2022-04-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Exakt min erfarenhet, flera ser det som misshandel att bli utplågade i skogarna. Han måste ha ingått i något integrationsprojekt och typ lurat ut henne för att visa vilken duktig arbetare han är och modig och väletablerad. Frivilligt kommer de absolut inte på att jo hoppsan idag skall vi ut på dejt i skogen vid ett gruvhål. Detta har han nog planerat och som sen gick snett.

Sedan tror jag att vi misstagit oss lite om att de kommer från Afghanistan, utan det jag hört är att de är ifrån Centralasien. Just därifrån dessa länder är folket mer bergsfolk och vana skogen mer än Afghaner.
ujasså, var har du hört detta?
du har självklart all rätt att tro o tänka hur du vill, men ibland kan det vi vill tro visa sig helt fel, men var gärna vänlig o berätta vem som som tipsat dig om att dessa två huvudpersoner hör hemma i Centralasien, och gärna mer exakt var de kommit ifrån..
Citera
2022-04-26, 12:49
Bannlyst
Citat:
Oxå tänkt på detta, kollat bilder som publicerats och jag ser inga stora stenar 🪨 liggandes ovanpå snötäcket. Se en av bilderna i detta inslag exempelvis.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-kan-ha-legat-i-gruvhalet-i-tva-dygn/

Jag såg en video så fort jag hoppade in i tråden nyss, o såg en jäkla massa stenar och bråte liggandes där. Ska se om jag hittar han!

Här är den. Här kan man se lite mera: https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg
Senast redigerad av JudgeNickolay 2022-04-26 kl. 12:52.
Citera
2022-04-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ujasså, var har du hört detta?
du har självklart all rätt att tro o tänka hur du vill, men ibland kan det vi vill tro visa sig helt fel, men var gärna vänlig o berätta vem som som tipsat dig om att dessa två huvudpersoner hör hemma i Centralasien, och gärna mer exakt var de kommit ifrån..

Googla bilder på Centralasien så ser du att dessa länder gränsar mot Afghanistan som INTE tillhör Centralasien. Källan är en räddningspersonal/polis som nämnde detta precis i början. Finns länk i tråden någonstans, du får kolla själv. Hitills har jag haft rätt på alla mina påståenden och efterforskningar.
Citera
2022-04-26, 12:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det vet ni såklart inte. Rättegång har varken börjat eller avslutats.

Du skrev så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Intressant att följa vad GM straff blir. Blir det ett milt straff när advokaten hävdar att GM inte visste att det är förbjudet att våldta och kasta ned en kvinna i ett gruvhål( där hon med tiden skulle avlidit)i Sverige.

Det var det jag svarade ”Nej.” på. Advokaten kommer inte använda som försvar att klienten inte visste att mord(försök) är förbjudet i Sverige.

Utifrån vad som hittills kommit fram skulle jag tro han döms till 12-15 år kanske. För min del skulle jag inte opponera mig om det blir hårdare än så.
Citera
2022-04-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Jag såg en video så fort jag hoppade in i tråden nyss, o såg en jäkla massa stenar och bråte liggandes där. Ska se om jag hittar han!

Här är den. Här kan man se lite mera: https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg

Aha ja du den filmen är något helt annat. Ser ju ut som stora asfaltblock som ligger där nere. Tack för upplysningen, missat denna film.
Citera
2022-04-26, 12:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Orsaken till att han inte är begärd häktad, är det att det har gått för kort tid sedan han greps?

Jag vet inte. Men oftast brukar man ju inte direkt skynda sig med att häkta.

Har för mig häktningsförhandling ska ske senast tredje dagen efter […]*, klockan 12.

* Ja efter vad? Vad är det som gäller om personen anhålls i sin frånvaro? Är det efter frihetsberövandet eller anhållan i frånvaro?
Citera
2022-04-26, 12:58
Bannlyst
Citat:
Aha ja du den filmen är något helt annat. Ser ju ut som stora asfaltblock som ligger där nere. Tack för upplysningen, missat denna film.

Där ser man vart hon har legat, o så får man även reda på att det var svårt o se.. Men att det faktiskt GÅR att se ner hela vägen där.

Vilket det var några i tråden som tvivlade på att man kunde göra.
Citera
2022-04-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Orsaken till att han inte är begärd häktad, är det att det har gått för kort tid sedan han greps?

Mannen sitter nu anhållen med restriktioner. Åklagare har fram till klockan 12 på onsdag på sig att fatta beslut om mannen ska begäras häktad eller inte.
Citera
2022-04-26, 12:59
Medlem
Citat:
Det är klart det blir. Tanterna blir helt till sig av lögnerna som kommer från ett in kvoterat monobrow som står o låtsas spela advokat. (även fast det för alla andra är helt uppenbart att han inte har läst ett ord ur lagboken, hittar på precis allt. Att han bara står o babblar.. Och inte ens borde få vara kvar!) medans gubbarna inte vet vart dom ska ta vägen någonstans.

Han blir Svensk medborgare o utsläppt efter någon vecka. Han kan ingen svenska, så han blir avsläppt hos den enda som talar samma språk som han, dvs hon.. O nu kan han fortsätta springa runt och trakassera henne inne på ICA.

Det är så Sverige fungerar!

LOL nja riktigt så illa är det inte. Han får sitta några år och blir säkert dömd till utvisning för att göra folk nöjda. Sen om 6-7 år när han kommer ut får han stanna och då är det glömt bland folket.
Citera
2022-04-26, 13:14
Medlem
Citat:
Där ser man vart hon har legat, o så får man även reda på att det var svårt o se.. Men att det faktiskt GÅR att se ner hela vägen där.

Vilket det var några i tråden som tvivlade på att man kunde göra.

Ja killen i filmen säger att han tillslut fick se hennes ansikte mitt i allt bråte. Hon måste krupit fram lite och visat sig när han ropade. Undrar om hon grävt ned sig i bråtet mot kylan? Det skulle jag ha gjort om jag klarat av det med krossad Axel och fraktur i armen. Frågorna är många och man hoppas av tösen orkar berätta så svenska folket förstår vilka skadade människor vi har i detta land, som med berått mod kan genomföra nånting så vidrigt.
Citera
2022-04-26, 13:16
Medlem
Citat:
Nej. Riktigt sååå illa är det inteeee. Kappa...

Kom igen nu Gösta.. Det vet du väl för fan att det redan är..

Vet du vad min lösning hade vart?

Bygga en katapult eller motviktsslunga och skicka han mot Afghanistan.
Snabbt, billigt, roligt, enkelt.

Du kanske missuppfattade mig jag är i grund med dig. Sveriges rättssystem är ett skämt men det jag reagerade mot var att du skrev att han kommer ut om en vecka. Han får sitta minst 5 år kanske 10 om vi har tur men ofta med icke medborgare blir straffet lägre då utvisningsbeslut anses vara del av straffet. Då någon då inte "kan" utvisas efter straff borde rimligtvis straffet ökas men sånt händer inte i det här landet.
Citera
2022-04-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte. Men oftast brukar man ju inte direkt skynda sig med att häkta.

Har för mig häktningsförhandling ska ske senast tredje dagen efter […]*, klockan 12.

* Ja efter vad? Vad är det som gäller om personen anhålls i sin frånvaro? Är det efter frihetsberövandet eller anhållan i frånvaro?
Kanske du finner svar på din undran här.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/myndighetsjuridik/skillnaden-mellan-att-vara-haktad-i-sin-utevaro--anhallen-i-sin-franvaro/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in