2022-04-27, 00:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Nu tycker jag att du ska ge dig en aning!

Trådens (sannolikt Afghanske) GM har tidigare varit gift med en muslimsk kvinna vars bild givetvis helt saknar all relevans i den här tråden, eller hur?
(Retorisk fråga = besvaras ej!)

Eftersom jag av viss nyfikenhet tittat igenom ett (1) utav Grisens minst sex (6) olika Facebookkonton (med mellan någon handfull följare upp till några hundra på ett konto), så hittade jag en bild på frun via de kommentarer som exet skickat till honom i Sverige 2016.
Hon är LIKA LITE bildfager som GM är. De uppblåsta kinderna är i princip vad som syns under hennes gråa huckle.

Att den här 41-årige (på pappret) utvisade småkriminelle GM ansåg att det var självklart att en ung kvinna i 20-24 årsåldern (enl. viss media) skulle svara JA i ett frieri ansåg han uppenbart vara solklart.
När han överraskande fick ett NEJ så föll hans värd antagligen samman, och han våldtog och slängde ner tjejen i ett gruvhål.

En del ord av det jag skriver är vad vi tror oss ha fått veta om fallet Proton22, men jag kan garantera att hans sedan flera år tillbaka frånskilda fru (P4risa Moh4mmad), inte bör förknippas på bild kopplad till info om våldtäktsmannen som även försöker mörda en ung kvinna (som åldersmässigt skulle kunna vara hans dotter).
Får som skilja sig?

Problemet är (jag är inte insatt i kulturen) att det ena klippet ser ut som när männen i de där regionerna, Iran Turkiet antagligen också, tar in en prostituerad. Tjejen som dansar ser inte glad ut. Sedan en mängd unga män/pojkar som dansar. Kände igen rörelserna från en kille (ej afghan) jag var 100 på var gay eftersom han plötsligt gjorde skumma rörelser med händerna omedvetet, som uppger sig utsatts för gruppvåldtäkter av afghaner (jag vet inte mer än så) varpå jag letade upp klipp på bascha bazi på Youtube och killarna som inte ser jättegamla ut, dansar lite liknande dansande pojkar (nu vet jag inte om afghaner normalt vid 16-17 träffas o dansar med varandra men ändå).

Det kan vara en serievåldtäktsman. Vart är hans barn?! Har han tagit hand om dem själv? Han kan ha tvingat av mamman, om hon lever, barnen och även utsatt dem.

Nu ser han kanske inte riktigt ut som pashtuner som jag gissade, men tycker inte han ser ut som en hazar. Knappast expert på de här grupperna men ändå. Jag tror att det här är någon med lång historia av våld, våldtäkt och kanske också mord.
Citera
2022-04-27, 00:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbassang
Kikade snabbt igenom hans vänner på FB, hade glömt hur enkelt det är att bli less på Sverige av att se dessa aknebeprydda elvisfrisyrer, samtliga med profilbilder från Sverige 2016 när de kommit hit och ska se coola ut poserandes på en parkeringsplats eller mot ett jävla elskåp. BARA i en jävla småort som Norberg är det fem sex stycken såda bland hans vänner på fb, så skönt att vi har betalat för varje minut de varit här sen dess!
Kan du inte lägga upp dem hittade bara en facebook som verkar vara den med mest vänner
Citera
2022-04-27, 00:21
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Att BO och, eller GM skulle vara afghan kan ni nog glömma. Enligt Flashback och de högerextrema ryssälskande sidor ni länkar till är det väl alltid utgångspunkten och ibland är det ju så. I det här fallet talar en väldigt stark sak emot det dock.

Afghaner ger sig inte ut i skogen. Det händer typ inte. Det finns olika projekt för att få invandrare från Mellanöstern att komma ut i svenska skogen. Alla dessa har fullständigt misslyckats. De vägrar. Allt tyder på att dessa två begav sig ut hit tillsammans. Två afghaner? Glöm det!

Det är bara att plocka av dig sockan och börja käka den gubben. Eller varför inte båda? Det var ju faktiskt två afghaner

Du borde söka praktikantjobb hos Herr Tegnell. Han är också en också stjärna på att gissa sig fram helt åt skogen!
Citera
2022-04-27, 00:24
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag undrar vad det kan vara för en slags uniform han har på sig?
Jag har försökt att lista ut vad det står på den vänstra namnskylten och gissar att det är en uniform för Afghanska Nationella Armén.

