2022-04-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag fick intrycket av att hon inte attraherades redan på bröllopet, innan hon fått någon kännedom om Axels personlighet.

Hon såg hans leende, han har ett väldigt ”flickigt” kroppsspråk.
Citera
2022-04-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kanske experterna trodde att Märta var mer öppensinnad och beredd att hitta en okonventionell.partner än hon. tydligen är? Hon kanske skulle uttryckt sig tydligare vad hon ville ha och inte ville ha?

Vad spelar det för roll att man har ett öppet sinne? Du förväntar dig att en heterosexuell kvinna ska avstå sin sexualitet. Om man står lågt i den sexuella hierarkin så förstår jag att man behöver göra en sån kompromiss men det får nog stå mer för dig.

Jag förstår att det blir svårt för dig att sätta dig in i att det finns kvinnor som har möjlighet att välja bort män med sidor som försvårar möjligheten till ett sexuellt kärleksliv. Jag klandrar ingen.

Skönt att det finns någon för alla!
Citera
2022-04-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag håller delvis med dig, han verkar toppen på många sätt. Men det måste ju finnas ett mellanting mellan macho och fjolla. Eller? Att vara så feminin och mesig är en dealbreaker för en överväldigande majoritet av heterosexuella kvinnor. Om man matchar en så inkompatibel man så borde man vara noggrann med att säkerställa att kvinnan har efterfrågat detta.

Emotionellt mogen är inte samma sak som asexuellt omanlig.

Emotionellt störd verkar ju ”stå för dig” också med tanke på att du nämner endimensionella machomän. Jag tog i lite eftersom att Axel är en extrem i ett spektrum.

Kvinnor som tänder på män som Axel har antingen en fetish eller gör en stor kompromiss med avkall på sina biologiska drifter. Det går att vara känslomässigt mogen utan att avsexualisera sig.

Jag håller inte med dig alls, ser inte Axel som feminin eller omanlig/osexig.
Däremot tycker jag det är sexigt med inkännande, empatiska, intellektuella män som inte behöver "bevisa" något.
Citera
2022-04-26, 12:02
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll att man har ett öppet sinne? Du förväntar dig att en heterosexuell kvinna ska avstå sin sexualitet. Om man står lågt i den sexuella hierarkin så förstår jag att man behöver göra en sån kompromiss men det får nog stå mer för dig.

Jag förstår att det blir svårt för dig att sätta dig in i att det finns kvinnor som har möjlighet att välja bort män med sidor som försvårar möjligheten till ett sexuellt kärleksliv. Jag klandrar ingen.

Skönt att det finns någon för alla!

Vi har olika tycker och smak och du behöver inte nedvärdera mig för att höja dig själv, du vet inget om mig så det blir bara skrattretande.
Citera
2022-04-26, 12:07
Medlem
Jonas och Louise. Dom har hittat en kopia på den där Kalles Kaviar doktorn från förra säsongen.
Det ska vara sportigt och kul och lättsamt. Men det är nåt som ändå inte stämmer... Man kan inte sätta fingret på det. Kanske är det svårt att slappna av framför kameran. Killen det här året tror jag något mer på, men det är något där. Den här överdrivna lättsamheten.
Citera
2022-04-26, 12:19
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Jag håller inte med dig alls, ser inte Axel som feminin eller omanlig/osexig.
Däremot tycker jag det är sexigt med inkännande, empatiska, intellektuella män som inte behöver "bevisa" något.

Givetvis finns det variation i hur kvinnor är och vad dom selekterar på. Men generellt så är det trygghet, styrka och intelligens i kombination plus utseende. Man vill maximera sin avkomma vilket är så vi däggdjur fungerar.
Citera
2022-04-26, 12:20
Medlem
Citat:
Kanske experterna trodde att Märta var mer öppensinnad och beredd att hitta en okonventionell.partner än hon. tydligen är? Hon kanske skulle uttryckt sig tydligare vad hon ville ha och inte ville ha?
Jag är lite nyfiken på vad Märtha egentligen angav för preferenser i sin ansökan.

Det är en trådsanning att Märtha bad om någon slags feministkille/mjukis, men det vet vi egentligen inte ett dugg om. Det enda som har sagts är att hon är "okonventionell" (vilket inte stämmer; jag tycker att det mesta tyder på att hon är extremt vanlig). Vi VET också att produktionen ibland kör över deltagarnas önskemål, till exempel ville ju Malin för ett par år sedan absoluuut inte ha en kortare man, men fick ändå nöja sig med Raw-Danne som var ett par cm kortare. Det gick som det kunde med den saken (även om Danne i övrigt var en kille med choklad i).

