2022-04-25, 20:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Beror på vilken ålder han har uppgivit.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hoppas du har rätt, det betyder att du tror att han kommer att dömas till ca 15 år?

Jag skulle bli förvånad men vem vet, däremot är jag övertygad om att han inte kommer att åka hem efter avtjänat straff, vi lär nog ska försörja honom livet ut.

Beror också på hur gammal han är - eller rättare sagt hur gammal han själv påstår han är.

Du har helt rätt. Jag är också övertygad om att han aldrig kommer att bli utvisad efter avtjänat straff.
Citera
2022-04-25, 20:44
Bannlyst
Helt vanlig vardagsmat i Afghanistan det här. Om man kollar på hur dom beter sig i hans hemland, så stämmer det överens med allt som går att läsa om just här.

https://youtu.be/F1lDXIyR-2M?t=525

Det är bara det att nu sker det istället i Sverige det här..

Noll respekt för kvinnan ifråga. Och får han inte som han vill, ja då ska hon dödas..

Inte så konstigt att han puttade ner henne i ett hål o försökte kasta stenar för o ha ihjäl henne. Det är precis så som dom betett sig i över 2000 år i deras egna jävla hemland..
Citera
2022-04-25, 20:45
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonDigger
Det stämmer, och all blåljuspersonal har tillgång till Rakel. Bara en enda enhet kommer på vift går det att avlyssna. Rakel baseras dessutom på Tetra som har knäckts av hackers redan 2007. Förmodligen är den svenska varianten modifierad men jag har svårt att tro att den är omöjlig att knäcka när Tetra redan har knäckts.
Övriga myndigheter och organisationer som har RAKEL kan inte lyssna på polisens RAKEL-trafik. Kommer en enhet på vift, så stängs den ute från systemet. Är det någon som lyckats knäcka krypteringen är det i så fall utländska underrättelsetjänster, och de bryr sig nog inte om en kvinna i ett gruvhål.
Citera
2022-04-25, 20:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Vilken satans tur hon måste ha haft med tanke på att det stod att hon troligen inte hade överlevt natten. Snacka om änglavakt! Skapligt off det verkar ligga. Helt sannslöst att någon gick förbi och hörde henne. Underbart slut på denna brutala historia som får vilken skräckfilm som helst att blekna.
Ja det var i sista minuten som pappan och barnen kom dit och gick förbi precis där. Det är änglavakt.
Hade dom gått några meter längre bort och pratat högt hade dom antagligen inte hört henne.
Citera
2022-04-25, 20:56
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Då har dom väl en Rakel då, det är väldigt ofta dom sitter på information långt innan media. Kalla det vad du vill, kan väl tycka att Rakel är en sorts poliseadio.
Nej, de har ingen RAKEL. Och även om de skulle lyckats skaffa en så kan de inte lyssna på polisens RAKEL. Det de däremot antagligen gör är att scanna av den analoga utlarmningen till räddningstjänstens personsökare. Där får de direkt info om vad som hänt, var, och vilka som är utlarmade. Märkligt nog är det inte olagligt att scanna av detta, däremot är det olagligt att sprida informationen vidare.

Om de har någon form av status som media kan de köpa larmutskicken från SOSAB, med fem minuters fördröjning, vilket tidningar och radio gör. Helt vansinnigt att SOSAB som tar emot alla 112-samtal tjänar pengar på att sälja info till media. Det gör också att räddningstjänsten får en mängd samtal att hantera innan de ens är på plats och påbörjat en insats.
Citera
2022-04-25, 20:57
Medlem
BO krossad axel och bruten arm bör man väl ändå se som lätta skador givet situationen, usch ändå
Citera
2022-04-25, 20:57
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Du missförstår mig.
Såhär... Det är vidrigt på alla sätt och vis. Värre än något annat mord/mordförsök? Nej, generellt inte.
Mina inlägg baseras på att folk har på något vis (innan vid hade motiv, Ursprung eller ens var helt säkra på att det var ett mordförsök och inte en olycka) målat upp någon skräckbild i sina egna huvuden om att hon plågats i ett hål och att han stoppat ner henne där av vilja. Det var ingenting som framgick då... Det ryktet kom efter mitt inlägg. Och dom jag diskuterat med har inte skrivit ett ord om det. Utan man har bedömt grovheten i brottet utefter hennes känslor i gruvhålet. Förstår du hur jag menar? UTAN att veta eller ens antyda om att GM haft uppsåt att plåga henne. Hänger du med hur jag tänker. Därför undrade jag (på ett normalt vis kan jag tycka) hur man tänker och resonerar kring "grovheten i mord/mordförsök". För mig känns det konstigt att uttala sig på det viset innan man ens har ett uppsåt på att det ens är frågan om mord(försök).

