2022-04-25, 22:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, jag har bytt parti. Det är dags att börja det sega jobbet med att lyfta in nästa sverigevänliga alternativ.

Vi behöver få en riksdag med enbart nationalistiska partier, sedan kan väljarna rösta för eller emot skattesänkningar.

Jag håller med om flera Sverigevänliga partier är bra men det viktiga är att SD blir större än M.
Citera
2022-04-25, 22:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag håller med om flera Sverigevänliga partier är bra men det viktiga är att SD blir större än M.
Det är viktigt, det håller jag med om, men SD blir större än M genom att ta väljare från M och S.
Citera
2022-04-25, 22:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är viktigt, det håller jag med om, men SD blir större än M genom att ta väljare från M och S.

De S väljare som är kvar är nog ett lost cause. Bra åtminstone att MP verkar åka ur.
Citera
2022-04-25, 22:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hur många % av svenska väljare vet någonting om Macrons politik? Ingen lär ha blivit upplyst av MSM eller PS i varje fall.

Jag har funderat över hur många profilfrågor ett parti kan ha med bibehållet väljarminne. Tex vet ju alla att SD är extremrasistnazister, och följdaktligen har de högst förstroende bland väljarna gällande invandringen. Väljarna tycks anse att ett partis profilfråga gör dem till proffs på denna fråga, och de får därför förtroende.

SD försökte föra fram sin sjukvårdspolitik, men det gick väl sådär vad jag minns? Till nästa mandatperiod skulle jag vilja se partiet ta upp kampen med S i sossarnas profilfrågor, och då att SD väljer en specifik fråga (som du vet är jag själv inne på kvinnosaksfrågorna).

Nej inga svenskar vet något om hans egenskapade parti. Men en än mer skrämmande fråga är: Hur många % av S-väljare vet vad S har för politik?

Ja folk har ju trott att MP är bäst på miljö för att de heter det och att L är liberaler för att de heter det. Men i båda fallen verkar det faktiskt som de flesta genomskådat dem nu.

Men om SD skulle försöka profilera sig i t.ex. kvinnofrågor; hur skulle de få folk att bry sig baserat på det du själv skriver? Folks syn på vad partier står för verkar hugget i sten. Media skulle bara fråga om bruna rötter oavsett vad SD säger. De som skulle lyssna röstar redan på SD.
Citera
2022-04-25, 22:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej inga svenskar vet något om hans egenskapade parti. Men en än mer skrämmande fråga är: Hur många % av S-väljare vet vad S har för politik?

Ja folk har ju trott att MP är bäst på miljö för att de heter det och att L är liberaler för att de heter det. Men i båda fallen verkar det faktiskt som de flesta genomskådat dem nu.

Men om SD skulle försöka profilera sig i t.ex. kvinnofrågor; hur skulle de få folk att bry sig baserat på det du själv skriver? Folks syn på vad partier står för verkar hugget i sten. Media skulle bara fråga om bruna rötter oavsett vad SD säger. De som skulle lyssna röstar redan på SD
.
Det fetade;
Det är därför jag tror att det skulle fungera med kvinnofrågorna, eftersom MSM och PS gärna skriker om patriarkat och kvinnohat. Precis som att 99,99% av väljarna inte vill rösta på nazister så vill de inte rösta på kvinnohatare, men att SD är "kvinnohatare" kan cementera i väljarhjärnan att SD är proffs på kvinnofrågor precis så som skett med invandringsfrågorna.
Man kan tex istället för att tala om att "familjen ska få välja angående föräldraledighet" tala om att mödrarna bör få välja. I praktiken samma politik, men i retoriken skarp kritik av vänsterns demontering av en central kvinnofråga.
Citera
2022-04-25, 22:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det fetade;
Det är därför jag tror att det skulle fungera med kvinnofrågorna, eftersom MSM och PS gärna skriker om patriarkat och kvinnohat. Precis som att 99,99% av väljarna inte vill rösta på nazister så vill de inte rösta på kvinnohatare, men att SD är "kvinnohatare" kan cementera i väljarhjärnan att SD är proffs på kvinnofrågor precis så som skett med invandringsfrågorna.
Man kan tex istället för att tala om att "familjen ska få välja angående föräldraledighet" tala om att mödrarna bör få välja. I praktiken samma politik, men i retoriken skarp kritik av vänsterns demontering av en central kvinnofråga.

Tänk dig att SD går ut med att de ska satsa på kvinnofrågor, då skulle de kränkta männen på flashback gorma om att SD blivit ett feministparti.

