Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-27, 00:49
Medlem
Ingen supernivå på damernas 100 fritt under amerikanska VM-uttagningarna. Huske och Curzan som man kanske båda förknippar med fjäril tog platserna på 53.3 och 53.5. Weitzeil bommade topp-6 och är ute från rubbet.

Mer klass på Dressel som satte världsårsbästa i herrarnas dito, om det nu fanns frågetecken var han står.
Citera
2022-04-27, 04:12
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det blev inte bara en timeout eller en tävlingspaus för Michelle Coleman utan också ett slut på hennes simkarriär. Så tolkar jag i alla fall det som, nu när hon gått ut med att hon tillträtt en tjänst inom ett stort svenskt företag.

Coleman fortsätter elitsatsningen som planerat. Hon har siktet inställt mot OS i Paris 2024.

Citat:
Michelle har nyligen tagit examen i Media och Kommunikation efter flera års högskolestudier och har nu under sin paus från simningen börjat att arbeta.

– Jag har märkt att jag har mått bra av att ha någonting att göra vid sidan av simningen och jag har kunnat gå tillbaka och se att jag mått som bäst när jag hade någon typ av sysselsättning. Så jag känner väl att jag vill ha någonting vid sidan av om jag forsätta mot Paris och jag var inte så sugen att plugga vidare, så jag har valt att börja jobba med det jag pluggat så nu har jag ett internship och det varit otroligt givande. Det boostar verkligen energin att vara med drivna och motiverade kvinnor, det är kul när hjärnan får tänka på något annat, säger Coleman.

Den svenska förbundskaptenen Martina Aronsson tycker att Coleman gör helt rätt som tar en paus:

– Hon satsar på OS i Paris 2024 och med tanke på hennes mål där så tror vi att det är jättebra att ta en paus här och nu efter hennes framgångsrika VM i Abu Dhabi, säger Aronsson.

https://www.svt.se/sport/simning/michelle-coleman-tar-en-paus-missar-vm-och-em
Citera
2022-04-27, 07:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Coleman fortsätter elitsatsningen som planerat. Hon har siktet inställt mot OS i Paris 2024.

https://www.svt.se/sport/simning/michelle-coleman-tar-en-paus-missar-vm-och-em

Trots vad som står i den artikeln som är en månad gammal så tolkar jag det nu som att Coleman avslutar sin elitsatsning. Eller kommer hon hobbysimma vid sidan av sin yrkeskarriär och ändå lyckas ta sig till Paris.
Citera
2022-04-27, 08:39
Medlem
Citat:
Trots vad som står i den artikeln som är en månad gammal så tolkar jag det nu som att Coleman avslutar sin elitsatsning. Eller kommer hon hobbysimma vid sidan av sin yrkeskarriär och ändå lyckas ta sig till Paris.
Du har inte postat någon länk som stöder det du påstår tvärtom stämmer det väl rätt bra med vad som stod i artikeln Stefan4 postade?
Citera
2022-04-27, 08:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Du har inte postat någon länk som stöder det du påstår tvärtom stämmer det väl rätt bra med vad som stod i artikeln Stefan4 postade?

Det hon la upp på sin instagram vilket jag tycker kan tolkas som att hon avslutar sin elitsatsning. Jag kan ju ha tolkat detta fel men det är så jag tolkar det.
Citera
2022-04-29, 12:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Läser att Maggie MacNeil inte skall tävla något individuellt på VM i sommar. Och med tanke på att Sjöström inte längre skall simma 100 fjäril internationellt på mästerskap så öppnar det upp för en medaljchans för Louise. Bästa tiden i år är 56.89 av amerikanska tonåringen Clare Curzan. Sarah fyra med 57.87 och Louise sexa med 57.97. Förra året var MacNeil etta med 55.59, Sarah sexa med 56.18 och Louise sjua 56.22. Räknar man bort McNeil och Sarah från förra årets tider så har Louise en halvsekund upp till tredjeplatsen på världsrankingen.

Citat:
Uppdatering: Skälet till att McNeil inte skall simma några individuella distanser i VM är pga hennes mental hälsa men nu har det också kommit fram att att hon fick ett brott i sin ena armbåge då hon halkade i samband NCAA-mästerskapen. Inte lika allvarligt som när Sjöström skadade sig men kräver ändå viss rehabilitering.

