå kvinnor som inte har något att erbjuda. Läste nyligen en artikel om hur Tinder utvecklas till en app för arbetarklassen. Alltså alltmer en klassfråga huruvida man behöver vara på appen eller har tillräckligt bra kontakter IRL.

Hur man vill/ska behandla tjejer är väl upp till var och en. Alla har väl sin egna, unika raggningsstil, vare sig den är mer passiv eller aggressiv...

Men det som gör ont att se är män som blir dissade av kvinnor som är placerade lägre ner i hierarkin. Kvinnor som är medel men tror sig vara en ung Charlize Theron. Eller fetknoppar som får 50 matchningar om dagen och så ska de försöka läxa upp killar på hur de ska se ut, klä sig, skriva osv.

Ha den frisyren DU trivs med. Om du älskar att ha långt hår men varenda tjej säger att snagg är det snyggaste som finns, fortsätt ha långt hår! Byt inte klädstil till något du inte är bekväm med eller tycker om bara för att tjejer finner det attraktivt. Killar måste nästan falla in i en mall för att vara attraktiva, vilket gör att de förlorar sin egna identitet/stil.

Jag påstår definitivt inte att männen på Tinder inte har brister. Klart att vi alla kan göra något för att se bättre och fräschare ut. Lyfta vikter är alltid en bra rekommendation. Att ha ett välansat skägg är alltid ett bra tips osv. Men jag tror samtidigt att många män som ser helt okej ut faktiskt, mår skit och tappar självförtroende när det egentligen inte är något fel på dom själva, utan tjejerna som helt enkelt känner sig ha någon rätt till den där supersnygga och framgångsrika hunken.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2022-04-27 kl. 16:38.
Citera
2022-04-27, 16:40
Medlem
Knullade en ung tjej häromdan som jag matchade med på tinder. Bestämde träff redan första dagen vi matcha.. Åkte hem till henne och tog kanske 15 min sen ville hon ligga . Sprutade på henne sen drog jag . Dagens tjejer är fan bra slampiga..
Citera
2022-04-27, 16:52
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprayer
Knullade en ung tjej häromdan som jag matchade med på tinder. Bestämde träff redan första dagen vi matcha.. Åkte hem till henne och tog kanske 15 min sen ville hon ligga . Sprutade på henne sen drog jag . Dagens tjejer är fan bra slampiga..

Det är såna här kommentarer från killar jag aldrig förstått mig på.

Var det inte precis DET du ville?
Citera
2022-04-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det är såna här kommentarer från killar jag aldrig förstått mig på.

Var det inte precis DET du ville?

nej usch så billig är jag inte! Känner mig äcklad.
Citera
2022-04-27, 18:58
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Många kvinnor på online dejting har noll koll på vad män reagerar på.
De lägger upp bilder på sina djur, hästar, mat, taskiga selfies där de framställer inte sig själva på ett bra sätt.
Män är visuella varelser. Vi reagerar på vackra kvinnor. Vi bryr oss inte om mycket annat än så.
Ni män är lika då. Bryr er inte om vad vi reagerar på. Tigger bilder så man kräks.
Citera
2022-04-28, 14:42
Medlem
Citat:

Låter intressant, har du länk till den artikeln?
Citera
2022-04-28, 14:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Låter intressant, har du länk till den artikeln?
Tror det var i Sydsvenskan. Såg det i pappersversionen.
Citera
2022-04-28, 14:50
Medlem
Citat:
Tror det var i Sydsvenskan. Såg det i pappersversionen.

Ok. Hittar inget på nätet. Men mitt intryck har varit att "alla" finns på Tinder nuförtiden. De historier jag hör har rent av givit mig intrycket att Tinder snarare är en app för medelklassen. Men antagligen dejtar väl folk helst inom sin egen ekonomiska och sociala klass.
Citera
2022-04-29, 02:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Man märker att man får mycket mer matchningar när man gör en ny tinder. Det är som att algoritmerna ger en ny chans.

Vad är era bästa knep för att få algoritmerna på er sida?

Mina tips (kuriosa: matchar typ 2-4 per dag dock bara 7+ poängare)

Var mycket selektiv, höger på typ 1-5%, dels får du högre kvalité på matchningarna och dessa matchningar är populära(många like, matchningar) då placeras du i en högre/prioriterad kategori vilket gynnar dig

Jag tror mycket på det där elo-score som det snackats om, dvs är du tillräckligt snygg och matchar med snygga tjejer får du högre Score och kommer visas i snygga tjejers kortlek.

Fula personer som få likear, som inte får många matchningar eller folk som drar höger på allt kommer aldrig ens dyka upp i en 9-10 poängares kortlek. Det handlar inte om att hon sveper vänster på dig, hon kan inte ens se dig eftersom hennes Score är mycket högre än din.

Sen ska du också ha platinum, för då ligger dina högersvepningar kvar i 7 dagar istället för 24 timmar, betänk att snygga/populära tjejer varken har tid eller lust att svepa ofta eller länge, så chansen ökar om din svep ligger kvar länge.

Svep alltid upp allt i området, detta tar tid men värt mödan, sen med jämna mellanrum går du in och sveper upp allt. Så ofta som möjligt ska det vara tomt eller nära tomt i kortleken, detta gör att det i 99% av fallen är hon som kommer matcha och inte du, då är det större chans att hon skriver först och allt blir enklare till vägen att ligga/dejta.

För mig går det säkert 20 matchningar på varje like, just eftersom jag hinner svepa upp allt innan nån ny hinner likea mig först.

Vad som stärker tesen om att användare placeras i olika fack är när jag svept upp allt och sen lite senare börjar svepa igen kommer alla 7+are (hög elo-score) först i ett bräde , sen lite senare (ofta efter det blivit tomt och påfyllt igen) ett bräde med alla under 7poäng. Dessa under 7 poäng ska du inte svepa höger på i detta läge för Tinder testar dig om du ska behålla din höga Score eller dras ner några nivåer). 10 poängare visas aldrig i kortleken innan eller efter en average, utan enbart tillsammans med andra snygga (så är det för mig iaf)

Tinder är tyvärr lite av ett heltidsjobb och det är inte hållbart över tid. Jag pallar nog bara några månader till även om det ger ganska bra resultat för mig.
Senast redigerad av NirvanA 2022-04-29 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in