Tycker att Joel tänkte rätt i sitt första förslag om vilka som ska åka till öråd. De andra tänker för fort.
Det kommer vara två ödeskamper. Det betyder att det mest troliga är att ytterligare tre deltagare ska väljas. Att sätta Peter, Shevin och Jessica tillsammans är att bilda ett röstblock. De kommer aldrig rösta på varandra.
Men en Filip/Hanna/Någon från trion-konstellation har en större chans att få ut en av de tre vännerna. Enda risken är om Peter skulle vinna kommande immunitetstävling (om de hade valt honom; lugnt att ta Shevin). Nu kanske Jessica får avbryta och om jag känner TV4 rätt så kommer Öst inte få ändra sitt val. Det gynnar dem i slutändan. För förlorar de nästa ödeskamp så är de 3 mot 2 i örådet. Så det blev ju bra i slutändan ändå.
Tycker att Joel tänkte rätt i sitt första förslag om vilka som ska åka till öråd. De andra tänker för fort.
Det kommer vara två ödeskamper. Det betyder att det mest troliga är att ytterligare tre deltagare ska väljas. Att sätta Peter, Shevin och Jessica tillsammans är att bilda ett röstblock. De kommer aldrig rösta på varandra.
Men en Filip/Hanna/Någon från trion-konstellation har en större chans att få ut en av de tre vännerna. Enda risken är om Peter skulle vinna kommande immunitetstävling (om de hade valt honom; lugnt att ta Shevin). Nu kanske Jessica får avbryta och om jag känner TV4 rätt så kommer Öst inte få ändra sitt val. Det gynnar dem i slutändan. För förlorar de nästa ödeskamp så är de 3 mot 2 i örådet. Så det blev ju bra i slutändan ändå.
Din teori låter logisk. Jag tror inte heller Jessica kommer tillbaka och hon nämner själv urinvägsinfektion så hon kanske har haft det tidigare och känner igen symptomen. Om det nu skulle vara den sjukdomen och hon får antibiotika så kommer hon att tas ur Robinson för man orkar ingenting då och har ändå så stora smärtor och kraftigt nedsatt fysisk förmåga att göra någonting - så Buy Buy Jessica
Peters lag är ju en dröse folk som tror de är förmer och bättre. Det är därför det är så roligt när det skiter sig för dem. Alla där, undantaget Filip, verkar vilja ha konstant bekräftelse och verkar vara typen av personer som jag personligen undviker. Energitjuvar. Förstår att Joel mådde skit där, det hade jag också gjort.
I Mattias lag är personerna mer down to earth och genuina och verkar vara varmare.
Tänk om Jessica blev ”sjuk” för att de ska kunna få ut någon annan och de har kommit överens om att dela eventuell vinst?
Senast redigerad av Sarajevo 2022-04-26 kl. 17:59.
Gött att Öst tog hem det. Det måste bli Peter, Shevin, och Jessica i öråd. Allt annat kommer leda till att den pakten inte bryts upp.
För övrigt brukar vi här i tråden bajsa på Annas lögn om 7m och 14s men nu börjar det bli ännu mer ljug from Shevins sida och hennes eviga tjatande om hur hon är gammal basketspelare, hon har väl kanske tränat basket en gång. I avnsittet hävdar hon också att hon är gjord för "detta" när hon kanske är den sämst byggda basketspelaren jag har sett.
Jag tror ju mer på att Anna kan hänga i 7min, hitintills har vi inte sett något som kan motsäga detta.
Shevins basket skills finns inte, hon har sämst bollkänsla i Robinsons historia. Hon är alltid den som är sämst i tävlingen på att pricka i hål. Hon är inte så duktig i andra tävlingar heller. Var ändå kul att Peter sa att folk ser Shevin och honom som ett hot i förra avsnittet när de gick längs stranden. Jag tror ingen ser Shevin som ett hot i tävlingarna, bara i paktandet isåfall, men då kan man ju undra varför inte Peter nämnde Jessica. Jessica är även bättre än Shevin i tävlingar.
tisdag
Verkar som att Jessica är påväg hem, hur blir då örådet? Ska öst få välja nya deltagare?
Mm... Minns ännu hur hon sade till Joel att hon sätter väggen emot om man inte presterar.... Tur för henne att andra inte har samma attityd som hon själv. 🙃 Eller var det kanske bara mot Joel som det gällde.
Ja egentligen borde hon stå och svära åt sig själv och vara förbannad. Men nej hon bara "haha vet inte vad som hände" i princip.
Hon hittade nog bara på det för att ha någon ursäkt för hennes mobbning. Dålig ursäkt hursomhelst.
Senast redigerad av chaga 2022-04-26 kl. 18:24.
Jag tror ju mer på att Anna kan hänga i 7min, hitintills har vi inte sett något som kan motsäga detta.
Shevins basket skills finns inte, hon har sämst bollkänsla i Robinsons historia. Hon är alltid den som är sämst i tävlingen på att pricka i hål. Hon är inte så duktig i andra tävlingar heller. Var ändå kul att Peter sa att folk ser Shevin och honom som ett hot i förra avsnittet när de gick längs stranden. Jag tror ingen ser Shevin som ett hot i tävlingarna, bara i paktandet isåfall, men då kan man ju undra varför inte Peter nämnde Jessica. Jessica är även bättre än Shevin i tävlingar.
Tror också mer på Annas 7min. Även om det inte finns en chans att hon hänger så länge så har hon ju faktiskt vunnit i att hänga 2 ggr nu. Shevin har aldrig vunnit i att kasta någonting vad jag minns. Bra att Anders satte dit henne lite.
Märkligt ha Filip till att hålla i korgen. Han är metrosexuell med lågt testosteron-nivå. Finns inte mycket nytta man har av honom när hans fokus ligger på att framstå som fin människa.
Märkligt ha Filip till att hålla i korgen. Han är metrosexuell med lågt testosteron-nivå. Finns inte mycket nytta man har av honom när hans fokus ligger på att framstå som fin människa.
De har ju inte så många män i laget och de brukar vara starkare..
De kunde ju dock satt "maskinen" på att hålla i korgen, hon kan vara starkare än Filip. Filip på att kasta kokos och Shevin på att dra i vagnen.
Senast redigerad av chaga 2022-04-26 kl. 19:23.
Läste precis om metrosexualitet. Filip verkar inte vara den typen, (bo i större stad, gymma, vill se så bra ut som möjligt, intresserad av heminredning). Han verkar vara mer naturisttypen.