2022-04-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandwichcat
Det är uppenbart att Märtha och Axel är en kass match, MEN Märtha har också helt fel personlighet för ett program som detta. Det krävs att man har lätt för att förälska sig och bli attraherad, och inte har ett smalt spann av vad man tycker är hett.

Jag är lite som hon så kan absolut relatera till hur hon känner, chansen att de skulle träffa rätt med någon jag attraherades av och skulle vara bekväm med är minimal. Men då skulle jag heller inte komma på tanken att vara med.

Har å andra sidan vänner som genom åren aldrig varit singlar utan blir kära i princip i första bästa så fort en relation tar slut. Tror att den typen av personlighet krävs för GVFÖ.

I dagsläget får man väl räkna med att syftet kan vara personlig marknadsföring och uppmärksamhet i sociala medier.

Hon kanske förväntar sig att Instagram-friarna skall stå på rad efter exponeringen i TV...

Och som du säger, har man höga krav är verkligen inte GVFÖ rätt program att vara med i.

Chansen att man tycker en random person är tillräckligt attraktiv är väl 1 på 100 eller mindre.
Citera
2022-04-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag fattar inte ens varför hon vill gifta sig. En kvinna med den livsstilen, som vill resa mycket och inte nödvändigtvis skaffa barn, brukar heller inte känna sig pressad till äktenskap för att följa en norm som hon redan avviker ifrån.
Märtha bor i Stockholm, jobbar som ekonom, har hund och är intresserad av inredning. Jag kan inte se något särskilt udda eller ovanligt med den livsstilen (särskilt inte något som skulle hindra henne från att gifta sig). Snacket om "okonventionell" är mest en SVT-konstruktion.

Citat:
Bilder, varsågod:
https://imgur.com/a/VvwINqb
Om pappis är så stilig vet jag väl inte, jag ser snarare ett typiskt kulturman-utseende. Men visst, med annan frisyr och andra brillor kunde farsan nog passera som Hells Angels-medlem. Vilket, intressant nog, kan sägas även om Axel!

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Istället för att sitta där och rapa ur sig sina vanliga floskler, borde expert-Fredric avslöja exakt vilka önskemål Märtha hade kring sin partners utseende. På så sätt kan vi tittare själva få bedöma om experterna gjorde en miss eller ej.
This. Det är fortfarande väldigt oklart vad Märtha egentligen har framfört för önskemål. Jag gissar dock att deltagarnas intervjuer hålls hemliga (Freddan kompromissar ju ALDRIG med deltagarnas integritet, med undantag för Elahes sexfantasier). Det kommer att bli intressant att se om Märtha säger något offentligt när skitstormen börjar blåsa upp. Eller så trivs hon med att bli hela rikets Evil Ice Queen.
Citera
2022-04-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Märtha bor i Stockholm, jobbar som ekonom, har hund och är intresserad av inredning. Jag kan inte se något särskilt udda eller ovanligt med den livsstilen (särskilt inte något som skulle hindra henne från att gifta sig). Snacket om "okonventionell" är mest en SVT-konstruktion.

This. Det är fortfarande väldigt oklart vad Märtha egentligen har framfört för önskemål. Jag gissar dock att deltagarnas intervjuer hålls hemliga (Freddan kompromissar ju ALDRIG med deltagarnas integritet, med undantag för Elahes sexfantasier). Det kommer att bli intressant att se om Märtha säger något offentligt när skitstormen börjar blåsa upp. Eller så trivs hon med att bli hela rikets Evil Ice Queen.

1 Märtha vill inte ha barn, det gör att hon hamnar i det okonventionella facket, oavsett om hon gillar inredning och hundar.

2 Du menar att hon borde "bjuda till lite" och hångla upp Axel mot sin vilja som Freddan verkar tycka är rimligt?

Ja herre gud, i så fall lutar det väl åt att Freddan får inställa sig i domstol efter programseriens slut i sann Paradise Hotel anda...
Citera
2022-04-27, 11:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tolkar mer hela "finna sig själv"-dravlet som en efterhandskonstruktion. Något hon snickrade ihop i all hast när hon insåg att hon aldrig kommer kunna bli attraherad. Ett sätt att slingra sig helt enkelt.

Hon är säkert hur redo som helst... med rätt man.
Så kan det ju vara såklart.
Tycker som jag skrev innan att det är märkligt att hon överhuvudtaget känner ett behov att gifta sig med tanke på hennes livsstil.

Citat:
Ursprungligen postat av datinski
Detta. Läste tidigare i tråden om någon som hade en gemensam vän eller bekant med henne och verkar som hon gillar uppmärksamhet.
I så fall är ju syftet uppnått får man säga, även om det nog inte vara denna typ av uppmärksamhet hon eftersträvade.
Citera
2022-04-27, 11:05
Medlem
Citat:

Jag gissar dock att deltagarnas intervjuer hålls hemliga (Freddan kompromissar ju ALDRIG med deltagarnas integritet, med undantag för Elahes sexfantasier).

