2022-04-27, 06:37
Medlem
Tervulls avatar
Tyckte faktiskt synd om Axel i senaste avsnittet. Men karln borde stå upp för sig själv. Jag hade aldrig förnedrat mig och fortsatt med Märtha efter allt hon spydde ur sig. Nej, tack och hej! Märtha känner inte sig själv. Hon tror hon är feminist och vill inte ha toxisk maskulinitet men det är just vad hon suktar efter. Axel är ju raka motsatsen och om hon hade varit lite mer öppen hade hon väl gett honom lite mer tid än 2 dygn. Nä tack till sånna bedrövliga kvinnor som tror de inte vill ha riktiga män.
Citera
2022-04-27, 06:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Märtha känner inte sig själv. Hon tror hon är feminist och vill inte ha toxisk maskulinitet men det är just vad hon suktar efter.

Det är fullt möjligt att hon inte vill ha toxisk maskulinitet. Problemet är att experterna slängde ut barnet med badvattnet och eliminerade all maskulinitet.
Citera
2022-04-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag fattar inte ens varför hon vill gifta sig. En kvinna med den livsstilen, som vill resa mycket och inte nödvändigtvis skaffa barn, brukar heller inte känna sig pressad till äktenskap för att följa en norm som hon redan avviker ifrån.

Detta. Läste tidigare i tråden om någon som hade en gemensam vän eller bekant med henne och verkar som hon gillar uppmärksamhet.
Citera
2022-04-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Bögparet. Visst antydde Martin att de haft sex i sju minuter på bröllopsnatten innan dom somnade?

Jag tolkade det som att de hade sex i sju minuter ja. Han beskrev alla aktiviteter som de gjorde i sängen så tydligt, så de sju minuterna måste ha varit sex.
Citera
2022-04-27, 08:24
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Användaren "honn" är ett uppenbart genus-troll. Inget att bry sig om med andra ord.

Som så många skriver är Axels beteende och i viss mån brist på framgång huvudproblemet. Han är så extremt feminin i i stort sett allt. Nästan så man tror han är bög.
När de visade upp hans rosa dockhus till lägenhet blev iaf jag övertygad.
Citera
2022-04-27, 09:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
När de visade upp hans rosa dockhus till lägenhet blev iaf jag övertygad.
Det var märkligt faktiskt.
Citera
2022-04-27, 09:40
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är fullt möjligt att hon inte vill ha toxisk maskulinitet. Problemet är att experterna slängde ut barnet med badvattnet och eliminerade all maskulinitet.

Vad är toxisk maskulinitet? Män som är trygga i sin mansroll har inga problem att ena dagen jag och döda vilt och släpa hem, för att i nästa vårda sina barn och leka med dom. Finns inget motsatsförhållande. Vi får inte gå på vänstern narrativ här.
Citera
2022-04-27, 09:42
Medlem
sandwichcats avatar
Det är uppenbart att Märtha och Axel är en kass match, MEN Märtha har också helt fel personlighet för ett program som detta. Det krävs att man har lätt för att förälska sig och bli attraherad, och inte har ett smalt spann av vad man tycker är hett.

Jag är lite som hon så kan absolut relatera till hur hon känner, chansen att de skulle träffa rätt med någon jag attraherades av och skulle vara bekväm med är minimal. Men då skulle jag heller inte komma på tanken att vara med.

Har å andra sidan vänner som genom åren aldrig varit singlar utan blir kära i princip i första bästa så fort en relation tar slut. Tror att den typen av personlighet krävs för GVFÖ.
Citera
2022-04-27, 09:54
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Sanna Lundell - ett perfekt exempel på ultrafeminist som föredrar hård alpha-man.
Lever med Persbrandt sen en massa år tillbaka.
Med tanke på diskussionen kring Märthas preferenser...

Märtha borde för övrigt inte tagits med i programmet. När hon pratar om att "finna sig själv" osv så är det ju en gigantisk varningsflagg på att hon inte är redo för ett förhållande och ännu mindre för att gifta sig. Det går ju inte att missa som psykolog... då borde man fråntas sin yrkestitel.
Märtha borde ha varit ärlig mot sig själv gällande vilken typ av man hon föredrar. Det vet man som 30 plus. Att börja svamla om "toxisk maskulinitet" leder in på betaspåret direkt och med tanke på att "experterna" inte främst verkar styras utifrån en vilja att uppnå lyckade matchningar så förseglades hennes öde därmed direkt. Det hon skulle ha bett om är en reslysten Rapace-typ med mer intellektuell förmåga än originalet.

För övrigt gjorde hon rätt som gjorde processen kort med Axel. Känner man inte det minsta attraktion så är det inget som växer fram heller. Det är inget som man "ger en chans", det är bara slöseri med tid. I alla fall funkar jag på samma sätt och förstår henne fullt ut.
Misstaget var att ens genomföra vigseln. Hon visste att det var fel så fort hon såg honom.
Det hela kändes som att hon var på väg till sin egen avrättning.

Jag fattar inte ens varför hon vill gifta sig. En kvinna med den livsstilen, som vill resa mycket och inte nödvändigtvis skaffa barn, brukar heller inte känna sig pressad till äktenskap för att följa en norm som hon redan avviker ifrån.
Tolkar mer hela "finna sig själv"-dravlet som en efterhandskonstruktion. Något hon snickrade ihop i all hast när hon insåg att hon aldrig kommer kunna bli attraherad. Ett sätt att slingra sig helt enkelt.

Hon är säkert hur redo som helst... med rätt man.
Senast redigerad av Ko-vid-19 2022-04-27 kl. 09:59.
Citera
2022-04-27, 10:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
För skådespelare spelar ju förstås alltid sig själva.
Nej, men Persbrandt är knappast nån mjukisman privat heller utifrån det man hört.
Citera
2022-04-27, 10:17
Medlem
Citat:
Nej, men Persbrandt är knappast nån mjukisman privat heller utifrån det man hört.

Persbrandt är en skithög. Precis som Ola Rapace. ADHD och brist på ansvar? Känns som de är såna där totalt opålitliga typer som Frank Andersson eller min morbror (som levde dubbelliv mer eller mindre hela livet och bara tänkte på sig själv).

Tur jag brås på min far och inte på min morbror (och morfar för den delen, mamma hade ett okänt halvsyskon visade det sig i vuxen ålder). Jag tycker riktiga män tar ansvar och tänker på familj och barn före sig själv.
Citera
2022-04-27, 10:23
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Vad är toxisk maskulinitet? Män som är trygga i sin mansroll har inga problem att ena dagen jag och döda vilt och släpa hem, för att i nästa vårda sina barn och leka med dom. Finns inget motsatsförhållande. Vi får inte gå på vänstern narrativ här.

Jag håller med. Min poäng var snarare att begreppet ”toxisk maskulinitet” är väldigt vagt definierat och det finns en hyfsat stor grupp som läser begreppet som ”maskulinitet är toxiskt”.

Så om Märtha gav uttryck för en önskan att slippa det i sina intervjuer (vet vi förresten om det var så?), så har det i så fall feltolkats av experterna som att hon inte var intresserad av maskulinitet överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in