Ytterligare Förtydligande (ja, jag är tvungen att vara dryg för att folk inte förstår vad jag menar)
Är det rätt att säga att ett mordförsök är det hemskaste och vidrigaste man upplevt, uttrycka ett hat mot en gärningsman, innan man ens vet att det finns en gärningsman. Innan man ens vet om han vet att hon levde där. Hade man hatat honom mindre om han hoppat ner och avrättat henne istället? Jag fattar inte riktigt tankegångarna här. Thats it.
Ja, du har problem Vi har förstått det nu. Kan du sluta tjata om dina problem någon gång?

Har inte direkt sett att någon har skrivit att detta är det värsta de har hört om men kanske att någon har gjort det och jag har missat detta - men är det något att äkta om och om igen? Du förstår inte hur folk tänker och det hjälper inte när folk försöker besvara dina frågor så släpp det nu snälla.

Jo, en del kunde faktiskt ana hur det låg till redan från början. Att du inte gjorde det är en helt annan sak.

Inte särdeles konstigt att människor blir förfärade när de först får höra om det här, liksom vid andra hemska dåd. En del är också bättre än andra på att sålla vad som är trovärdigt nen utan att det blir utskrivet på näsan på en och läsa mellan raderna, t ex vad gäller de tidiga uppgifterna om hedersvåld som dök upp.

Lite småkomiskt att läsa om de paniska rädslorna här att det skulle kunna vara utifrån kommande som är gm och/eller bo eller att det skulle kunna vara hedersrelaterat. Väl bekomme sedan ni när Norra Mellanöstern är i full blom här hos oss. Förhoppningsvis blir det aldrig så men är själv minst sagt bekymrad över framtidsutsikterna (och det är så gott som förbjudet att vara det men jag är en sådan lus som är det).

Nu får vi hoppas att detta slutar bra.

(Stör mig förresten även på alla som tjatar och hakar upp sig på allt möjligt som hur gm kände till det här stället, vilket språk man trodde att kvinnan talade, och alla konstiga funderingar på hur det här kan ha hänt, m.m., m.m. Bah. Tjöta.)
Citera
2022-04-25, 21:10
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Så, jag frågar igen. Vem är den gripne?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-gripen-misstaenkt-foer-mordfoersoek-kvinna-hittades-i-gruvhaal.eQDUM3Obq

Varför i hela friden citerar du mig? Vid tillfället för min kommentar fanns ingen uppgift om någon gripen och av vilken anledning skulle jag nu veta vem denne nyligen gripne är!?
Citera
2022-04-25, 21:36
Medlem
Ja jisses..dessa iranska afghanska kravmaskiner har ställt till en heldel sen de trängde sig in Sverige..helt oförstående är dem att svenskar är skeptiska till lust att ombesörja deras existens...
Citera
2022-04-25, 21:42
Medlem
Är mannen afgan
Citera
2022-04-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Är mannen afgan
Nej brottsoffret är flykting från afghanistan-
det är bara att vänta
snart får vi veta sanningen om gruvhåls-nissen.
Citera
2022-04-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Låter som 144 under a house med Rob Kombi film
Det där får du sluta med genast tänk glada tankar.
ingen tid för tango-
varför tror alla att gärningsmannen är afghan?
LAnghyttemordet-gruvhålet, det var sorgligt o alla var masar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in