2022-04-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant50
Jag skulle vilja hör hur hans landsmän och landskvinnor tycker om hans handling? Ibland så får man uppfattningen om att många tycker att det är ok att bete sig illa. Det är ingen som vågar säga till sina landsmän eller landskvinnor att dom gör fel, tänker på det som har hänt med alla protester där poliser har blivit drabbade. Då utländska kvinnor har kastat och även utländska barn har kastat sten. Deras beteende är verkligen märkligt. Är det kanske så här det fungerar i deras hemland och det är accepterat?
Jag bara funderar.

Jag kan garantera dig att de flesta skäms oerhört. Men dem grupperna är du nog inte medlem i. De flesta uppmanar till lugn och att stanna hemma.
Citera
2022-04-26, 22:02
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinsane
Ja, fast persiska, specifikt, talas i ett land, Iran. Det kan ju dock handla om dari- eller tajikvarianten, dokumentet kanske inte speglar sådana subtiliteter. Fast kan han förstås vara medborgare i vilket land som helst, för den delen, med tanke på slapp migrationspraxis.

Enligt dagboksbladet så behövde äcklet en tolk som talar dari, vad det nu innebär.
Citera
2022-04-26, 22:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tuff tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Men tjejen måste ju vara en tuffing. Överleva två dygn långt ned i ett gruvhål och inte ge upp utan ropa på hjälp. Då har man livsvilja.

Ja tjejen var en tuffing med stark livsvilja.

Dessutom hade hon en rent otrolig tur som överlevde knuffen ner i gruvhålet och den tid hon vistades därnere i det hemska mörkret.
Citera
2022-04-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Enligt dagboksbladet så behövde äcklet en tolk som talar dari, vad det nu innebär.
Dari talas i Afghanistan.
Citera
2022-04-26, 22:07
Medlem
Är från trakten kring Norberg. Finns hur många gruvhål som helst. Nu hade hon tur i oturen att hamna i ett som inte var vattenfyllt. I och för sig ligger det is i de hålen året runt men hårt att landa på. Misstänker att hon inte fallit rakt ner utan kasat bitvis. Men att fylla igen dessa dagbrott och orter låter sig nog inte göras. De kan vara väldigt stora i diameter och djupa. Det finns staket runt de flesta och bor man i området så vet man var de finns. Detta sättet att ta livet av någon hör nog inte till vanligheterna men det kanske blir en grej nu när folk får upp ögonen för möjligheten att göra av med folk. Finns gruvhål som ligger väldigt avsidigt.
Kvinnan har haft en otrolig tur med tanke på hur få som egentligen rör sig i området. Blir lite mer folk när det är varmt men många kommer inte längre än till Andersbenning Storsjön för att bada vid sligdammarna.
Citera
2022-04-26, 22:07
Medlem
Citat:
Då är han afghan. Nästan alla kan dari där. I praktiken är det ingen skillnad mellan dari och persiska.
Citera
2022-04-26, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popobiitch
Jag kan garantera dig att de flesta skäms oerhört. Men dem grupperna är du nog inte medlem i. De flesta uppmanar till lugn och att stanna hemma.
Om det handlar om ett hedersbrott så är du ute och cyklar. Däremot kommer de flesta inte säga sin åsikt till dig som svensk.
Citera
2022-04-26, 22:08
Medlem
Citat:

Nej. Persiska står det.
Citera
2022-04-26, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja tjejen var en tuffing med stark livsvilja.

Dessutom hade hon en rent otrolig tur som överlevde knuffen ner i gruvhålet och den tid hon vistades därnere i det hemska mörkret.
Jag tror inte man kan tillskriva folk som överlever liknande "tuffing" .. De överlever och försöker få hjälp *punkt*
De som inte överlever är inte mindre "tuffingar" - de hade bara inte samma tur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Han har säkert erkänt.

Nix!

Han förnekar brott, säger åklagare Ann-Sofie Trossing.

Jag kan bekräfta att han och målsäganden känner varandra. Jag var med på ett polisförhör i går kväll, skriver mannens försvarsadvokat Maria Wilhelmsson.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-kvinnan-ville-inte-gifta-sig-blev-knuffad/

Nekar till brott:

https://sverigesradio.se/artikel/misstankte-gruvhalsmannen-nekar-till-brott

Häktad:

https://sverigesradio.se/artikel/man-som-misstanks-ha-valdtagit-och-kastat-kvinna-i-gruvhal-begars-haktad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
30minuter?
25x10 meter hål…
Börja göra lite matematik på hur otroligt mycket material det krävs för att fylla igen ett sådant hål.
Radien X radien X p.i x djupet 10M blir skapligt med fyllnadsmassa
Citera
2022-04-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Nej. Persiska står det.
Inte i dagboksbladet. Däremot i häktningsframställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in