Citat:
Tror faktiskt inte intresset finns för vanliga simtävlingar..
Ser jag till mig själv, så är det helt avgörande med internationella mästerskap för att man ska kolla, har sett någon VC-tävling från Eriksdalsbadet förut och det fångade inte mitt intresse, samma sak med SM..
Ser jag till mig själv, så är det helt avgörande med internationella mästerskap för att man ska kolla, har sett någon VC-tävling från Eriksdalsbadet förut och det fångade inte mitt intresse, samma sak med SM..
Tror nog det finns intresse för att kolla på vanliga simtävlingar, i alla fall om våra stjärnor är med och det sänds i en tv-kanal som flertalet har tillgång till. Sedan är ju ett problem att den internationella simningen är så fragmenterad. Väldigt sällen som världens bästa simmare möts, händer bara på mästerskap. Där har ISL inneburit ett lyft.
- - -
Swim Open sänds som sagt inte i någon tv-kanal, däremot sänder simidrottstv.se alla pass men det kostar pengar. Vill man se hela Swim Open kostar det 199 kr. Det är på tok för mycket. Om jag jämför så motsvarar det ungefär halva månadskostnaden för vad jag betalar för Viaplay och då får jag mycket mer sport som är mer professionellt producerad. Är väl bara hardcore simningsfan som är beredd att betala så mycket medan mer casual sportfans inte är beredda att betala så mycket. Och de är väl de man vill nå för att sedan få tv-bolagen att köpa in sändningarna (tävlingsledaren drog i alla fall en parallell till speedway-tv). Man prissätter sig ur marknaden, särskilt som man står för en "ny" tjänst som man vill nå ut med till nya grupper. Men det är ju ofta så som det ser ut när idrotten själva skall stå för streaminglösningar i Sverige.