2022-04-27, 09:07
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Ena och andra språket?
Vilka språk talar du om? Ut med språket!

Expressen skriver om bil också
"Den unga kvinnan bor i närheten av Norberg och kördes av mannen i en bil mot Långgruvan "

Har han fått körkort nu?

Hade för mig att kvinnan var runt 30år, men det kanske har korrigerats? Har inte läst så mycket sedan i måndags.
Citera
2022-04-27, 09:08
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Hade han kommit undan med detta om hon dött där i gropen? Alltså att läkarna/poliserna sagt: tragisk fallolycka.

Borde de inte ställt sig frågan om vad en ung död kvinna gjorde långt ute i skogen nere i ett väldigt unikt 20 meter djupt hål?

Nu hade hon turen att landa i snö och missades när han kom tillbaka för att försöka stena ihjäl henne nere på botten att hålet.

Han är väldigt extrem i detta för han är helt hänsynslös, att komma tillbaka för att säkerställa att hon hunnit dö en plågsam kall död efter några nätter.. men då finna att hon fortfarande är vid liv.. då ta stora stenar och leka ”pricka tjej i grop” med att försöka få till ett head-shot med stenbumling så hjärnan/huvudet skall slås ut så hon skall dö lite snabbare.

Sådana här våldsmän bör få straffet: våldtas av homosexuella under perioder, få händerna avhuggna så han ej kan stena ihjäl fler.. (har han kanske redan gjort det i hemlandet?)
Konstant få leva i en cell med mellan 2-15 grader varmt med vatten var 4e dag.

Var kommer all den här informationen ifrån ???

kan nån peka mig i rätt riktining var jag kan läsa in mig på det här ??
Citera
2022-04-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Var kommer all den här informationen ifrån ???

kan nån peka mig i rätt riktining var jag kan läsa in mig på det här ??

Står i media.
Verkar läcka en del från polisens håll

Läs denna

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-04-27 kl. 09:16.
Citera
2022-04-27, 09:13
Medlem
[quote=Meadowsheart|80035165]Efter utvisningsbeslut blir bidragen indragna och det innebär att han antingen försörjt sig genom att arbeta svart eller genom kriminell verksamhet - typ stölder och drogförsäljning. Att han varit militär i Afghanistan och skriver vissa inlägg på Facebook på engelska tyder på att han har utbildning. Det innebär dock inte att han pratar svenska. Kan han engelska behöver han inte lära sig ett ord svenska.

Skulle förvåna mig om det inte finns ett bidrag för sådana som detta skräp.. vi är ju iSverige trots allt.
Citera
2022-04-27, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nej, efter utvisningsbeslut uppbär de inte försörjningsstöd eller någon form av bidrag. Han har försörjt sig själv antingen genom svararbete eller annan kriminell verksamhet.

Där har du fel, om han överklagar så kan kommunen betala ut Försörjningsstöd, vi lär får veta om han fått stöd eller ej vid rättegången.
Citera
2022-04-27, 09:16
Medlem
Citat:
Efter utvisningsbeslut blir bidragen indragna och det innebär att han antingen försörjt sig genom att arbeta svart eller genom kriminell verksamhet - typ stölder och drogförsäljning. Att han varit militär i Afghanistan och skriver vissa inlägg på Facebook på engelska tyder på att han har utbildning. Det innebär dock inte att han pratar svenska. Kan han engelska behöver han inte lära sig ett ord svenska.

Jag vet det. Men han har husrum. Det måste finnas någon anledning till att han har så många Facebook konton. Jag gissar på att han återuppstår med ny identitet när han vill pröva lyckan igen hos svenska myndigheter. Han har ett namn som är svårt att kontrollera. Typ Larsson eller Lasse i Sverige och Smith i den anglosaxiska världen.

Att han är kriminell och på rymmen från rättvisan i sitt hemland är den mest troliga förklaringen till att vi berikats med hans närvaro. Han är tarvligt klädd och ser sliten ut. Han ser inte ut som någon som jobbar.
Citera
2022-04-27, 09:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nej, efter utvisningsbeslut uppbär de inte försörjningsstöd eller någon form av bidrag. Han har försörjt sig själv antingen genom svararbete eller annan kriminell verksamhet.

Vet ej fan vad jag ska tro, så här står det på SKRs hemsida.....

Citat:
Från den 1 juni 2016 gäller att asylsökande vuxna utan barn som regel förlorar rätten till boende och ekonomiskt stöd enligt LMA när de får ett beslut om av- eller utvisning och beslutet börjar att gälla, eller när tidsfristen för frivillig avresa har tagit slut. Undantag görs om det är uppenbart oskäligt.
Citera
2022-04-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Han har på sin facebooksida skrivit " länge leve folket i Jawzjab-provinsen, min hemstad" översatt från persiska. Så varför inte prova det spåret, om det nu är så att han inte lyckats lära sig svenska.
Inlägget är från 25 april 2017 och vid den tiden har han också lagt in bild på en skördare i, vad det ser ut som, den svenska skogen.
Ta skärmdump och utvisa honom dit direkt efter avtjänat straff.
Citera
2022-04-27, 09:19
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Står i media.
Verkar läcka en del från polisens håll

All det där om att han kommit tillbaka efter några dygn och försökt ha ihjäl henne med stenar hittar jag ingenstans.

bara att det är ett frieri bakom som inte gick som mannen hoppades, och att han ska va afghan och det är väl islamistisk heder involverat då.

hur länge låg hon i hålet egentligen?

Tycker det är rätt sjukt att det finns vidöppna hål ute i terrängen på det här sättet.. brukar det inte va övertäckt och igenbommat sånt här?
Citera
2022-04-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Inte omöjligt han säger så. Än så länge förnekar han brott.

Ja om man får generalisera lite så har afghaner/hazarer en förkärlek för att in absurdum förneka brott. Tex vid våldtäkter så nekar de ofta helt till all inblandning trots att deras ”spillning” finns på/i BO osv.
Kan komma med de mest sanslösa förklaringarna.

Har nog något med deras självbild att göra, som män har de ju bara utfört sin plikt.

Tänker att denne GM är av samma skrot och korn. Kommer att hävda sin oskuld in i kaklet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
ALLA, med vissa undantag, har rätt att ”läcka som ett såll”.
Det är troligtvis polisutredare med insyn i fallet som berättat för pressen.
Källan får inte efterforskas.

Googla ”meddelarfrihet”!

Har jag påstått att det skulle vara brottsligt? Jag skrev att om uppgifterna kommer från BO eller GM så betyder det att utredningen läcker.
Eller anser du inte att den gör det i så fall?
Om polisutredarna säljer sin inside-info till pressen, är inte det då själva definitionen av att ”läcka som ett såll”?

Googla ”läsförståelse”!
Citera
2022-04-27, 09:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Va fan är det här med utländska män o kasta ner barn o kvinnor från höga höjder? Äckligt beteende o hoppas på hårt straff men det blir det ju aldrig..suck..
Citera
2022-04-27, 09:23
Medlem
Vilken liten sumpråtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här