2022-04-29, 22:48
Medlem
linn_rosss avatar
Han borde då ha lämnat barnen ensamma i halland medans han åker till norberg där har försöker mörda kvinnan?

Vore intressant att kontakta vänner till frun på facebook och höra vad dom vet. Nog många i hemlandet som undrar var hon blivit av och kan inget göra
Stackars stackars barn som tvingats leva med deras mammas mördare och inte blivit trodda (utgår från att han mördat henne)
Citera
2022-04-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
"Ett år senare, i februari 2020, försvinner barnens mamma spårlöst. En polisanmälan om kvinnans försvinnande ska enligt uppgifter till SVT ha gjorts av barnen själva. Polisen gör flera efterforskningar men kvinnan hittas aldrig."

Gick det ut någon efterlysning av kvinnan?
En liten parantes här skulle väl vara att det ligger ca 2-3 månader efter att ansökan om kontaktförbudet lämnats in. Som blev negativ för frugans del men ligger bra i tid för att MGM ska ta ut sin ilska över att ansökan om kontaktförbud har lämnats in.
Citera
2022-04-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det kommer ju in uppgifter hela tiden och MGM verkar mer och mer som en fullständig sopsäck. Socialkontoret i Norberg borde ha en akt om denna familj som borde vara sisådär ca 2m lång.
De struntar medvetet i barn till invandrare. Så har det alltid sett ut hos alla socialtjänster, däremot är det märkligt att inte ens polisen brydde sig. Men såklart, diskriminering.

Det sjukaste är om han antingen får stanna genom anknytning till barnen eller de utvisas med honom. Han ska ut ensam.

Misstänker dessutom att han kan vara afghan-pakistanier eller iran-afghan. Borde inte vara ett problem att skicka honom till Pakistan. Där han åtminstone haft en fru ifrån gissningsvis. Eller skickade de brevduvor till varandra mellan länderna?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fruktansvärt!
Min fetning, ett år efter att de söker kontaktförbud:
"Anmäls försvunnen av barnen
Ett år senare, i februari 2020, försvinner barnens mamma spårlöst. En polisanmälan om kvinnans försvinnande ska enligt uppgifter till SVT ha gjorts av barnen själva. Polisen gör flera efterforskningar men kvinnan hittas aldrig.
"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

Vilken mardröm för barnen som blir kvar ensamm med pappan.
Det finns inget i mig som inte säger att barnen fattat!

Helt utelämnade!
Det gör mig förbannad över hur lamt samhället bemöter allvarliga saker och människors utsatthet. Spelar ingen roll om det är specifikt Norbergs socialtjänst. Så här ser det ut över hela landet.

Förstå obehaget för barnen att hela tiden behöva återvända till någon de sannolikt trott, inte bara var mycket obehaglig att ha med att göra, utan även kapabel till mord. Traumatiskt och inte konstigt om de är mycket trasiga. Avsäg han helt från vårdnaden (fara för deras liv) och adoptera bort dem här i landet. Nu vill iofs få ha 14-15 år gamla barn men de kan knappast till på köpet utvisas med honom.

Men det skulle fasiken inte förvåna mig
Citera
2022-04-29, 23:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

(Lite godis för de intresserade)

Stort tack för denna informationsrika artikel med mycket intressanta uppgifter.
Citera
2022-04-29, 23:07
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Finns en del hål att leta i i området, finns faktiskt en jävla massa hål i trakten överlag.

Om det inte faller så att han dumpat ner henne i samma håla.

Har släkt i trakten och vi brukar vara iväg och plocka svamp "i den delen av världen" lite grovt, finns en del gruvhål etc. som saknar stängsel t.ex. med.

Sa det till frugan hemma, får jag nog av dig ska jag dumpa dig där vi hitta så jävla mycket kantareller förra året. Nu blir det ju ingen hit eftersom den här tokfan snodde den idéen.

Edit. Det får betäcknas närmast som ett mirakel att hon hittades ens hördes där ute. Men det finns än mer avlägsna hål.

Har också tänkt tanken att han kan ha använt samma gruvhål, självklart borde det undersökas när snön tinat bort. Men det sker kanske ändå med tanke på eventuella bevis för ämnet i den här tråden.
Citera
2022-04-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
"Ett år senare, i februari 2020, försvinner barnens mamma spårlöst. En polisanmälan om kvinnans försvinnande ska enligt uppgifter till SVT ha gjorts av barnen själva. Polisen gör flera efterforskningar men kvinnan hittas aldrig."

Gick det ut någon efterlysning av kvinnan?

Vet ej
Citera
2022-04-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan se att du citerat mig, men inte vad du citerar och vad du svarar på, därför blir det svårt att svara dig.

Det verkar som att jag inte skrivit tillräckligt många inlägg för att kunna skicka pm så jag drar det här. Sorry, ot.

Det jag svarade på var att du som häktesvakt hade erfarenhet. Jag har en mångårig erfarenhet av att processa utlänningsärdenden och innan dess flera år av utredning med tolk. Så här publikt låter det ju som jävligt drygt men det är inte min mening.
Citera
2022-04-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Massmördaren Mattias Flink har en liten skada i frontalloben enligt den undersökning som gjordes då. Men åter till detta fall, är det bara accepterat att frun är försvunnen? Mannen borde väl "kräva" att hon hittas.
Nej inte eftersom han sannolikt mördat henne. En kuvad fru utan anknytning till landet. Varför skulle hon fly utan barnen? De flesta friska människor lämnar inte sina barn och de flesta inser (även om många förnekar saker och klandrar den själva när de utsätts för våld i relationer) att någon som är kapabel att döda en som partner är kapabel att döda ens barn. Faktum är att män dödar barn oftast för att straffa kvinnan.

