2022-04-26, 23:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Jaha, här har vi helt olika åsikter om språken.

Ska vi se vad internet tycker?

"Dari (دری, uttal: [dæˈɾi]), även fārsi-ye dari (فارسی دری), är namnet på den högspråksvariant av persiska som talas i Afghanistan. Dari tillhör den iranska grenen av den indoeuropeiska språkfamiljen.[4]

Fram till år 1964 användes namnet fārsi i såväl Iran och Tadzjikistan som Afghanistan. Dari skiljer sig väldigt lite från den iranska standardpersiskan, men har i viss mån bevarat ett mer arkaiskt uttal i form av de långa vokalerna e och o."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dari_(spr%C3%A5k)

Den åtalade kanske inte VILLE göra sig förstådd?
En variant av persiska ... inte persiska alltså.

Edit:
Både svenska och isländska är varianter av det skandinaviska språket .. och vi förstår inte isländska och de förstår begränsat svenska.
Samma språkgren men vitt skilda varianter - oavsett vad resten av världen tror.
Senast redigerad av micro113 2022-04-26 kl. 23:23.
Citera
2022-04-26, 23:22
Medlem
Lite info från Riks; Åklagaren: Kvinnan ville inte gifta sig med Mohamad – knuffade henne i gruvhål
https://www.youtube.com/watch?v=dzqmBrvk458
Citera
2022-04-26, 23:27
Medlem
Riks avslöjar: Gruv-Mohamad skulle utvisas - fick stanna kvar | Knuffade ner kvinna i gruvhål
https://www.youtube.com/watch?v=UKEOR211bZI
Citera
2022-04-26, 23:28
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Jaha, här har vi helt olika åsikter om språken.

Ska vi se vad internet tycker?

"Dari (دری, uttal: [dæˈɾi]), även fārsi-ye dari (فارسی دری), är namnet på den högspråksvariant av persiska som talas i Afghanistan. Dari tillhör den iranska grenen av den indoeuropeiska språkfamiljen.[4]

Fram till år 1964 användes namnet fārsi i såväl Iran och Tadzjikistan som Afghanistan. Dari skiljer sig väldigt lite från den iranska standardpersiskan, men har i viss mån bevarat ett mer arkaiskt uttal i form av de långa vokalerna e och o."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dari_(spr%C3%A5k)

Den åtalade kanske inte VILLE göra sig förstådd?

Prexix! Det fetade, rätt självklart att fanskapet obstruerar!
Citera
2022-04-26, 23:37
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton22
Bild på henne? Är hon inte svensk?
Nu tycker jag att du ska ge dig en aning!

Trådens (sannolikt Afghanske) GM har tidigare varit gift med en muslimsk kvinna vars bild givetvis helt saknar all relevans i den här tråden, eller hur?
(Retorisk fråga = besvaras ej!)

Eftersom jag av viss nyfikenhet tittat igenom ett (1) utav Grisens minst sex (6) olika Facebookkonton (med mellan någon handfull följare upp till några hundra på ett konto), så hittade jag en bild på frun via de kommentarer som exet skickat till honom i Sverige 2016.
Hon är LIKA LITE bildfager som GM är. De uppblåsta kinderna är i princip vad som syns under hennes gråa huckle.

Att den här 41-årige (på pappret) utvisade småkriminelle GM ansåg att det var självklart att en ung kvinna i 20-24 årsåldern (enl. viss media) skulle svara JA i ett frieri ansåg han uppenbart vara solklart.
När han överraskande fick ett NEJ så föll hans värd antagligen samman, och han våldtog och slängde ner tjejen i ett gruvhål.

En del ord av det jag skriver är vad vi tror oss ha fått veta om fallet Proton22, men jag kan garantera att hans sedan flera år tillbaka lämnade fru (P4risa Moh4mmad), inte bör förknippas på bild kopplad till info om våldtäktsmannen som även försöker mörda en ung kvinna (som åldersmässigt skulle kunna vara hans dotter).

