2022-04-26, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det finns ju idag oftast ett enormt utbud av färdigmat i livsmedelsbutiker. Smörgåsar, plocksallad, wraps etc. Man tar väl det man känner för.
sånt där finns bara i rätt stora butiker
Citera
2022-04-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Ärtsoppa. Bit ett litet hål och spela ärtsoppsblues! Även Spaghetti och köttfärs i plastkorv är utmärkt liftarmat.

Du äter det kallt?
Citera
2022-04-26, 20:58
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
sånt där finns bara i rätt stora butiker

Finns i alla Ica, Coop, Citygross, Hemlivs och andra kedjebutiker jag har varit i de senaste åren. Hur liten butik tänker du? Kiosk?
Citera
2022-04-26, 21:04
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Faktiskt en fördel med mellanmål o ha kolhydratfyllnad i körven o inte bara proteiner annars när man bara äter det

Jag blir lite förvirrad men förstår jag dig rätt om jag tror att du skulle välja en korv med lägre kötthalt istället för en med hög? Typ denniskorv eller motsvarande.
Citera
2022-04-26, 21:08
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Varför inte lite surströmming? Skämt åsido kan man väl välja ingredienser som inte geggar ner för mycket eller har för skarpa lukter.

Nej man måste välja sånt som luktar och är geggigt.
Citera
2022-04-26, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Tupla är fan skitgott!! Fast det innehåller ju socker och finns inte i sockerfri variant vad jag vet.

fattigaste som finns, inte fan är det mat heller
Citera
2022-04-26, 21:19
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
fattigaste som finns, inte fan är det mat heller

Inte mat? Det är väl en definitionsfråga? Och fattigt? En otroligt välbalanserad och god kaka. Lite som Japp, fast också totala motsatsen till Japp.

Fast den innehåller ju socker så den räknas väl inte..
Citera
2022-04-26, 21:36
Medlem
448s avatar
Citat:
Inte mat? Det är väl en definitionsfråga? Och fattigt? En otroligt välbalanserad och god kaka. Lite som Japp, fast också totala motsatsen till Japp.

Socker är ett utmärkt bränsle mitt under dagen bara man får i sig fullvärdiga måltider på em/kvällen för o hålla kroppen i form.

Man kan köra på en flaska cola , fast det är ju goare o knapra i sig nått fast som ett packe chorizos eller paket mammascans köttbullar kalla
Citera
2022-04-26, 21:45
Medlem
manontheroofs avatar
Fralla/baugette och hummus
Mkt smidigt att doppa
Citera
2022-04-26, 21:46
Avslutad
Citat:

Nae det är ingen definitionsfråga, total skillnad på mat och godis. Mat äter man för att överleva och godis äts bara av slöa värdelösa fetton
Citera
2022-04-26, 21:47
Medlem
qwertyyyyyys avatar
1. Grillad kyckling och baguette
2. Bröd och brie ost
3. Turkisk yoghurt 10 % och bananer
4. Makrill i tomatsås
Citera
2022-04-26, 21:48
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
och godis äts bara av slöa värdelösa fetton

Nu var det väl för fan inte det vi skulle diskutera. En Tupla kan vara skillnaden mellan liv och död i ett par timmar. Det ÄR mat. Ok, kanske inte mat men iallafall inte bara godis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in