Men om han dödat frun och sedan försökt mörda igen, och även kan ha andra kvinnors död eller andra mord på sig... En dag hade han kunnat "tröttna" på något av barnen som uppenbarligen gått emot honom några gånger redan.

Vårdnaden bör definitivt helt fråntas honom.
Senast redigerad av Fibonaccy 2022-04-30 kl. 00:05.
Citera
2022-04-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Nej inte eftersom han sannolikt mördat henne. En kuvad fru utan anknytning till landet. Varför skulle hon fly utan barnen? De flesta friska människor lämnar inte sina barn och de flesta inser (även om många förnekar saker och klandrar den själva när de utsätts för våld i relationer) att någon som är kapabel att döda en som partner är kapabel att döda ens barn.
En ytterst märklig situation. En mor som kommer hit 2015 med 3 barn till Sverige. Helt plötsligt 2020 ger hon bara fan. Lämnar barn utan ett ord och har därefter inte hörts av.

Nja här ligger nog en djävuls verk bakom. Moderskänslan till 3 barn borde vara så stark så jag tror inte på MGM:s uppgifter. Denne man måtte vare en djävulsk varelse.

Sedan efter en våldtäkt av ett nytt offer bekänner han för denne som ska möta ett fritt fall på 25 m att han mördat sin fru.
Senast redigerad av leosurvey 2022-04-30 kl. 00:20.
Citera
2022-04-30, 00:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En ytterst märklig situation. En mor som kommer hit 2015 med 3 barn till Sverige. Helt plötsligt 2020 ger hon bara fan. Lämnar barn utan ett ord och har därefter inte hörts av.

Nja här ligger nog en djävuls verk bakom. Moderskänslan till 3 barn borde vara så stark så jag tror inte på MGM:s uppgifter. Denne man måtte vare en djävulsk varelse.
Hon ligger nog i ett gruvhål hon också.
Citera
2022-04-30, 00:20
Medlem
Citat:

Ja och alla talar så fint om honom och ingen kunde tro något. Precis som det alltid låter. (När folk inte vill erkänna vad de såg). Å andra sidan upptäckte inte ens de hon bodde med att hon var försvunnen o saknade henne. De är måhända bara korkade.

Vad är en relation? Någon uppger relation men en annan säger att kvinnan uppgett att han var för gammal för henne- gammal nog att vara hennes pappa.

Kan "relationen" de andra såg snarare varit ett kontrollerande beteende från en man hon inte riktigt kunde hålla ifrån sig, uppvuxen i en annan kultur som hon är?

Han ska ha ringt när hon var ute på gården för att grilla och beordrat grannarna till att skicka in henne. Klart som korvspad att han visat tecken på att kunna skada en kvinna.

Dessutom hans Facebook... Utöver att det finns mycket sexistiska hintar så står det något som översatt lät som en nästintill svordom om kvinnan, dvs meningen.

Han fick omedelbart kontakt med kvinnan när hon kom till Norberg för ett år sedan och försökte kontrollera henne efter att ha flyttats till södra Sverige. Dvs tog kontakt och vägrade släppa den kan man utgå från. Och om han omedelbart gör det med en kvinna, hur många andra? Tvivlar på att han gått singel utan att närma sig kvinnor med den kvinnosyn han uppvisar. Som en rättighet han har mot dem.

https://www.dn.se/sverige/misstankte-41-aringens-van-sa-att-han-ville-gifta-sig-med-henne/

Ur artikeln.
Citat:
Flera personer delar Akbars uppgifter. Precis som kvinnorna vill de inte berätta öppet.

– För tänk om han inte har gjort det? Eller det inte går att bevisa det han misstänks för? Då har jag varit den som pratat illa om en vän, det vill jag inte, säger en man när vi sitter i hans lägenhet tillsammans med hans hustru.

Känner ni till Långgruvan, där kvinnan hittades?

– Ja, mannen och kvinnan hade också varit där tidigare flera gånger under sommaren och plockat blåbär, säger mannen.

Enligt häktningsframställan finns det misstankar om att brottet mot kvinnan kan ha skett någon dag eller dagar före hon hittades.

Ingen i området saknade dock kvinnan och hennes inneboende reagerade inte heller på att hon var borta.
Man känner verkligen lukten av hederskultur när de inte vill uttala sig riktigt. Tala inte illa om någon som försökt stena en kvinna efter att ha försökt mörda henne efter att ha våldtagit henne efter att-som alla vet- avvisats av honom. Såklart inte... Han upprätthöll sin heder efter att hon offentligt kränkt honom genom att göra honom till åtlöje när han uppvaktat henne trots att han är dubbelt så gammal och få 20-åringar vill släpa runt på en 40-åring i äktenskapet. Men det är jättekränkande, dra en sten i huvudet bara.

De försvarar uppenbarligen hederskultur förutom den där andra som ställer upp på att offer uttala sig.
Senast redigerad av Fibonaccy 2022-04-30 kl. 00:28.
Citera
2022-04-30, 00:25
Bannlyst
SVT’s damage control är hilarious 😂😂😂
Efter dom fått kritik efter ha fokuserat på trasiga stängsel runt gruvhålet än att GM var flykting så har man nu överst på text-tv...

”SVT har kartlagt gruvhålsman i Norberg”
”Häktade mannens exfru försvann år 2020”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in