Pennan är i vägen men får det till förkortningen AFG.N.army.
Det går inte att se om han har några märken på vänster arm.
https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2022/04/kvinna-gruvhal-feature-2.jpg.webp

Här är en annan soldat med samma uniform med märken på vänster arm.
https://scontent.fbma3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.18169-9/12741867_196261857396714_3561769404583817760_n.jpg ?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=MV8Fj6cMWrAAX9QlYga&_nc_h t=scontent.fbma3-1.fna&oh=00_AT-GkqEYLzrLuDP1T1C3-WqErUDOYxM6UBnOH8CU9Gxe8w&oe=628F2E09

Båda har en keps med samma märke framtill.
Senast redigerad av exoticspice 2022-04-27 kl. 00:31.
Citera
2022-04-27, 00:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Får som skilja sig?

Problemet är (jag är inte insatt i kulturen) att det ena klippet ser ut som när männen i de där regionerna, Iran Turkiet antagligen också, tar in en prostituerad. Tjejen som dansar ser inte glad ut. Sedan en mängd unga män/pojkar som dansar. Kände igen rörelserna från en kille (ej afghan) jag var 100 på var gay eftersom han plötsligt gjorde skumma rörelser med händerna omedvetet, som uppger sig utsatts för gruppvåldtäkter av afghaner (jag vet inte mer än så) varpå jag letade upp klipp på bascha bazi på Youtube och killarna som inte ser jättegamla ut, dansar lite liknande dansande pojkar (nu vet jag inte om afghaner normalt vid 16-17 träffas o dansar med varandra men ändå).

Det kan vara en serievåldtäktsman. Vart är hans barn?! Har han tagit hand om dem själv? Han kan ha tvingat av mamman, om hon lever, barnen och även utsatt dem.

Nu ser han kanske inte riktigt ut som pashtuner som jag gissade, men tycker inte han ser ut som en hazar. Knappast expert på de här grupperna men ändå. Jag tror att det här är någon med lång historia av våld, våldtäkt och kanske också mord.
Har för säkerhets skull bytt ut ordet "frånskilda" (som en översatt text sa) emot "lämnade" i inlägget som du citerade.

De danser på YT som jag själv såg i ett tidigare skede kopplade till MGM, där översattes texten ungefär till att det var en närstående brudgum till GM, som i glädjen brakade loss, flaxade med armarna och skakade på höfterna till allas jubel.

I övr. har jag inga speciella synpunkter på dina antaganden ovan, men jag är givetvis tacksam över din poängtering som gjorde ett viktigt ordbyte möjligt i det citerade inlägget!
Citera
2022-04-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du känner givetvis vare sig någon afghan eller persisk talande iranier förstår jag.
Själv känner jag människor från båda.
Dessutom har jag suttit på rättegångar som häktesvakt när man får bryta för att den persisktalande/daritalande tolken inte kan återge vad som sägs - för de förstår inte den åtalade.

Så stick och brinn tack.

Nejmen här måste jag ju ändå bryta in... Jag brukar tycka att du är rätt ute väldigt ofta Micro men här är du ute och cyklar.

Skillnaden mellan dari och farsi är så liten att tolkbesrällningarna ofta går som "persiska". Det finns ingen som helst anledning att vara otrevlig mot någon bara för att du känner folk med annan grövre dialekt (vem fan förstår en skåning?) Jag minns inte riktigt tolkkoderna ni men jsg TROR att man beställer perd och perf i kontakter med tolkbyråer, men för tio år sedan beställde man per.
Skillnaden är dom bosniska, serbiska och kroatiska- tidigare som SKB.
De förstår varann. Mycket väl.
Det finns ingen anledning att vara otrevlig mot någon i frågan om persiska dialekter.
Citera
2022-04-27, 00:43
Medlem
hejkittys avatar
Ursäkta om det är en dum fråga, men hur är man ”medborgare i ett okänt land” ??
Citera
2022-04-27, 00:53
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har för säkerhets skull bytt ut ordet "frånskilda" (som en översatt text sa) emot "lämnade" i inlägget som du citerade.

De danser på YT som jag själv såg i ett tidigare skede kopplade till MGM, där översattes texten ungefär till att det var en närstående brudgum till GM, som i glädjen brakade loss, flaxade med armarna och skakade på höfterna till allas jubel.

I övr. har jag inga speciella synpunkter på dina antaganden ovan, men jag är givetvis tacksam över din poängtering som gjorde ett viktigt ordbyte möjligt i det citerade inlägget!
Ja, lämnat låter troligt.

