Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-05, 15:26
Medlem
Stefan4s avatar
Här är några svenska resultat från dagens tävlingar i Helsingfors. Dock inga märkvärdiga tider.

(Tid / Finapoäng)
100m frisim (H): John Brolin 02 (52.34 / 719)
200m frisim (D): Emilia Rönningdal 02 (2:06.72 / 708)
50m ryggsim (D): Alma Thormalm 96 (29.76 / 745), Wilma Persson 01 (29.98 / 728)
200m medley (D): Annie Hegmegi 03 (2:21.77 / 704)
200m bröstsim (H): August Eriksson 04 (2:22.19 / 706)
50m fjärilsim (H): Albin Lövgren 99 (25.01 / 706)
Citera
2022-04-05, 15:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Finns startlistor och resultatservice här, men inget enkelt sätt att söka fram och kopiera in alla svenskar, så jag skippar det.

Inte så många intressanta svenskar med, kanske främst Thormalm, Hegmegi och Rönningdal på damsidan och Henriksen och Lövgren på herrsidan.
Citera
2022-04-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Här är några svenska resultat från dagens tävlingar i Helsingfors.
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inte så många intressanta svenskar med, kanske främst Thormalm, Hegmegi och Rönningdal på damsidan och Henriksen och Lövgren på herrsidan.
Varje liten svensk kan bli stor en vacker dag om den äter ordentligt med musli, och simmar mycket!

Jag tackar er ändå båda för att ni tog över stafettpinnen och fyllde på med mer info.
Citera
2022-04-05, 15:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Det intressanta i simväg sker dock från lördag tills tisdag när Malmsten Swim Open i Stockholm avgörs med väldigt högklassiga startfält. Dock sänds det inte i någon tv-kanal (märkligt) utan streamas bara i den egna streamingtjänsten.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-04-05 kl. 15:46.
Citera
2022-04-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det intressanta i simväg sker dock från lördag tills tisdag när Malmsten Swim Open i Stockholm avgörs med väldigt högklassiga startfält. Dock sänds det inte i någon tv-kanal (märkligt) utan streamas bara i den egna streamingtjänsten.
Har inte det TV-sänts förut? Jag är nästan helt säker på att jag sett det för något eller några år sedan i TV, även om jag inte minns vilket kanalhus, men rent spontant känns det som att det borde varit i någon av Discovery's kanaler?

Är streamingtjänsten gratis för årets eller är det ett betal-event?
Citera
2022-04-05, 17:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Har inte det TV-sänts förut? Jag är nästan helt säker på att jag sett det för något eller några år sedan i TV, även om jag inte minns vilket kanalhus, men rent spontant känns det som att det borde varit i någon av Discovery's kanaler?

Är streamingtjänsten gratis för årets eller är det ett betal-event?

Har sänts av Discovery tidigare år men inte år. Lite osäker på streamingtjänsten, just nu hittar jag den inte på nätet (den har bytt namn) men klarnar nog när vi närmar oss lördagen.
Citera
2022-04-05, 18:28
Medlem
Tävlingsledaren har sagt att ingen vill sända, har bjudits ut till alla tänkbara.
Citera
2022-04-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tävlingsledaren har sagt att ingen vill sända, har bjudits ut till alla tänkbara.
Trist att höra. Det är löjligt hur marknaden för TV-sport hela tiden krånglar och havererar. Skidskytte och ett antal andra sporter har dom senaste tio åren sänts dubbelt i svensk TV, både SVT/TV4 och Discovery/Eurosport, medan Världscupen i simning, där Sverige haft ett av dom största namnen under samma period, Sarah Sjöström, aldrig TV-sänds här uppe, enbart OS/EM/VM/SM, och numera ISL, hittar till svensk TV.

Om nu det finska eventet saknar stora namn, men det svenska gör det, så borde ju det vara tvärtom gällande vilket som TV-sänds. Men ingen vill sända detta, samtidigt som Telia/TV4/CMore köpt in EM-serien i rally, som inte ha ett enda nordiskt namn i en enda bil, och som har noll tävlingar i Norden.
Citera
2022-04-07, 14:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Läser att Maggie MacNeil inte skall tävla något individuellt på VM i sommar. Och med tanke på att Sjöström inte längre skall simma 100 fjäril internationellt på mästerskap så öppnar det upp för en medaljchans för Louise. Bästa tiden i år är 56.89 av amerikanska tonåringen Clare Curzan. Sarah fyra med 57.87 och Louise sexa med 57.97. Förra året var MacNeil etta med 55.59, Sarah sexa med 56.18 och Louise sjua 56.22. Räknar man bort McNeil och Sarah från förra årets tider så har Louise en halvsekund upp till tredjeplatsen på världsrankingen.

Blir också intressant att se vilka grenar Louise prioriterar inför sommaren. På Swim Open är hon anmäld till 50 och 100 rygg, 50 och 100 fjäril samt 50 och 100 frisim.
Citera
2022-04-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Citat:
Trist att höra. Det är löjligt hur marknaden för TV-sport hela tiden krånglar och havererar. Skidskytte och ett antal andra sporter har dom senaste tio åren sänts dubbelt i svensk TV, både SVT/TV4 och Discovery/Eurosport, medan Världscupen i simning, där Sverige haft ett av dom största namnen under samma period, Sarah Sjöström, aldrig TV-sänds här uppe, enbart OS/EM/VM/SM, och numera ISL, hittar till svensk TV.

Om nu det finska eventet saknar stora namn, men det svenska gör det, så borde ju det vara tvärtom gällande vilket som TV-sänds. Men ingen vill sända detta, samtidigt som Telia/TV4/CMore köpt in EM-serien i rally, som inte ha ett enda nordiskt namn i en enda bil, och som har noll tävlingar i Norden.

Tror faktiskt inte intresset finns för vanliga simtävlingar..

Ser jag till mig själv, så är det helt avgörande med internationella mästerskap för att man ska kolla, har sett någon VC-tävling från Eriksdalsbadet förut och det fångade inte mitt intresse, samma sak med SM..
Citera
2022-04-07, 16:25
Medlem
FNLSs avatar
Charlotte Kalla har en farfars farfars far som hette Karl Johan Karlsson Kalla. Det är exakt samma man som är Sarah Sjöströms farmors morfars far.
Citera
2022-04-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Charlotte Kalla har en farfars farfars far som hette Karl Johan Karlsson Kalla. Det är exakt samma man som är Sarah Sjöströms farmors morfars far.

Flera månader sedan jag hörde att de var släkt, media är väldigt sena på bollen här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in