När det gäller 100 fjäril på VM så skall även Emma McKeon avstå då hon satstar på Samväldesspelen. Utifrån OS-finalen är kinesiskan Zhang Yufei favorit tillsammans med amerikanskan Torri Huske (som inte har kvalt in ännu). Enda övriga OS-finalister som har sagt att de inte skall avstå distansen på VM är Lousie och fransyskan Marie Wattel.

Torrie Huskie vann 100 fjäril på de amerikanska OS-uttagningarna med 56.28 före Claire Curzan med 56.35. Kelsia Dahlia trea med 57.58. Dahlia långt ifrån sin bästaform och kommer missa 100 fjäril på VM (men får simma halva distansen). Huskie och Curzan etta och två i världen i år före Sjöström (56.70) och Hansson (56.89). Jag måste korrigera mig för vad jag skrev tidigare, Zhang Zufei har inte årets bästa tid med 56.24 utan den tiden gjorde hon i höstas och inte i år. SwimSwam redovisar "världsårsbästatiderna" för 21-22 och inte bara för 2022.

En annat toppnamn som det går lite knackigt för i sitt bästa simsätt är Regan Smith (världsrekordhållare på 200 rygg), hon blev bara trea på 200 rygg och tvåa på 50 rygg (dock inkvalad till VM på 200 fjäril).
Citera
2022-04-29, 17:48
Medlem
Citat:
Kelsia Dahlia trea med 57.58. Dahlia långt ifrån sin bästaform och kommer missa 100 fjäril på VM (men får simma halva distansen).

Hon var trea där också, hade nog behövt vinna också eftersom bara vinnaren säkrar en plats på icke OS-distanser.

Ungdomarna känns inte som ett stort hot mot Sarah på 50m. Samtidigt som Louise nog får svårt att matcha dom på 100m.
Citera
2022-04-29, 17:54
Medlem
USA har förstås en drös medaljkandidater men tar väl med mig främst att storstjärnorna Ledecky, Dressel och King verkar vara helt i fas. Samtidigt som frisimmet på damsidan släpar efter på sprintdistanserna utan Manuel med i leken och Weitzeil ur form. Comerford har också tappat mycket.
Senast redigerad av frankkk 2022-04-29 kl. 17:59.
Citera
2022-05-02, 22:39
Medlem
Citat:
Det hon la upp på sin instagram vilket jag tycker kan tolkas som att hon avslutar sin elitsatsning. Jag kan ju ha tolkat detta fel men det är så jag tolkar det.
Hur tolkar du hennes senaste Instainlägg?
Citera
2022-05-02, 23:24
Medlem
Manticorebalerions avatar
Svenskt rekord av Oskar Hoff på 50 m fjärilsim med 22.87, i lördags 30/4 vid Ystad GP. Oskar har verkligen utvecklats sista året i kortbana. Håller tummarna för en stark långbanesäsong med VM i Budapest och EM i Rom.
Citera
2022-05-19, 20:25
Medlem
Sarah, Sophie och Elias Persson är svenska anmälningar till första Mare Nostrum-tävlingen i Monaco under helgen. Sarah kör bara 50 fritt & fjäril, Sophie 50/100/200 bröst och Persson 50/100/200 frisim.

Till Barcelona några dagar senare fortsätter Sophie och Persson och får sällskap av Louise, Junevik, Rosvall, Fast, Liljeqvist, Hoff, Thormalm(s), R. Hanson, Eliasson samt ett stort gäng nationella simmare därtill. Ingen Sarah.

Sista stoppet nästa helg i Canet så är Sarah tillbaka och även Erik Persson tillkommer, flesta nämnda landslagssimmare fortsätter också men Sophie står över. Sarah simmar där även 100 fritt.

Starka startfält är det, många som verkar tävlingssugna när ISL är inställt. Haughey, Milak, Masse, MacNeil, Hosszu, Andrew bara för att nämna några stjärnor som finns i åtminstone någon av tävlingarna.
Citera
2022-05-21, 19:02
Medlem
24.06 idag på 50 fritt för Sarah. Skinsupplägg med semi och final kvar innebär fler chanser imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in