2022-04-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag har försökt att lista ut vad det står på den vänstra namnskylten och gissar att det är en uniform för Afghanska Nationella Armén.

Pennan är i vägen men får det till förkortningen AFG.N.army.
Det går inte att se om han har några märken på vänster arm.
https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2022/04/kvinna-gruvhal-feature-2.jpg.webp

Här är en annan soldat med samma uniform med märken på vänster arm.
https://scontent.fbma3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.18169-9/12741867_196261857396714_3561769404583817760_n.jpg ?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=MV8Fj6cMWrAAX9QlYga&_nc_h t=scontent.fbma3-1.fna&oh=00_AT-GkqEYLzrLuDP1T1C3-WqErUDOYxM6UBnOH8CU9Gxe8w&oe=628F2E09

Båda har en keps med samma märke framtill.
Det är den afghanska flaggan han bär på bringan.
Citera
2022-04-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
All det där om att han kommit tillbaka efter några dygn och försökt ha ihjäl henne med stenar hittar jag ingenstans.

Citat från expressen:
Citat:
Kvinnan uppfattade det som att flera dagar passerade och att mannen återvände till hålet. När han såg att hon var vid liv kastade han stenar mot henne, enligt uppgifterna.

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/
Citera
2022-04-27, 09:29
Medlem
Citat:
All det där om att han kommit tillbaka efter några dygn och försökt ha ihjäl henne med stenar hittar jag ingenstans.

bara att det är ett frieri bakom som inte gick som mannen hoppades, och att han ska va afghan och det är väl islamistisk heder involverat då.

hur länge låg hon i hålet egentligen?

Tycker det är rätt sjukt att det finns vidöppna hål ute i terrängen på det här sättet.. brukar det inte va övertäckt och igenbommat sånt här?

Länkade artikeln till dig i mitt inlägg, där står det.
Citera
2022-04-27, 09:30
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Citat från expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

tackar ... den artikeln har jag inte sett förrän nu
Citera
2022-04-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
ALLA, med vissa undantag, har rätt att ”läcka som ett såll”.
Det är troligtvis polisutredare med insyn i fallet som berättat för pressen.
Källan får inte efterforskas.

Googla ”meddelarfrihet”!
Nej, de har inte "rått till det".Som polisanställd får du inte prata pressen och berätta om innehåll i pågående FU. Vid anställning skriver man på avtal om tystnadsplikt. Allt skall gå via presstalesman och åklagare. Cheferna kan få uttala sig om åklagaren okeyat det. Men visst finns det anställda som pratar bredvid mun. Men det är en helt annan sak.
Senast redigerad av Picasso2 2022-04-27 kl. 09:44.
Citera
2022-04-27, 09:32
Medlem
Citat:

bara att det är ett frieri bakom som inte gick som mannen hoppades, och att han ska va afghan och det är väl islamistisk heder involverat då.

hur länge låg hon i hålet egentligen?

Tycker det är rätt sjukt att det finns vidöppna hål ute i terrängen på det här sättet.. brukar det inte va övertäckt och igenbommat sånt här?

Vi har haft den synpunkten flera gånger uppe till debatt. Vi måste också förbjuda balkonger, gångbroar över våra vägar. Har ingen tänkt på att sätta upp staket på alla farliga stup i fjällen?

Och för att inte glömma åtgärder mot brottsligheten, som att förbjuda alla knivar i hushållen, så blir allt bra och barnsäkert för alla dessa stackars barn som dimper ner i den svenska myllan.
Citera
2022-04-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Va fan är det här med utländska män o kasta ner barn o kvinnor från höga höjder? Äckligt beteende o hoppas på hårt straff men det blir det ju aldrig..suck..

Mannen som kastade hustru och nio månaders dotter ut för stupet i Dalby stenbrott har ett helsvenskt namn. Livstids fängelse fick den tidigare militären. Han klättrade ner efter dem och fortsatte att utöva våld mot dem då de inte avlidit av fallen. Dubbelmördaren ringde 112 och berättade om en olycka... Mannen dömdes till livstids fängelse.
Citera
2022-04-27, 09:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Mannen som kastade hustru och nio månaders dotter ut för stupet i Dalby stenbrott har ett helsvenskt namn. Livstids fängelse fick den tidigare militären. Han klättrade ner efter dem och fortsatte att utöva våld mot dem då de inte avlidit av fallen. Dubbelmördaren ringde 112 och berättade om en olycka... Mannen dömdes till livstids fängelse.
Nu är det ju balkongkast, gruvkast o visst i ditt fall icke utländsk. Men ändock förvånade man väljer en sådan udda metod.
Citera
2022-04-27, 09:51
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har haft den synpunkten flera gånger uppe till debatt. Vi måste också förbjuda balkonger, gångbroar över våra vägar. Har ingen tänkt på att sätta upp staket på alla farliga stup i fjällen?

Och för att inte glömma åtgärder mot brottsligheten, som att förbjuda alla knivar i hushållen, så blir allt bra och barnsäkert för alla dessa stackars barn som dimper ner i den svenska myllan.
Är väl lite skillnad på ett stup och ett hål i marken.. Annars kan vi ju ta bort brunnslocken med och låta Darwin sköta sorteringen
Citera
2022-04-27, 09:53
Medlem
Citat:

Det var ett mycket bra exempel på att vi har liknande brottslingar som är svenskar. Men det betyder inte att vi ska importera fler.

Mordet i Dalby visar hur en man kan verka ofarlig och normal, och kanske lite deppig, medan han planerar ett mord, försäkrar frun för höga belopp och lockar ut henne till ett stup och mördar henne och sitt eget barn. Han kom bakifrån och slog mot hennes huvud. Hon hade säkert aldrig trott att det kunnat ske, eller ens anat att hennes liv var i fara.

Nu har vi en gärningsman med samma sorts sinne. Han har lämnat sina barn, haft fru, och vill ha en ny.

Det är intressant att dessa gärningsmän har militär bakgrund. Vad jag minns gjordes en p 7 undersökning där man kom fram till att mördaren i Dalby inte led av en psykisk störning när han begick brottet, och han dömdes till livstid.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-27 kl. 10:09.
Citera
2022-04-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som muslim få han ha fyra fruar.

Är det fastställt att han har tre barn? I så fall kan det vara med en annan identitet. Med bidrag till varje alterego. Ingenting förvånar mig längre.

Kan intyga att han har tre barn, haft med honom att göra i min yrkesroll, mkt obehaglig människa.
Citera
2022-04-27, 10:01
Medlem
Citat:

Ja, tänk, det finns svenska idioter också. Men att köra med argumentet att ’det minsann finns svenska brottslingar som gör så också’ för att på det sättet rättfärdiga eller få det som lite mindre kulturellt betingat - missförstå mig rätt på denna punkt - känns för mig ganska korkat.
Det blir lite som att bli stoppad för fortkörning och det enda man kläcker ur sig till konstapeln är: men bilen framför körde ju lika fort juuu.
Blir det något bättre läge och lägre böter för det?
Tror inte det.

Bara för att vi har svenska brottsbenägna personer så behöver vi ju inte fylla på med ännu fler risker i landet? Kan vi ändå vara överens om detta? Vi vill väl alla minska totala brottsligheten, inte öka den?
Senast redigerad av Kanaltrollet 2022-04-27 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in