Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Höll du stencilen upp och ned när du gjorde den där skarpa analysen?

Ingenting har förändrats. Min tekniska riktkurs är fortfarande 2630 för OMX🚀. Ha lite tålamod. Du vet själv att det här inte går på en dag och inte heller spikrakt upp.
Citera
2022-04-26, 20:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
- - - - och Tysklands strategi att avveckla all sin kärnkraft till förmån för rysk gas framstår nu som totalt hjärndöd. - - - -

Och glöm inte Annie Lööfs löfte att vi nu (bokstavligt!!!) "Måste vajja solidajjiska med Tyskland!".

Annie, var vi med och beslutade om Nordstream??? "Majjknad e allti bja!" tycker du - men en sameuropeisk elmarknad skulle innebära tyska elpriser för svensk industri och hushåll, katastrof naturligtvis med vårt kallare klimat och mer elintensiva processindustri.

Jag är inte den som a la Cleese går runt och mässar "don´t mention the war..."... men ligger det inte en oerhörd komik bara i uttrycket "vara solidariska med Tyskland"?????

Hur kan en så pantad människa bli partiledare??? Även Centern borde reagera?
Citera
2022-04-26, 20:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Ingenting har förändrats. Min tekniska riktkurs är fortfarande 2630 för OMX🚀. Ha lite tålamod. Du vet själv att det här inte går på en dag och inte heller spikrakt upp.

Tålamod? Alla köp som inte går upp direkt är att betrakta som ett misslyckande..
Köpte 10 st Tesla. Inte fan gick de ner...
Citera
2022-04-26, 21:47
Medlem
MrLevaLivets avatar
Nasdaq ned 3,45%. The Krasch is on again.
Citera
2022-04-26, 21:53
Medlem
Citat:

TA på OMX är i fullständigt irrelevant i sammanhanget. Går det ner (ellef upp) i USA följer vi efter.
Citera
2022-04-26, 22:00
Medlem
Citat:

Frågan är om du har sett denna bild som cornucopia använder ibland i sin blogg för att visa på en bubbla?

https://rikatillsammans.se/en-bubblas-uppgang-och-krasch/

Och har du jämfört den med ditt älskade omx? Vet du om att den är 20% ner iår?
Citera
2022-04-26, 22:07
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nasdaq ned 3,45%. The Krasch is on again.
Nu myser du allt din björnbuse

Google och Microsoft har earnings nu efter stängning. Ingen av dem ser speciellt krya ut i aftermarket. Bears go brr.

Veckans viktiga earnings US
Senast redigerad av bajssprutan 2022-04-26 kl. 22:10.
Citera
2022-04-26, 22:18
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu myser du allt din björnbuse

Google och Microsoft har earnings nu efter stängning. Ingen av dem ser speciellt krya ut i aftermarket. Bears go brr.

Veckans viktiga earnings US

Haha, ja, jag kör stenhårt på att det bommas earnings och är kvar. Men blir det en bounce så har jag nu marginal att hinna ur med ok vinst. Men oj om det bommas, då snackar vi big brrrrrrrr.

Edit: Fan att inte Apple är ikväll.
Citera
2022-04-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
TA på OMX är i fullständigt irrelevant i sammanhanget. Går det ner (ellef upp) i USA följer vi efter.

Jag tror inte att du vet vad du pratar om.
Citera
2022-04-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Frågan är om du har sett denna bild som cornucopia använder ibland i sin blogg för att visa på en bubbla?

https://rikatillsammans.se/en-bubblas-uppgang-och-krasch/

Och har du jämfört den med ditt älskade omx? Vet du om att den är 20% ner iår?

Det där är ett utdrag ur något som heter Hyperwave Theory. Det är applicerbart men i skrivande stund går de cykler och riktkurser jag följer före. Återigen, OMX mot 2630 i ett sommarrally.
Citera
2022-04-26, 22:59
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, ja, jag kör stenhårt på att det bommas earnings och är kvar. Men blir det en bounce så har jag nu marginal att hinna ur med ok vinst. Men oj om det bommas, då snackar vi big brrrrrrrr.

Edit: Fan att inte Apple är ikväll.
Morgondagens rapporter från Spotify, Paypal och Meta har potential att bli rätt grisiga.
En av våra favoriter i råvarutråden TECK resources lär bli vackrare läsning.

Torsdag har vi Crapple, Twitter och Amazon från den onda sidan vs Peabody, SWN och US Steel i den goda ringhörnan.
SWN blir en fin försmak på gas-earnings.

Spännande vecka framför oss.
Citera
2022-04-26, 23:15
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Morgondagens rapporter från Spotify, Paypal och Meta har potential att bli rätt grisiga.
En av våra favoriter i råvarutråden TECK resources lär bli vackrare läsning.

Torsdag har vi Crapple, Twitter och Amazon från den onda sidan vs Peabody, SWN och US Steel i den goda ringhörnan.
SWN blir en fin försmak på gas-earnings.

Spännande vecka framför oss.

Ohh yeah. Galet spännande. Nu kom första bommen: Google.
Läste även att cashen från Retail börjat torka ut, de verkar ha tröttnat på att få den i tvåan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in