Den säsongen måste jag ha missat? Kan du berätta mer?
Citera
2022-04-27, 11:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
1 Märtha vill inte ha barn, det gör att hon hamnar i det okonventionella facket, oavsett om hon gillar inredning och hundar.

Exakt.
Tyvärr är det så fortfarande. Kvinnor som inte vill ha barn ifrågasätts och måste förklara sig både inför andra kvinnor och män.
Bara för att kvinnor kan skaffa barn betyder det inte att alla vill det. Anledningarna kan vara flera, för många känns det bara helt fel och främmande, man har ingen längtan efter det överhuvudtaget.
Att Märtha väljer bort barn och hellre vill ägna sitt liv åt egna intressen som resor osv provocerar ofta den typen av människor som inte alls kan förstå detta.
Det gör henne okonventionell för hon bryter mot normen om hur en kvinna "ska" vara och agera.
Citera
2022-04-27, 11:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
I dagsläget får man väl räkna med att syftet kan vara personlig marknadsföring och uppmärksamhet i sociala medier.

Hon kanske förväntar sig att Instagram-friarna skall stå på rad efter exponeringen i TV...

Och som du säger, har man höga krav är verkligen inte GVFÖ rätt program att vara med i.

Chansen att man tycker en random person är tillräckligt attraktiv är väl 1 på 100 eller mindre.
Hon framstår ju inte direkt som supersympatisk heller om man ser det ur ett marknadsföringssyfte. Det skrämde nog en hel del killar. Men det kan nog locka någon lite äldre välbärgad man.

Men hon skulle inte varit med från början. Man kan inte lita blint på att det plockas fram en passande partner och i vissa fall tänjs gränserna i experimentet extra mycket och det råkade dom utför nu.
Senast redigerad av Steff83 2022-04-27 kl. 11:53.
Citera
2022-04-27, 12:45
Medlem
Citat:
2 Du menar att hon borde "bjuda till lite" och hångla upp Axel mot sin vilja som Freddan verkar tycka är rimligt?
Absolut inte. Det jag menar är att Märtha antagligen kommer att framstå som "den elaka" när folk ute i stugorna tittar på programmet (utan att det för den skull är sant). Alltså kanske hon väljer att berätta sin version för att mildra näthatet. Eller så ger hon blanka f-n i det.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Den säsongen måste jag ha missat? Kan du berätta mer?
Jag överdrev väl lite, men när det inte lyfte mellan Jacob och Elahe försökte Fredric få in Elahe på att berätta lite om vad hon tände på sexuellt (typ). Det var tydligt att hon blev väldigt illa berörd av förslaget.

Citat:
Det gör henne okonventionell för hon bryter mot normen om hur en kvinna "ska" vara och agera.
Då tycker jag att de helt enkelt kunde kalla henne "barnfri", istället för att måla upp henne som någon slags exotisk äventyrerska. Men visst, i det här sammanhanget är den avvikelsen kanske det som blir definierande (inte helt orimligt mtp att de flesta som dejtar trots allt gör det i syfte att skaffa partner och familj).
Citera
2022-04-27, 13:06
Medlem
herrgurkas avatar
Hur tror ni Märtha och Hans hade funkat? Känns som att han är ett bättre exempel på det hon påstås söka än Axel.
Citera
2022-04-27, 13:18
Medlem
Hipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Hur tror ni Märtha och Hans hade funkat? Känns som att han är ett bättre exempel på det hon påstås söka än Axel.
Känns som en bättre match.
Citera
2022-04-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipp0
Känns som en bättre match.

Njae. Han är för positiv, varm och snäll. Kanske om han var kändis-PT och tjänade en massa pengar. Att vara en vanlig PT är ganska lågstatus. Väl?
Citera
2022-04-27, 13:59
Medlem
Citat:
Exakt.
Tyvärr är det så fortfarande. Kvinnor som inte vill ha barn ifrågasätts och måste förklara sig både inför andra kvinnor och män.
Bara för att kvinnor kan skaffa barn betyder det inte att alla vill det. Anledningarna kan vara flera, för många känns det bara helt fel och främmande, man har ingen längtan efter det överhuvudtaget.
Att Märtha väljer bort barn och hellre vill ägna sitt liv åt egna intressen som resor osv provocerar ofta den typen av människor som inte alls kan förstå detta.

Nej det är klart att alla inte vill. Men då får de ägna livet åt ytligt skit som "heminredning" och "resor".

När hon blir äldre och inte kan ragga upp män på sina resor så blir det Gambia för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in