2022-04-26, 06:55
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Någon som vet gm ännu? Svartskalle eller ett svensk psykfall?

Åh vad jag vill att den kvinnan ska börja (kunna) prata!!
Citera
2022-04-26, 07:02
Medlem
Hur kan man vara säker på att hon inte hoppat ner i gruvhålet själv, och nu skyller på någon fiktiv person? Uppmärksamhetstörstande?
Citera
2022-04-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Hur kan man vara säker på att hon inte hoppat ner i gruvhålet själv, och nu skyller på någon fiktiv person? Uppmärksamhetstörstande?

En GM är ju gripen på sannolika skäl.
Citera
2022-04-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
Åh vad jag vill att den kvinnan ska börja (kunna) prata!!

Vad får dig att tro att hon inte redan har talat om för polisen vem som är GM? Hon var ju talbar redan då hon hittades.
Citera
2022-04-26, 07:21
Medlem
Samhällsnytt rapporterar att både MGM och BO är afghaner. Han ville gifta sig och hon inte. Han våldtog då henne och kastade ner henne i gruvhålet.

Man måste ju säga att detta drama som har pågått sedan i fredags minst sagt är underrapporterat i media. Det känns som att det börjar bli läge att totalförbjuda alternativmedier, så att locket kan läggas på inför valet...
Citera
2022-04-26, 07:23
Medlem
grey.eagles avatar
Helvete vilken otrevlig historia detta är, skall bli intressant då Svenska journalister och politiker alltid tar förövarens sida och oftast aldrig offret i försvar inte ens om det är en kvinna, så den otäcka historian kan nog fortsätta för den stackars kvinnan. "bara i Sverige förstås"
Citera
2022-04-26, 07:37
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Samhällsnytt rapporterar att både MGM och BO är afghaner. Han ville gifta sig och hon inte. Han våldtog då henne och kastade ner henne i gruvhålet.

Man måste ju säga att detta drama som har pågått sedan i fredags minst sagt är underrapporterat i media. Det känns som att det börjar bli läge att totalförbjuda alternativmedier, så att locket kan läggas på inför valet...

Togs upp i Rapport, Aktuellt och tv4-nyheterna igår åtminstone.
Samt att det stått om fallet i Aftonbladet i princip varje dag sedan kvinnan hittades.
Citera
2022-04-26, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
”Insatsledaren om när kvinnan räddades från gruvhålet i Norberg: ”Härifrån hörde jag rop på hjälp”

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg

Den här videon visar ju på något som ser ut som en sluttande sida med snö på bara några meters djup, typ. Kan verkligen underlätta mot allvarliga skador.
Citera
2022-04-26, 07:51
Medlem
En afghan ska tydligen ligga bakom, föga förvånad

https://samnytt.se/afghansk-kvinna-valdtogs-och-kastades-ner-i-gruvhal-lamnades-att-do/
Citera
2022-04-26, 07:56
Medlem
grey.eagles avatar
Vet man vilken domsaga det tillhör`?

Vi måste kolla om det är C politiker som är med o dömer i så fall är flickan körd.
Citera
2022-04-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Togs upp i Rapport, Aktuellt och tv4-nyheterna igår åtminstone.
Samt att det stått om fallet i Aftonbladet i princip varje dag sedan kvinnan hittades.

De har skrivit om en kvinna i ett gruvhål, ja. Spela inte dum! Det som är underrapporterat är förstås det som alla frågar sig: Hur? Varför?
Citera
2022-04-26, 08:36
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Eftersom det hänvisas till "Brottsplats Stockholm" som en tillförlitlig källa så undrar jag vem det är som står bakom den sidan. Den är privat, det är det enda jag kan se. Är det polisens sida?

Undrar detsamma.

Det skrivs lite diffust följande på deras FB-sida:
”Enligt uppgifter till Brottsplats Sthlm verkar ärendet kopplas till hederskultur.”
Senast redigerad av Lilett 2022-04-26 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in