Alltså är det mycket möjligt att Märta bad om en Tall Dark Handsome, men fick nöja sig med det som experterna kunde hitta. ELLER så sa hon "anything goes", och fick lära sig den hårda vägen att anything ibland har rött skägg och fjompig röst. Och vi fick ett bröllop på tema "Gimlis brorsson har rövat bort Arwen"...
Citera
2022-04-26, 12:20
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Jonas och Louise. Dom har hittat en kopia på den där Kalles Kaviar doktorn från förra säsongen.
Det ska vara sportigt och kul och lättsamt. Men det är nåt som ändå inte stämmer... Man kan inte sätta fingret på det. Kanske är det svårt att slappna av framför kameran. Killen det här året tror jag något mer på, men det är något där. Den här överdrivna lättsamheten.

Ja det återstår att se om årets upplaga av Kalles-Kaviar har några skelett i garderoben, känns väl ändå ganska sannolikt om man är desperat nog att söka in till gift vid första ögonkastet?
Citera
2022-04-26, 12:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hon såg hans leende, han har ett väldigt ”flickigt” kroppsspråk.
Äh. Inget fel på honom. Många som är på det sättet nuförtiden. Men just dom passar inte ihop bara. Inte svårare än så.

När man dejtar och träffar kvinnor så känner iaf jag att det oftast är 50-50 mellan vilka man går ihop med hyfsat. Av dessa så är det ytterlige 50% som man funkar tom riktigt bra med där det finns möjlighet att bygga om även annan attraktion finns där. Så är det nog för dom flesta.
Citera
2022-04-26, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Lousie sa att hon kanske har epilepsi. Jag såg att Jonas fick panik men spelade oberörd/intresserad. Sanna mina ord!

Bögparet är inte attraherade av varandra. Det kommer aldrig fungera.

Bodil är asocial. Tror det kommer bli svårt. Men ska det fungera så är det med någon som han.

Helt klart är det så. Deras bröllop var minst en månad efter de andras. Vid det laget hade Märtha redan hoppat av för länge sen.

Jonas är definitivt mer seriös än Martin. Han har högre förväntningar på struktur medan Martin mest lallar runt och beter sig som ett omoget barn. Martin verkar ha en lägre nivå på sin humor också. Det kan aldrig bli något. Jonas skulle inte orka med Martin en vecka ens i verkliga livet. Jonas är en vuxen man med vuxna förväntningar.

Den andre Jonas behöver en tjej som är gladare och "enklare". Med enkel menar jag en person som tar lite lättsammare på livet. Jonas verkar vara utvald för att han ska lyfta Louise, som har haft det tufft. Fokus i matchningen är inte alls Jonas behov.

Tyvärr tror jag att Axel genomgår någon slags period, där han har lagt sig till med en personlighet som ligger långt från hans egen. Annars är han helt enkelt homosexuell, eller har gått på det moderna med att vara en hen, vilket verkar vara populärt inom vissa kretsar nuförtiden. Hans kvinnliga vänner som är radikalfeminister hejar på. Jag tror inte att han vet vem han är överhuvudtaget.
Citera
2022-04-26, 12:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ja det återstår att se om årets upplaga av Kalles-Kaviar har några skelett i garderoben, känns väl ändå ganska sannolikt om man är desperat nog att söka in till gift vid första ögonkastet?

Det var misstänkt många referenser till ”den gamle Jonas” i det första avsnittet. Tror att de redan kan ha gjort en ’setup’ som kommer att leda till en ’payoff’ i ett av de kommande avsnitten, där vi får reda på något ur hans förflutna som ligger där och spökar. Behöver inte vara något superdramatiskt, men ett destruktivt tidigare förhållande där han bröts ner psykiskt ger inte säeskilt mycket pengar tillbaka.
Citera
2022-04-26, 12:47
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor2

Tyvärr tror jag att Axel genomgår någon slags period, där han har lagt sig till med en personlighet som ligger långt från hans egen. Annars är han helt enkelt homosexuell, eller har gått på det moderna med att vara en hen, vilket verkar vara populärt inom vissa kretsar nuförtiden. Hans kvinnliga vänner som är radikalfeminister hejar på. Jag tror inte att han vet vem han är överhuvudtaget.

Jag får exakt samma känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in