2022-04-26, 08:39
Medlem
Garanterat att det inte är några svenskar som är brottsoffer eller MGM
Citera
2022-04-26, 08:47
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Beror väl på… bland annat om det är öppet uppåt som i det här fallet eller nån ”ort” i en gruva(inte gruvhål)
5 grader stämmer kanske inte allt då. Det är nog skillnad mellan en ”ort” och ett gruvhål som är öppet uppåt
Citera
2022-04-26, 08:48
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Garanterat att det inte är några svenskar som är brottsoffer eller MGM
Nej det är hon inte.
”Hon hade svårt att kommunicera eftersom hon var av utländsk härkomst.”
https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-i-gruvhal-man-anhallen-for-mord/
Citera
2022-04-26, 08:54
Medlem
Yatsys avatar
Intressant att följa vad GM straff blir. Blir det ett milt straff när advokaten hävdar att GM inte visste att det är förbjudet att våldta och kasta ned en kvinna i ett gruvhål( där hon med tiden skulle avlidit)i Sverige.
Citera
2022-04-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Hur kan man vara säker på att hon inte hoppat ner i gruvhålet själv, och nu skyller på någon fiktiv person? Uppmärksamhetstörstande?
Vore väl väldigt dumt att hoppa ner i ett hål i ett område som i princip ingen besöker. Vem ska hon i så fall få uppmärksamhet från? Dessutom är det en väldig tur att hon överlevde enligt räddningspersonal, på vilket sätt skulle hon njuta av uppmärksamheten om hon var död? Vill hon ha uppmärksamhet finns det många andra sätt att agera på som inte innebär risk att dö
Citera
2022-04-26, 09:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
De har skrivit om en kvinna i ett gruvhål, ja. Spela inte dum! Det som är underrapporterat är förstås det som alla frågar sig: Hur? Varför?

Spela dum?
Du skriver att det är ”underrapporterat i media”, jag svarar att i princip varenda nyhetssändning tog upp det igår?
Dvs ditt påstående var fel, vilket jag påpekade.

Så nej, det är inte ”underrapporterat”. Däremot orsaken bakom, gm’s nationalitet osv så lyssnade jag inte så noga om vad som sades (om det nämndes vill säga) då jag hade tv:n på i bakgrunden.
Dom nämnde att hon hade våldtagits åtminstone, så mycket hörde jag.

Men ff, ditt påstående var fel.
Citera
2022-04-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
För övrigt får han väl medborgarskap när han suttit 4 år i svenskt fängelse, i utbyte mot att han svär evig trohet till Socialdemokraterna.
Det skulle inte förvåna någon.

Undrar varför hon följde med honom ut i skogen.
Senast redigerad av ViskSten 2022-04-26 kl. 09:24.
Citera
2022-04-26, 09:23
Medlem
Citat:
Där misstänks kvinnan, enligt uppgifter till Expressen, ha legat upp mot två dygn innan någon hörde hennes rop på hjälp och den komplicerade räddningsinsatsen kunde inledas.

/ expressen
Citera
2022-04-26, 09:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Intressant att följa vad GM straff blir. Blir det ett milt straff när advokaten hävdar att GM inte visste att det är förbjudet att våldta och kasta ned en kvinna i ett gruvhål( där hon med tiden skulle avlidit)i Sverige.

Nej.
Citera
2022-04-26, 09:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vet man vilken domsaga det tillhör`?

Västmanlands tingsrätt
Citera
2022-04-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Bert
Jag fick berättat för mig att han hade kastat ner stora stenar när han kommit tillbaka och insett att hon fortfarande levde.

Källa på det ! Vem berättade det? Någon som stod och tittade på när det hände? Jag tror nämligen inte att MGM själv talar om det och kvinnan tror jag inte uppfattar det nere från djupet skadad som hon är.

Vi måste sluta komma med en massa inlägg som vi inte har belägg för, det blir för mycket spekulationer och onödigt tjafs istället för att hålla oss till fakta.
Citera
2022-04-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vet man vilken domsaga det tillhör`?
Vi måste kolla om det är C politiker som är med o dömer i så fall är flickan körd.

Norberg tillhör Västmanlands Tingsrätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stmanlands_tingsr%C3%A4tt
Även om det här kanske har begåtts brott i andra domsagor, så vet vi att det allra grövsta brottet mordförsök, har begåtts i Västmanlands län och därmed kommer detta att hamna i Tingsrätten i Västerås.

Om det blir en nämndeman från Centerpartiet som är med och dömer?
Det är alltid tre politiskt utvalda nämndemän från Västmanlands län som är med och dömer i Västmanlands Tingsrätt, så det kan det bli en från Centerpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in