2022-04-26, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ja killen i filmen säger att han tillslut fick se hennes ansikte mitt i allt bråte. Hon måste krupit fram lite och visat sig när han ropade. Undrar om hon grävt ned sig i bråtet mot kylan? Det skulle jag ha gjort om jag klarat av det med krossad Axel och fraktur i armen. Frågorna är många och man hoppas av tösen orkar berätta så svenska folket förstår vilka skadade människor vi har i detta land, som med berått mod kan genomföra nånting så vidrigt.

Ja, han hade ju glasögon med. Så för honom var det till o med svårare att se. Ung Afghan kan garanterat se om hon ligger och trycker någonstans och försöker skydda sig där.
Citera
2022-04-26, 13:45
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte. Men oftast brukar man ju inte direkt skynda sig med att häkta.

Har för mig häktningsförhandling ska ske senast tredje dagen efter […]*, klockan 12.

* Ja efter vad? Vad är det som gäller om personen anhålls i sin frånvaro? Är det efter frihetsberövandet eller anhållan i frånvaro?

Tiden börjar ticka vid gripandet, anhållen i sin frånvaro har ingen tidsgräns, preskriptionstiden då kanske…
Citera
2022-04-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte. Men oftast brukar man ju inte direkt skynda sig med att häkta.

Har för mig häktningsförhandling ska ske senast tredje dagen efter […]*, klockan 12.

* Ja efter vad? Vad är det som gäller om personen anhålls i sin frånvaro? Är det efter frihetsberövandet eller anhållan i frånvaro?
Eftersom han nekar till brott så borde dom fått tag i honom!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/kvinna-hittades-i-gruvhal-i-norberg-man-anhallen-for-forsok-till-mord
Åklagarn har till kl 12 på onsdag på sig att bestämma om han ska begäras häktad.
Citera
2022-04-26, 14:27
Medlem
dannerockers avatar
Vet man vem mgm är?
Citera
2022-04-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Jag såg en video så fort jag hoppade in i tråden nyss, o såg en jäkla massa stenar och bråte liggandes där. Ska se om jag hittar han!

Här är den. Här kan man se lite mera: https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg

Bra länk!

Det är Brottsplats Stockholm som filmat med drönare. Bra filmat.
Jädrar vad mycket bråte det ligger där nere. Rena soptippen.
Det har sagts att ingen brukar vara i området, men all bråte har nog inte tagit sig ner för egen hand...

Citat:
Aha ja du den filmen är något helt annat. Ser ju ut som stora asfaltblock som ligger där nere. Tack för upplysningen, missat denna film.

Inte bara hårda saker där. Däck! Kan hon haft tur och fallit ner på ett bildäck?

Svante Nordström från Södra Dalarnas räddningstjänstförbund:
" Och det kändes som att hon var fel klädd för att ha varit ute och vandrat."

Allt talar för att hon åkt dit med GM i bil.

Kudos till Svante Nordström och de andra som varit med i räddningsinsatsen!
Senast redigerad av ehehhas 2022-04-26 kl. 14:32.
Citera
2022-04-26, 14:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tydligen ville inte kvinnan gifta sig och blev därför nerputtad i hålet efter att ha blivit våldtagen.
Kanske finns en anledning varför hon sa nej.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4v9y/hon-ville-inte-gifta-sig-da-knuffade-han-ner-henne-i-gruvhalet
Citera
2022-04-26, 14:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tydligen ville inte kvinnan gifta sig och blev därför nerputtad i hålet efter att ha blivit våldtagen.
Kanske finns en anledning varför hon sa nej.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4v9y/hon-ville-inte-gifta-sig-da-knuffade-han-ner-henne-i-gruvhalet

Min fetning:

"Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade."
Han ska ha gripits i södra Sverige.
Citera
2022-04-26, 14:34
Medlem
Polisen misstänker att motivet bakom våldsdådet i den gamla gruvan bottnar i ett frieri.
Enligt Aftonbladets uppgifter ska mannen ha friat till kvinnan.

När hon svarade nej ska han ha våldtagit henne och puttat ner henne i gruvhålet.

Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade.

Senast redigerad av Doiten 2022-04-26 kl. 14:39.
Citera
2022-04-26, 14:34
Avslutad
Citat:
Sant, trodde du va sarkastisk.. Själv anser jag att just begrepp kan vara väldigt torr humor, humor som jag älskar. Därav torde i detta sammanhang, oxå just av privata skäl. Hör till mina äldre förmågor i släkten som av dialekt ofta nyttjade dessa lite högtravande begrepp 😀

Hehe ingen fara. Inte alltid lätt att tolka rätt över internet. Jag skulle vilja använda det ordet men vet inte vart och när jag ska använda det riktigt😂
Citera
2022-04-26, 14:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Min fetning:

"Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade."
Han ska ha gripits i södra Sverige.

Nu är det bara hoppas på en snabb rättegång där straffet blir 10 års fängelse i hemlandet och sen ingen möjlighet att återvända till Sverige igen.
Jag gissar och tror att gärningsmannen ej har ett svenskklingande namn.
Citera
2022-04-26, 14:39
Avslutad
Det var de sjukaste jag läst kan inte andas av skratt mannen ska alltså försökt fria till kvinnan varpå hon sa nej och blev då nerknuffad i ett gruvhål jag antar att förhållandet är över eller får han en 2:a chans kanske?
Citera
2022-04-26, 14:41
Medlem
Var mannen på flykt och tänkte lämna landet eller hade han någon annan koppling till orten där han arresterades?

Om han var på flykt så borde det vara en ganska stark indikation i sig att han är skyldig.

Såvitt jag kan se har massmedia inte gett eller fått så mycket information ännu. De pratar mest om själva räddningen och nämner inget om historien bakom eller att det är fråga om asylsökande från Afganistan varav den ena då fått avslag.

Jag gissar att just det där avslaget kommer att utnyttjas till att peka på en viss desperation och förtvivlan och så är vi återigen där att vi svenskar varit dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in