Edit:
Bytte ut ordet frånskilda emot ordet lämnade.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-04-27 kl. 00:09.
Citera
2022-04-26, 23:44
Medlem
Han har på sin facebooksida skrivit " länge leve folket i Jawzjab-provinsen, min hemstad" översatt från persiska. Så varför inte prova det spåret, om det nu är så att han inte lyckats lära sig svenska.
Inlägget är från 25 april 2017 och vid den tiden har han också lagt in bild på en skördare i, vad det ser ut som, den svenska skogen.
Citera
2022-04-26, 23:48
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tyvärr börjar det bisarra bli vardagsmat men den här historien tar väl nästan priset? Mannen skulle alltså utvisas för hela fem år sedan men stannar ändå kvar i landet, friar sedan till någon tjej och när han får nobben våldtar han henne och försöker sedan mörda henne genom att knuffa ner henne i ett gruvhål.

Så, vilka hade ansvar för att verkställa mannens utvisning och kommer dess ställas till svars för att utvisningen inte blev av? Inte? Nej, det är klart, något tjänstemannaansvar har vi ju inte... Kommer denna gång han utvisas efter avtjänat straff eller blir det ett annat gruvhål igen om några år? Ingen vet...

Den här snubben kommer kosta samhället ca 50 MSEK vid livstidsstraff. Så med honom blev vi fast. Underlåtenhet att agera kostar…
Citera
2022-04-26, 23:50
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Får de inte ha upp till 4 fruar? Ett barn per fru? Kanske var frieri 4 nu som han nobbades på. Ytterligare gruvhål fyllda?

Fyra fruar stämmer. Med villkoret att man kan försörja dem allihop. Så det är oftast endast bättre bemedlade som har flera fruar.

Två kanske en sketen knegare kan mäkta med, men inte fler.
Citera
2022-04-26, 23:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Den här snubben kommer kosta samhället ca 50 MSEK vid livstidsstraff. Så med honom blev vi fast. Underlåtenhet att agera kostar…

Tyvärr är det väl så och i vanlig ordning kommer inget ansvar utkrävas av de myndigheter som uppenbarligen inte skött sina uppdrag.

Och, ska jag väl tillägga, om det nu är så att GM trots utvisningsbeslut befann sig i Sverige legalt eftersom han kunde överklaga beslutet in absurdum så bör ansvar för det läggas på våra lagstiftare, dvs. våra politiker.

Nu lutar det väl åt att samma gamla trötta sossar kommer befolka Rosenbad även efter kommande val, men skulle det bli en ny regering hoppas jag att en av deras första åtgärder är att se över Utlänningslagen.
Citera
2022-04-26, 23:55
Medlem
Tycker att man ska ha en dialog med MGM, det finns säkert en hel del psykiska besvär som exempelvis PTSD som ligger till grund för det här brottet. / Vänstern
Citera
2022-04-26, 23:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag undrar vad det kan vara för en slags uniform han har på sig?
Där tror jag med största sannolikhet att du får in en fullträff vad gäller pusselbitar som kan bidra till info av värde för utredningen.
När man tittar i hans Fb så finns det antagligen en del annat att också gräva fram. Uniformens landstillhörighet var det första som jag själv kom att tänka på.
Bortsett ifrån legosoldater (ofta inhyrda krigare) så ingår man antagligen som krigare (antagligen lägre befäl i hans fall) i sitt eget hemland.
Citera
2022-04-26, 23:59
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja tjejen var en tuffing med stark livsvilja.

Dessutom hade hon en rent otrolig tur som överlevde knuffen ner i gruvhålet och den tid hon vistades därnere i det hemska mörkret.

Hon måste ha känt stark dödsångest där nere under lång tid. Filmsekvensen från räddningsarbetet kunde lika gärna vara klippt ur skräckfilmen ”The Ring”.

Snacka om likgiltighet och grymhet från gärningsmannens sida. Mycket försvårande omständigheter…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in