Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Nu har jag nya ideer igen här. Jag brukar få det. Jag har bestämt mig för att sälja min MC och ta ett flygcertifikat.
Det som känns aktuellt är antingen Ultralätt cert eller det som kallas LAPL. Vad är för och nackdelar mellan dessa?
Som jag fattat det så finns det liksom inte plats att ha med en passagerare i ett ultralätt flygplan. Har jag fel?
Vad kostar det att flyga senare när man tagit sitt cert? Att hyra ett ultralätt plan borde ju vara billigare än att hyra ett större för LAPL cert?
Är bästa vägen att gå att börja med att ta det billigare ultralätta certet? Flyga nått år och sedan utöka det hela om man vill fortsätta?
Fördelen med certifikat där du iallafall kan ta med passagerare är väl just att du kan ta med vänner eller företag som behöver snabb transport.
Du får flyghyran och bensinen betald plus att du får flygtimmar och en liten peng.
Finns många företag som kanske behöver åka på ett akut serviceärende för ett par timmar och kan då vara en stor vinst att hyra ett plan och pilot för en dag.