2022-04-26, 21:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Diskussionen rörde BO:s ursprung. I det sammanhanget togs räddningsledarens beskrivning av hennes språk som ett ”afghanskt språk” som bevis för att hon skulle komma från Afghanistan. Det menade jag inte vara rätt.

Nu förefaller det ju ändå vara så att hon är från Afghanistan, och exakt varför räddningsledaren trodde att det var så, och om han hade på fötterna, känns ganska ointressant.

Ja, helt ointressant.
Citera
2022-04-26, 21:12
Medlem
StigHelmutts avatar
varnas för gruvhål

Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Citat När man är klar med gruvarbetet i fråga. Borde ta max 30 minuter.
Du är inte från Bergslagen antar jag. Det finns tusentals av dessa gruvhål. Många har inte grävts i sedan år 1700. Vi hade ingen miljölagstiftning då. Vidare skulle det ta årtionden och kosta miljarder.

Citat:
Ursprungligen postat av isolering
Att bara sätta på ett lock gör mer skada än nytta på sikt eftersom locket går sönder och någon trillar igenom.
Att fylla ett gruvhål tar nog längre tid än 30 min.
Det finns sällan väg fram till gruvhål. Någon äger skogen som ännu inte är redo för avverkning. Samplanerar man vägbygge till när markägaren vill avverka kan man få vänta en mansålder. Vägbygget tar några veckor för den tunga lasten av stenkross som kommer med ett hundratal lastbilar. Alternativet är helikoptrar, men desto fler vändor.

okej okej jag hade fel

Nej, jag är inte från Bergslagen, visste inte det fanns tusentals såna hål
Men ändå trott att sånt ordnats, man har ju tjafsat om hur man ska gräva ner förbrukat kärnkraft sen 70-talet, varför skulle man då inte kunnat täppa igen farliga hål

Och nu ser jag på bild att det varnas för gruvhål,, det är ju bättre än inget
https://samnytt.se/mystisk-afghansk-trebarnspappa-bakom-brutala-gruvvaldtakten/
Senast redigerad av StigHelmutt 2022-04-26 kl. 21:17.
Citera
2022-04-26, 21:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hade MGM utvisats hade detta inte skett - åtminstone inte här.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Samma sak med Akilov som jobbade svart på Gotland, och höll sig undangömd. Hade han utvisats enligt beslutet, hade man undvikit terrordådet på Drottninggatan.

Helt riktigt då hade det inte blivit något terrordåd i Sverige.

Samma sak gällande det här fall. Hade den MGM blivit utvisad hade den här stackars kvinnan inte hamnat 20-25 meter ner i ett gruvhål.
Citera
2022-04-26, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Det var räddningstjänstens representant som var först på plats som kom med den gissningen.

Den snön finns där inte, men kan kanske i dålig belysning ha gett den illusionen. Däremot förefaller det finnas en hel del löv och nedslängt skräp som kan ha dämpat fallet. Bl.a. finns där några bildäck.
Citera
2022-04-26, 21:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/02/skarpta-regler-om-utvisning-pa-grund-av-brott2/

Det bör räknas som grovt nog för en tuffare bedömning. Uppenbarligen praktiserar han den egna kulturen och hör inte hemma här, inte i Frankrike eller Tyskland osv heller. Poliseskort på honom till Afghanistan eller Iran, vad han nu kommer ifrån, är det enda rimliga för att försäkra om att han inte våldtar ett nytt land genom sin behandling av kvinnor.

Sverige utvisar inte folk till afganistan eftersom det kan vara farligt där. Brottslingar är inget undantag utan dom får ett papper där dom ombeds resa hem på egen hand.
Citera
2022-04-26, 21:31
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Sverige utvisar inte folk till afganistan eftersom det kan vara farligt där. Brottslingar är inget undantag utan dom får ett papper där dom ombeds resa hem på egen hand.
Då hamnar han nog i Frankrike. Afghaner sticker dit. Tyskland också kanske. Men förhoppningsvis tillhör han Iran. Vi ska inte ha honom drivande på gatorna här i Sverige eller Europa. Säkert återfallsförbrytare som gjort sådant här förr. Tycker det ska tas hänsyn till i domen.
Citera
2022-04-26, 21:33
Medlem
exoticspices avatar
Han och en kvinna har skickat inlägg med kärleksbevis med hjärtan och blommor till varandra på deras Facebook som jag tror är hans fru, (fd fru.) Han kallar henne Min kära blomma, min kära fru, tillägnad Dig m.m. Hon skriver Tack och Du är väldigt stilig. På hennes Facebook önskar hennes vänner lycka till med invandringsvärlden. Flera bilder på henne tagna i ett snöigt Sverige 2016.
P*ris* Moh*mm*di
*a
https://www.facebook.com/taher.amini.33

Här har vi hans sjätte Facebook.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011201379214
Citera
2022-04-26, 21:34
Medlem
Någon mer än jag (med förbihåll att det kan ha skrivits tidigare i tråden) som är lite nyfiken på vad de gjorde ute i skogen ö.h.t.