Jag vet inte om deras kulturella skillnader mot oss. Tycker det är konstigt att filma särskilt pojkar som dansar med den kulturen. Men okej jag förstår om det var bröllop. Kvinnor är väl separerade om det inte är prostituerade eller nära familjemedlemmar. Jag vet inte. Bröllop, okej Inga gamla killar men jag är usel på att avgöra åldrar. Ser folk som både yngre och äldre än vad de är. Våldtäkt och sexuellt utnyttjande är däremot inte något jag ser milt på, inte om det är mot killar som fyllt arton heller (givetvis inte).

Undrar vilken folkgrupp han tillhör.
Citera
2022-04-27, 00:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Nejmen här måste jag ju ändå bryta in... Jag brukar tycka att du är rätt ute väldigt ofta Micro men här är du ute och cyklar.

Skillnaden mellan dari och farsi är så liten att tolkbesrällningarna ofta går som "persiska". Det finns ingen som helst anledning att vara otrevlig mot någon bara för att du känner folk med annan grövre dialekt (vem fan förstår en skåning?) Jag minns inte riktigt tolkkoderna ni men jsg TROR att man beställer perd och perf i kontakter med tolkbyråer, men för tio år sedan beställde man per.
Skillnaden är dom bosniska, serbiska och kroatiska- tidigare som SKB.
De förstår varann. Mycket väl.
Det finns ingen anledning att vara otrevlig mot någon i frågan om persiska dialekter.
Min tanke var inte att vara ovänlig utan att folk kan hejda sig lite.
Persiska är en benämning både dari och farsi är avvikande dialekter och kräver egna tolkar - är min erfarenhet. Jag vet inte hur många gånger jag som häktesvakt fick åka med häktad från Nyköping till Eskilstuna bara för att tolken var fel - trots att det var persisk tolk.

Skillnaden är större än för bosniska, serbiska och kroatiska som i grunden hade ett språk innan splittringen - serbokroatiska.
Jag känner flera från forna Jugoslavien som säger att det är i princip som svenska med dialekter, men att man av princip vill betraktas som olika språk.
De är inte alls samma sak som persiska och de olika varianter som finns i olika etniska grupper och deras "språk" med persiska som grund. Det är mer relevant att jämföra det med arabiska och arabiskans olika varianter.
Citera
2022-04-27, 01:01
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min tanke var inte att vara ovänlig utan att folk kan hejda sig lite.
Persiska är en benämning både dari och farsi är avvikande dialekter och kräver egna tolkar - är min erfarenhet. Jag vet inte hur många gånger jag som häktesvakt fick åka med häktad från Nyköping till Eskilstuna bara för att tolken var fel - trots att det var persisk tolk.

Skillnaden är större än för bosniska, serbiska och kroatiska som i grunden hade ett språk innan splittringen - serbokroatiska.
Jag känner flera från forna Jugoslavien som säger att det är i princip som svenska med dialekter, men att man av princip vill betraktas som olika språk.
De är inte alls samma sak som persiska och de olika varianter som finns i olika etniska grupper och deras "språk" med persiska som grund. Det är mer relevant att jämföra det med arabiska och arabiskans olika varianter.
Ja de förstår inte de olika språken utan problem.

Vad tror du han är om du arbetat och mött en del? Han ser ut som pashtuner när han är utmärglad men jag tycker det är svårt. Rund verkar han vara och barnen. Uzbeker? Tadzjiker?
Senast redigerad av AdMortem 2022-04-27 kl. 01:05.
Citera
2022-04-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Han verkar ju inte direkt vara en drömprins i övrigt heller…

Med tanke på en bild på en av hans alla FB-konton en skämtbild av en kvinna: huvudet en kastrull/gryta, ena armen dammsugarslang/rör, andra handen håller en nappflaska och magen en tvättmaskinslucka.

Hmmmm skämtsam kvinnosyn eller det han anser de duger till......
Citera
2022-04-27, 01:06
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Med tanke på en bild på en av hans alla FB-konton en skämtbild av en kvinna: huvudet en kastrull/gryta, ena armen dammsugarslang/rör, andra handen håller en nappflaska och magen en tvättmaskinslucka.

Hmmmm skämtsam kvinnosyn eller det han anser de duger till......
Kan ni länka kontona? Hittar ingen mer än en förutom de två här i tråden som inte syns när jag kollar.

Någon bild var väl på en staty en kvinna sågades i låret medan hon skrek o höll ett litet barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in