SD delar sin syn på föräldraledighet med KD, dvs inga pappamånader alls, och det gör också en majoritet av väljarna.
Citera
2022-04-25, 22:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tänk dig att SD går ut med att de ska satsa på kvinnofrågor, då skulle de kränkta männen på flashback gorma om att SD blivit ett feministparti.

SD delar sin syn på föräldraledighet med KD, dvs inga pappamånader alls, och det gör också en majoritet av väljarna.
Det finns ingen konservatism i att kämpa för männens "rätt" att skicka ut bebisens mor i arbete för att få slippa jobbet.
Senast redigerad av LadySweden 2022-04-25 kl. 23:01.
Citera
2022-04-26, 01:05
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det är enorma mängder "copium" som konsumeras dagligen av SDare på Flashback nuförtiden.

Opinionsundersökningar som ser SD minska är suspekta klownerier, de som visar status quo är sanningsenliga. Skulle SD minska så beror det på valfusk.

Dessutom har bradleyeffekten gjort comeback för "kåpande" SDare, effekten som säger att partiet underskattas i undersökningar pga skam. Vilket var en giltig parameter tills förra valet då de flesta undersökningar överskattade partiet.

Så den effekten finns inte längre till "sjudande" SDares stora förtret.

Kvar finns endast alternativet att partiet gjorde en miss att hoppa i moderatsäng, men iom att Partit (med stort P) inte kan göra några fel så landar du i dagens läge.
Bradley-effekten är verklig. Den har möjligtvis minskat en del, men nog tar det emot alltid för paranoida SD:are att visa sin partikärlek öppet. Och paranoida, det skall gudarna veta att många av dem är.
Citera
2022-04-26, 03:03
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Nej, man måste också se till vad de gör i praktiken, inte enbart i retoriken.
Exakt.

(FB) Peter Wallmark (SD) avslöjas som bedragare i Aftonbladets 200 sekunder

Jag tror i och för sig inte att skandal nummer 511247 förändrar något. Men den stockholmska framgångssagan har kanske lidit mot sitt slut nu?
Citera
2022-04-26, 11:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Exakt.

(FB) Peter Wallmark (SD) avslöjas som bedragare i Aftonbladets 200 sekunder

Jag tror i och för sig inte att skandal nummer 511247 förändrar något. Men den stockholmska framgångssagan har kanske lidit mot sitt slut nu?
Vad partiet gör i praktiken.
Citera
2022-04-26, 16:26
Medlem
Någon som har artikeln/undersökningen?
Citat:
Socialdemokraterna minskar med 2,1 procentenheter medan Moderaterna ökar med 1,7 i april månads opinionsmätning från Sentio. Mätningen inleddes på torsdagen efter påsk, och hela mätningen är därmed gjord efter påskhelgens korankravaller. Tappet för S är den största förändringen i mätningen, men Nyheter Idags politiska kommentator Arvid Hallén konstaterar ...
https://nyheteridag.se/plus/s-tappar-i-sentio-efter-korankravallerna-m-okar/

Visst är det Sentio, men att de plockar upp en klar tendens för tapp för S är såklart väldigt positivt. Det viktiga är att S börjar tappa, från vilken nivå är inte lika viktigt just nu.
Citera
2022-04-26, 18:29
Medlem
Två färska undersökningar.

DN/IPSOS:
Citat:
S 30 (33)
V 9 (8)
C 6 (7)
MP 4 (3) avrundat uppåt

M 22 (22)
KD 6 (6)
SD 18 (19)
L 3 (2)

S + V + C = 45 (48)
M + KD + SD = 46 (47)

Nyheter Idag/Sentio:
Citat:
S 28,3 (-0,9)
V 8,9 (-0,6)
C 5,1 (-0,7)
MP 3,1 (0,3)

M 22,3 (0,9)
KD 5,5 (-1,6)
SD 21,1 (1,7)
L 2,9 (0,4)

S + V + C = 42,3 (44,5)
M + KD + SD = 48,9 (47,9)

Skönt att S tappar i båda undersökningarna. Förhoppningsvis är det början på mer, men tyvärr får regeringen mycket uppmärksamhet då de mjölkar NATO maximalt. Intressant med skillnaderna i hur SDs utveckling tolkas.

Inser också att C fortsätter tappa, vad skönt! Hoppas på ett härlig inbördeskrig där inför öppen ridå i sommar.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2022-04-26 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in