Skulle han fria till henne vid gruvhålet?
Citera
2022-04-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ingen aning var hans tre barn befinner sig men kan mycket väl befinna sig här.

Var finns hans fru eller f. d. fru?

Som muslim få han ha fyra fruar.

Är det fastställt att han har tre barn? I så fall kan det vara med en annan identitet. Med bidrag till varje alterego. Ingenting förvånar mig längre.
Citera
2022-04-26, 21:36
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Då hamnar han nog i Frankrike. Afghaner sticker dit. Tyskland också kanske. Men förhoppningsvis tillhör han Iran. Vi ska inte ha honom drivande på gatorna här i Sverige eller Europa. Säkert återfallsförbrytare som gjort sådant här förr. Tycker det ska tas hänsyn till i domen.

Möjligt att du tycker det. Men figurerna i riksdagen och domstolarna tycker inte det och han kommer så småningom att dumpas ut på gatan i Sverige. Men det är det ett bra tag, +10 år om han döms för mordförsöket.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
okej okej jag hade fel

Nej, jag är inte från Bergslagen, visste inte det fanns tusentals såna hål
Men ändå trott att sånt ordnats, man har ju tjafsat om hur man ska gräva ner förbrukat kärnkraft sen 70-talet, varför skulle man då inte kunnat täppa igen farliga hål
Det är ingen ursäkt att det finns tusentals hål. Har man kunnat gräva upp får man fan vara så god att fylla igen dem. Ibland är myndigheter mer än lovligt toleranta. Om jag t ex har en pool på tomten är jag skyldig att se till att ingen kan falla i den. Täcka över eller sätta staket.
Citera
Medlem
Häktningsframställan

Västmalands TR B 2249-22

Misstänkt: A*ini, M*hamed T*her (*=m,o,a)

Häktningsframställan, sannolika skäl
Försök till mord den 2022-04-22 eller någon/några dagar dessförinnan i Långruvan Östra Norberg, Hästevägen Östra, Avesta, Norbergs kommun

Våldtäkt den 2022-04-22 eller någon/några dagar dessförinnan i Långruvan Östra Norberg, Hästevägen Östra, Avesta, Norbergs kommun

https://delafil.se/0457253fbb974ce5/...%C3%A4llan.pdf

Dagboksbladet: 2022-04-26

https://delafil.se/98dc7a5c5d4aeb4f/...2022-04-26.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack!
Okänt ursprung/medborgarskap alltså.

Har beställt häknings protokoll och lite från lite andra instanser. Vi får se i morgon.

Här är hans belastnings register:

Belastningsregister Västmalands TR TR B 2249-22

A*ini, M*hamed T*her (*=m,o,a)

Dom 2021-05-11, B 1938/21, Västmanlands tingsrätt Enhet B Rotel 5 Domslutsid: 2217473
Laga kraft
Olovlig körning, grovt brott
vid 2 tillfällen under tiden 2020-11-07 -- 12-01 Dagsböter 70 om 50 kr

Avsnitt 2
Strafföreläggande Godkänt 2020-10-27, AM-143759-20-1, Västerås åk (504A)
Olovlig körning 3 § 1 st 1 men trafikbrottslagen (1951:649) 2020-10-05
Dagsböter 30 à 50 kronor = 1 500 kronor.

Avsnitt 3
Dom 2019-11-20, B 4628/19, Västmanlands tingsrätt Avdelning 2 D 2:22
Domslutsid: 2092089
Laga kraft
Ringa narkotikabrott 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64) 2019-02-22
Dagsböter 30 om 50 kr
Uppgifter ur BR Rikspolisstyrelsen
Rekvirerande myndighet
Västmanlands tingsrätt Enhet C
Rotel 10

Tidigare medborgare i Okänt Land
B 2249-22
Sida 1 av 1 Aktbilaga: 8
VÄSTMANLANDS TINGSRÄTT Rotel 10
INKOM: 2022-04-26 MÅLNR: B 2249-22 AKTBIL: 8
3 § 1 st 2 men trafikbrottslagen (1951:649)

https://delafil.se/b761105992af4232/...ngsregiste.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in