2022-04-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Någon som kan peka ut på googlemaps vart det exakt ligger?

Sök på Långgruvan, Avesta på Eniro kartor så ser du var det ligger.
Citera
2022-04-26, 12:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Fel. Rapport sa inget om ursprung. Varken på GM eller BO.
Men IngemarH har också fel om det är en svensk GM. Finns inget skäl att upplysa om att GM är svensk, det tar man för givet.

Samnytt skriver inget om att GM är afghan .
Då kan vi nog gissa att GM inte är afghan...?

GM måste ha tillgång till bil. Talar också för att det är en svensk GM. Sexköpare?
Kan inte helt uteslutas att GM fått gratis körkortsutbildning och nu jobbar som chaffis om det ÄR en afghan.

Men snälla, jag skrev bara att fallet visst har tagits upp av media, inget annat!
Citera
2022-04-26, 12:24
Medlem
Att BO och, eller GM skulle vara afghan kan ni nog glömma. Enligt Flashback och de högerextrema ryssälskande sidor ni länkar till är det väl alltid utgångspunkten och ibland är det ju så. I det här fallet talar en väldigt stark sak emot det dock.

Afghaner ger sig inte ut i skogen. Det händer typ inte. Det finns olika projekt för att få invandrare från Mellanöstern att komma ut i svenska skogen. Alla dessa har fullständigt misslyckats. De vägrar. Allt tyder på att dessa två begav sig ut hit tillsammans. Två afghaner? Glöm det!
Citera
2022-04-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz14
Det är väl snarare tvärtom. När locket ligger på och nyheterna rapporterar sparsamt så är det icke svenskar och då även oftast hedersrelaterat. Det är något man ogärna sätter strålkastarljuset på idag.
Mannen greps i södra Sverige, men oavsett var han är bosatt o skriven så bör han ha kännedom om den trakten med alla gruvhål.

.
Citera
2022-04-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Mannen greps i södra Sverige, men oavsett var han är bosatt o skriven så bör han ha kännedom om den trakten med alla gruvhål.

.

Precis. Någon som har rört sig i området tidigare. Afghaner rör sig inte i den svenska skogen och definitivt inte i den där typen av miljöer.
Citera
2022-04-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Att BO och, eller GM skulle vara afghan kan ni nog glömma. Enligt Flashback och de högerextrema ryssälskande sidor ni länkar till är det väl alltid utgångspunkten och ibland är det ju så. I det här fallet talar en väldigt stark sak emot det dock.

Afghaner ger sig inte ut i skogen. Det händer typ inte. Det finns olika projekt för att få invandrare från Mellanöstern att komma ut i svenska skogen. Alla dessa har fullständigt misslyckats. De vägrar. Allt tyder på att dessa två begav sig ut hit tillsammans. Två afghaner? Glöm det!
Du har helt rätt.
Citera
2022-04-26, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Har inte sett några länkar eller andra källor på stenkastningen, inte ens Brottplats Stockholm nämner något om stenkastning.
Så kan vi avföra att GM har kommit tillbaka till platsen senare för att slänga ned stenar i gruvhålet? Var det en trådsanning som ett troll lyckats placera ut?

Brottsplats Stockholm skriver ordagrant att han kom tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig om att kvinnan va död.

Synonym till försäkra kan bland annat vara Garantera.

Med andra ord, han gick aktivt dit och försökte se till så att det inte fanns någon tvekan om att hon skulle dö.
Han gick inte dit o bara kollade om hon snart skulle dö, han försökte faktiskt se till att hon skulle det.
Citera
2022-04-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Jag vet det, men jag tycker det är ett väldigt roligt ord av privata skäl. Måste alla tycka samma sak är humorisktiskt?

Sant, trodde du va sarkastisk.. Själv anser jag att just begrepp kan vara väldigt torr humor, humor som jag älskar. Därav torde i detta sammanhang, oxå just av privata skäl. Hör till mina äldre förmågor i släkten som av dialekt ofta nyttjade dessa lite högtravande begrepp 😀
Senast redigerad av Skorpan-1 2022-04-26 kl. 12:40.
Citera
2022-04-26, 12:36
Medlem
Citat:

.

Hoppas det är han nu da, så inte en annan Gubbe låtsas vara just den eftersökte, detta leder ju till att DNA inte stämmer. De kan vara kluriga inom klanerna.
Citera
2022-04-26, 12:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
https://sverigesradio.se/artikel/kvinna-raddad-ur-20-meter-djupt-gruvhal-i-norberg

”Kvinna räddad ur 20 meter djupt gruvhål i Norberg”

Det har stått 25 meter i andra artiklar.
Var har du fått 100 meter ifrån?
En gruva brukar vara mycket djupare eller dom kanske har letat kattguld där.
Citera
2022-04-26, 12:38
Medlem
Citat:
Du har helt rätt.

Exakt min erfarenhet, flera ser det som misshandel att bli utplågade i skogarna. Han måste ha ingått i något integrationsprojekt och typ lurat ut henne för att visa vilken duktig arbetare han är och modig och väletablerad. Frivilligt kommer de absolut inte på att jo hoppsan idag skall vi ut på dejt i skogen vid ett gruvhål. Detta har han nog planerat och som sen gick snett.

Sedan tror jag att vi misstagit oss lite om att de kommer från Afghanistan, utan det jag hört är att de är ifrån Centralasien. Just därifrån dessa länder är folket mer bergsfolk och vana skogen mer än Afghaner.
Senast redigerad av Skorpan-1 2022-04-26 kl. 12:43.
Citera
2022-04-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Brottsplats Stockholm skriver ordagrant att han kom tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig om att kvinnan va död.

Synonym till försäkra kan bland annat vara Garantera.

Med andra ord, han gick aktivt dit och försökte se till så att det inte fanns någon tvekan om att hon skulle dö.
Han gick inte dit o bara kollade om hon snart skulle dö, han försökte faktiskt se till att hon skulle det.

Oxå tänkt på detta, kollat bilder som publicerats och jag ser inga stora stenar 🪨 liggandes ovanpå snötäcket. Se en av bilderna i detta inslag exempelvis.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-kan-ha-legat-i-gruvhalet-i-tva-dygn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in