2022-04-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Som tidigare nämnt i tråden så var det skönt att giftermålet i detta avsnitt var snabbt avklarat. Hans och Bodil verkar vara genuina och normala, vilket är mer än man kan säga om vissa andra i programmet.

Är allt rosa i Axels lägenhet något form av statement? Det känns verkligen som något han har hittat på bara för att vara udda.

Märthas "jag gillar dig som kompis" (som man själv fick höra otaliga gånger i ungdomen innan man slutade försöka med tjejer) var ju väntad och det kanske betyder att man slipper se henne mer eller i alla fall inte så mycket.

Den där slisk-psykologens svammel om att man måste låta attraktion växa fram köper jag inte alls, men å andra sidan vad vet han om hur normala människor fungerar, som psykolog jobbar han väl mest med mentaldefekta dagarna i ända.

Louise hade byggt upp hela hjärnblödningsgrejen och Jonas sa bara "okej" typ, precis som alla visste att han skulle göra. De verkar väl bra ihop, men jag tycker det känns som att allt Jonas säger kommer från ett manus, det låter scriptat när han pratar. Men det kanske bara är så han är, eller så killar är i en relation jag vet inte.

Vad ska han säga? Självklart inget kul att höra så förstår att han blev ställd.
Citera
2022-04-25, 20:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Helt omöjligt att beskriva. Det är bara att konstatera att Märtha inte blev attraherad men att någon av alla kvinnor som finns kommer att finna honom intressant på det viset. Han verkar ju ha ett gäng vänner, som har vänner osv.
Det finns ju vissa ledtrådar som antyder att det inte handlar om personlighets kompatibilitet, utan att det handlar om självbild, att Märtha anser sig vara snygg och har hög statusjobb som gör att hon kräver att uppvaktas av maskulinitet på en viss nivå, så jag gissar att Anti Märta är fulare och jobbar med nått enklare & uppskattar nörderi
Citera
2022-04-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Typiskt beteende hos en man som man undviker, att så tydligt vilja framstå som snäll och med bra värderingar slutar ALDRIG bra.

Ja, men det lyser också igenom och därför som den typen av män alltid blir dumpade av bra kvinnor.

Är man ärlig och autentisk som man så bejakar man även sina småbuffliga sidor. Axel har givetvis det också men han har förtryckt dessa så länge så frågan är vad som händer när de kommer fram. Det slutar aldrig bra som du säger.
Citera
2022-04-25, 20:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det finns ju vissa ledtrådar som antyder att det inte handlar om personlighets kompatibilitet, utan att det handlar om självbild, att Märtha anser sig vara snygg och har hög statusjobb som gör att hon kräver att uppvaktas av maskulinitet på en viss nivå, så jag gissar att Anti Märta är fulare och jobbar med nått enklare & uppskattar nörderi

Jag svarar med en motfråga. Tror du att Axel attraherades av Märtha och i så fall varför?
Citera
2022-04-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vad ska han säga? Självklart inget kul att höra så förstår att han blev ställd.

Det jag menade var att det naturligtvis inte för någon kille som gillar henne är en såpass stor sak som hon trodde att det skulle vara.
Citera
2022-04-25, 20:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag svarar med en motfråga. Tror du att Axel attraherades av Märtha och i så fall varför?
Jag tror tillskillnad inte han eller andra killar (exkluderat mig) attraktion avgörs av huruvida hon utstrålar maskulin eller feminin energi, han attraheras förblindad av hennes utseende, vad tror du själv?
Citera
2022-04-25, 20:19
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag tror till skillnad inte han eller andra killars attraktion avgörs av huruvida hon utstrålar maskulin eller feminin energi, han attraheras förblindad av hennes utseende, vad tror du själv?

Ja, han gillar hennes utseende och det gör honom intresserad. Om det är ok för honom så är det väl ok för henne också. Dvs att inte attraheras av hans utseende.
Citera
2022-04-25, 20:20
Avslutad
Citat:
Jag tror tillskillnad inte han eller andra killar (exkluderat mig) attraktion avgörs av huruvida hon utstrålar maskulin eller feminin energi, han attraheras förblindad av hennes utseende, vad tror du själv?
Märta är ju inte ens snygg? Bulligt ansikte med gigantisk haka och kindben.
Citera
2022-04-25, 20:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Märta är ju inte ens snygg? Bulligt ansikte med gigantisk haka och kindben.
Agree, men hon tror hon är snyggare än honom, vilket gör att hon inte siktar på nått billigt kanske
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-25 kl. 20:26.
Citera
2022-04-25, 20:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Definiera en bra tjej för honom tack!

Jag kan nästan lova att inte svara långrandigt eller ens alls

Eftersom jag är helt fenomenal på koppleri, så tänker jag att någon tjej inom tantra-rörelsen kanske skulle vara något för Axel?

Evt kanske någon sån där Moder Jord-typ skulle passa Axel. Alltså en sån där som kallar sig Månstråle, Varg, Vildhjärta och håller på med shamanism och alternativmedicin.

Om han nu inte är en sån som tror på shamanism, så tror jag ändå att han klarar av "att ställa om" för att få sig en brud.
Eftersom det inte var några problem att flirta med feminismen för att ställa sig in, så kan han även flirta med en tantra-shaman-brud, tänker jag.

Axel kan tacka mig sen, för att jag är så bra på att hitta en partner till honom.
Citera
2022-04-25, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Vi alla har våra egna uppfattningar. Han kanske är mer feminin, mesig var kanske fel ord. Bara för en kvinna vill ha en jämliktänkare till kille betyder det inte att hon vill ha en öm vänstersnubbe.
Vad är skillnaden mellan en jämliktänkare och en öm vänstersnubbe? Kan tänka mig att utrymmet där emellan är väldigt, väldigt smalt.
Citera
2022-04-25, 20:41
Medlem
Jag tror att många kvinnor skulle tycka Axel är intressant, vad är det för fel på en trevlig, empatisk karl?! Han kommer att bli het vid fyrtio.

Skillnaden mellan honom och Märta är väl att han ville låta det utvecklas medan hon är impulsiv och plötsligt får kalla fötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in