Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Att du inte nämner skadade poliser och bara talar om skadade demonstranter, fast de skadade poliserna var 10 gånger fler, visar var dina sympatier ligger. Ett Sverige där demonstranters hälsa är viktigare än polisers vill jag inte bo i, och jag tror de stenkastande demonstranterna och du tänker förvånansvärt lika och nästa gång tror jag du är med och kastar sten. Och får 4 år i fängelse.
Alla som är emot polisen kan man sätta i fängelse eller skjuta i benet. Det tror jag 80-90% av svenskarna håller med om, och med flera som argumenterar som du så hamnar vi också där. Inga problem för mig.
Vart läser man om antal skadade, finns heller inga siffror på poliser, över hundra, är den siffra som nämns, Varför skjöt de inte skarpt, varför är inte 100 skadade, sa hon.
Det är mer eller mindre oväsentligt med proportionerna mellan gruppernas skador, då hennes tal anförde att det borde skjutits, med de risker det innebär.
Visst ska de gripas och straffas, men, skjuta i den situationen är inte rimligt, Ebba är inte rimlig, är inte rimligt att anklaga regeringen att med berått mod döda, men sin coronastrategi. Inte rimligt att bråka med en äldre man om husköp, finns hur mång hus som helst att köpa.