Citat:
Ursprungligen postat av
KallemedKorven
Du missförstår mig.
Såhär... Det är vidrigt på alla sätt och vis. Värre än något annat mord/mordförsök? Nej, generellt inte.
Mina inlägg baseras på att folk har på något vis (innan vid hade motiv, Ursprung eller ens var helt säkra på att det var ett mordförsök och inte en olycka) målat upp någon skräckbild i sina egna huvuden om att hon plågats i ett hål och att han stoppat ner henne där av vilja. Det var ingenting som framgick då... Det ryktet kom efter mitt inlägg. Och dom jag diskuterat med har inte skrivit ett ord om det. Utan man har bedömt grovheten i brottet utefter hennes känslor i gruvhålet. Förstår du hur jag menar? UTAN att veta eller ens antyda om att GM haft uppsåt att plåga henne. Hänger du med hur jag tänker. Därför undrade jag (på ett normalt vis kan jag tycka) hur man tänker och resonerar kring "grovheten i mord/mordförsök". För mig känns det konstigt att uttala sig på det viset innan man ens har ett uppsåt på att det ens är frågan om mord(försök).
Ytterligare Förtydligande (ja, jag är tvungen att vara dryg för att folk inte förstår vad jag menar)
Är det rätt att säga att ett mordförsök är det hemskaste och vidrigaste man upplevt, uttrycka ett hat mot en gärningsman, innan man ens vet att det finns en gärningsman. Innan man ens vet om han vet att hon levde där. Hade man hatat honom mindre om han hoppat ner och avrättat henne istället? Jag fattar inte riktigt tankegångarna här. Thats it.
Du ser o uppfattar händelsen utifrån sakligt perspeltiv.
Andra skribenter lever sig in i det som som hände med flickan, hennes utsatthet och skräcken attt bli nerknuffad i en svart kall håla och inse hon kommer att dö...
Alla är vi olika.
Självklart kan man läsa om någon som blir kallblodigt skjuten till döds med en kula i huvudet,
av en väntande mördare som lurat i mörkret - den skjutne hinner inte ens uppfatta att han blir dödad.
Den här historien och flickans upplevelse är den direkt motsatta, hon har plågats
blivit våldtagen och inser med skräck att hon blir inslängd i den där hålan fångad av kylan, mörkret
för att sakta dö- det är ångest o skräck som de flesta kan leva sig in i..