2022-04-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Skönt att S tappar i båda undersökningarna. Förhoppningsvis är det början på mer, men tyvärr får regeringen mycket uppmärksamhet då de mjölkar NATO maximalt. Intressant med skillnaderna i hur SDs utveckling tolkas.

Allt inom felmarginalerna.

Men jag ser nog hellre att socialdemokraterna behåller sina 30% eller lyckas ta ännu fler från MP och C framförallt. Alltså hellre att de minsta partierna ramlar ur än att vi får ett svagare S som ändå kan regera med stöd av småpartierna.
Citera
2022-04-26, 20:47
Medlem
Om det ändå gick att få till en överenskommelse mellan Sveriges vänster- och högerväljare att inte stödrösta på MP och L av rädsla för att andra blocket ska vinna. För fortsätter det med c:a 3% fram till valet så kan vi redan nu konstatera att vi kommer att få dras med båda minst till 2026.

Om båda blockens väljare skakar hand på att kasta sin respektive jumbo under bussen så blir det en rättvis kamp mellan de 3+3 återstående partierna.
Citera
2022-04-26, 21:56
Medlem
Citat:
Två färska undersökningar.

DN/IPSOS:

Nyheter Idag/Sentio:

Skönt att S tappar i båda undersökningarna. Förhoppningsvis är det början på mer, men tyvärr får regeringen mycket uppmärksamhet då de mjölkar NATO maximalt. Intressant med skillnaderna i hur SDs utveckling tolkas.

Inser också att C fortsätter tappa, vad skönt! Hoppas på ett härlig inbördeskrig där inför öppen ridå i sommar.
Sentio verkar mer pålitlig då ipsos visar att m och kd står stilla samtidigt som sd tappar 1%

Till vem? Mp? V? Knappast. Allt till afs? SD på 20+-3 blir ett rimligt valresultat med M 2-3 % mer.
Citera
2022-04-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om det ändå gick att få till en överenskommelse mellan Sveriges vänster- och högerväljare att inte stödrösta på MP och L av rädsla för att andra blocket ska vinna. För fortsätter det med c:a 3% fram till valet så kan vi redan nu konstatera att vi kommer att få dras med båda minst till 2026.

Om båda blockens väljare skakar hand på att kasta sin respektive jumbo under bussen så blir det en rättvis kamp mellan de 3+3 återstående partierna.
L är garanterat utanför riksdagen efter valet. MP skulle jag ge 30/70 på att klara spärren då folket skyller på dom angående bränslepriserna.
Citera
2022-04-26, 22:41
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Två färska undersökningar.

DN/IPSOS:

Nyheter Idag/Sentio:

Inser också att C fortsätter tappa, vad skönt! Hoppas på ett härlig inbördeskrig där inför öppen ridå i sommar.

AfS slog rekord med 1,2% i Sentios mätning.
Citera
2022-04-26, 23:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
AfS slog rekord med 1,2% i Sentios mätning.
Så pass. Det skulle om det stod sig vid valet ge vid hand en fyrdubbling av antalet röster
Citera
2022-04-27, 00:13
Avslutad
DN/Ipsos rubrik är ju klart missvisande. 18% avrundat är inte något anmärkningsvärt från förra månadens 19% avrundat. Säkerligen högre i slutet också än i början.

Sentio 21,1% och upp 1,4 procentenheter är en bra mätning.

Vissa beställare (tidningar) och institut verkar se ett egenvärde i att skicka ut propaganda-resultat angående SD, inte så konstigt med så politiserade institut och chefer som är öppet SD-hatare i flera fall. Då är det ju glasklart att man utnyttjar det i sina mätningar, texter och rubriksättning.

Andra institut håller kvar SD på 18-19% vilket sannolikt är den rätta nivån just nu men med goda chanser att nå tillbaka på 19-20% igen inom kort som är den nivån SD legat på en längre tid nu.
Citera
2022-04-27, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tänk dig att SD går ut med att de ska satsa på kvinnofrågor, då skulle de kränkta männen på flashback gorma om att SD blivit ett feministparti.

SD delar sin syn på föräldraledighet med KD, dvs inga pappamånader alls, och det gör också en majoritet av väljarna.

Hakar SD på nymoralist tåget så röstar jag aldrig mera på SD.
Röstar dom för fängelse för sexköp och på andra liknande sosse förslag som tar bort människans
frihet så blir det sista gången jag lägger en röst på SD.
Samma gäller slopade krav på rättssäkerhet för brott mot kvinnor,
rökförbud eller höjd alkoholskatt.

Man låser inte in män hur som helst bara för att man vill kontrollera mäns sexualitet.
Själv så betalar jag inte för sex men kvinnor ska ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera
2022-04-27, 02:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Röstar dom för fängelse för sexköp och på andra liknande sosse förslag som tar bort människans

Man låser inte in män hur som helst bara för att man vill kontrollera mäns sexualitet.
Själv så betalar jag inte för sex men kvinnor ska ta ansvar för sina egna handlingar.

(FB) Konservativa högern emot prostitution
Citera
2022-04-27, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
(FB) Konservativa högern emot prostitution

Ni är ju totala egoister.
Är rättssäkerhet något att eftersträva då? För det kommer flera krav efter det från S.
Om sossarna lägger fram en motion om att hugga händerna av män som runkar
ska SD ställa sej bakom även det.

Män anses ta ansvar för sina egna handlingar samma ska gälla kvinnor.

Hårdare straff för köp av sexuell tjänst av offer för trafficking är en annan sak.
Senast redigerad av trollmongot 2022-04-27 kl. 02:46.
Citera
2022-04-27, 06:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Varför börjar du att yra om sexköp och slopad rättsäkerhet när vi diskuterar kvinnofrågor? Är du vänster"feminist"?

Sluta köpa kulturmarxisternas narrativ! Låt dem inte äga vårt språk och definitioner!
Citera
2022-04-27, 06:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ni är ju totala egoister.
Är rättssäkerhet något att eftersträva då? För det kommer flera krav efter det från S.
Om sossarna lägger fram en motion om att hugga händerna av män som runkar
ska SD ställa sej bakom även det.

Män anses ta ansvar för sina egna handlingar samma ska gälla kvinnor.

Hårdare straff för köp av sexuell tjänst av offer för trafficking är en annan sak.
Du tycker inte att vi har nog av dekadens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in