2022-04-25, 18:59
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Polisen kunde ju åtminstone ha bemödat sig om att plocka upp stenarna och kasta
tillbaka dem. Det är ju bara första stenen som den som är utan synd måste kasta,
resten är det inte så noga med.
Det finns väl filmer på stenkastande poliser?
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Ebba Busch får i praktiken fullt stöd av Tove Lifvendahl i SvD.
Tove lägger ut orden vackert.

«Om våldsmonopolet inte kan vara just ett våldsmonopol, har vi tappat kontrollen. Då är det andra krafter som tillåts styra. Och detta var alldeles tydligt hennes huvudbudskap: När krafter är igång för att rikta dödliga attacker mot polisen, måste polisen kunna svara med tillräckliga medel.

Det som skapade rubrikerna och de efterföljande debatterna var hennes fråga, som framfördes mer som en synpunkt: ”Varför sköts det inte skarpt? Det är en fråga som svensk polisledning är svaret skyldig, och inte minst de regionala polisledningarna som tog beslutet på vissa håll att inte gå tillbaka in. Som gjorde att (...) svensk polis tvingades retirera medan det borde ha varit våldverkarna som hade kapitulerat”.
»

https://www.svd.se/a/oWbXaR/ebba-busch-vardslosa-uttalande-skedde-med-beratt-mod
Citera
2022-04-25, 19:06
Medlem
Vad hon sa i sig var inte så farligt. Hört värre.

Däremot ska hon inte yppa sig vad polisen borde gjort eller inte även om hon till viss del ansvarar till vilka lagar poliserna måste hålla sig till. Hon har inte deras utbildning.
Skjuta skarpt gick ju bra under kravallerna i Göteborg. Det snarare eskalerade situationen än att dämpa den

Hon hade bara otur i sitt tänk och att hon råkade öppna käften.
Citera
2022-04-25, 19:13
Medlem
Känns bra att politiker i högerblocket ställer sig bakom Ebbas uttalande. Nu ligger vänsterblivna i fosterställning och gråter sig till sömns, då hon nu klarar sig undan några repressalier.

Men denna debatt har belyst några av de stora problem vi har idag i Sverige. Det är få intelligenta svenskar som anser att det är värt att offra yttrandefriheten för islamisterna, vilket gör det till ett väldigt bra slagfält.

Svårt att slåss för censurering och blasfemilagar, när det är något som undermänniskor sysslar med och inte västvärlden. Man behöver föra lite hårdare dialog, och då detta uttalande nu har accepterats, så är linjen för vad som är acceptabelt och inte även den flyttats lite.

Många bäckar små, sedan hyr SD in lite kameler och sätter svortingarna på Kielfärjan.
Citera
2022-04-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-T-Less
Betalvägg kan du kopiera eller ge en sammanfattning?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or9vrE/norsk-polis-svarade-med-targas-vid-demonstration-i-sandefjord får väl använda denna då
Citera
2022-04-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag är helt med dig. Vi måste ställa oss frågorna dock, varför finns det invandring? Varför finns det kriminalitet? Varför finns det svenskar/islamister/politiker/poliser/män/kvinnor som slår sina fruar och barn?
Allt kretsar till vårt mående som folk. Den enda öppningen i detta land är att vi vaknar till, och det ska inte ske genom att vi börjar skjuta och införa dödsstraff. Människor kan idag hamna i dåligt sällskap oavsett det är vänner eller kvinna/man pojk eller flickvän. Detta kan påverka oss enormt. Alla mord som misshandel hade kunnat förhindras, om stressen minskade. Idag lever vi i ett sådant stressigt samhälle där kvinnorna ärligt talat är i mångt och mycket, är starkare än mannen. Det är då den svaga mannen slår.

Jag tycker vi ska slå ett öga på ett land som Schweiz, som behandlar sitt folk som just människor. Där har människorna frihet. De är inte styrda av staten, och det jag vill säga med det är att om vi idag får en sjukdom som är obotbar (i Sverige), så erbjuder Schweiz alternativa behandlingar. De har dödshjälp, de har ketaminbehandling vid depression. Det landet styrs av folket, inte företagen.

Vad jag försöker komma fram till är detta. Vi ska fortsätta rehabilitera, vi ska börja om och jobba med förebyggande åtgärder (som vi en gång i tiden gjorde). Dock har EU styrt oss till att bli kapitalister. Det är inte du och jag som är de rika, utan de som är VD eller aktieägare. De är de som styrt oss till det vi är idag. Dock ska vi i Sverige börja öppna oss för utveckling, skrota byråkratin och inte vara ett snårigt land att leva i. Detta skulle vi kunna bli om vi började med.

1. Gå ur EU
2. Inför tjänstemannaansvar (då kan du som tjänsteman, ta ansvar för dina handlingar. Gör du en Maud Olofsson och bränner 34 miljarder på en dålig affär eller få 25% alla bensinstationer att bomma igen, för E85 skulle vara framtiden, så ska du ha ett fängelsestraff)
3. Börja värna om varandra istället för att följa en "lista" hur sjukvård eller skola ska skötas. Utan det är folkets behov som är viktigast.
4. Bort med centraliseringen
5. Legalisera droger, så Sverige kan lägga de pengarna på skola och omsorg. Kolla Spanien, verkar det landet gå dåligt sen de legaliserade droger?
6. Politiker ska tjäna som en medelsvensson, inte mer eller mindre. Då kommer det finnas ett intresse att öka vår standard. Dock ska politiker ha förmåner som bostad och hjälp, så denne kan fokusera på att styra vårt samhälle.
7. När vi tar in folk, så ska vi sätta in resurser för att de ska komma in i samhället. Vi ska alla leva tillsammans, då kommer även motsättningarna försvinna.

Jag håller med dig om det mesta. Folk mår inte bra i Sverige, de är sura och arga hela tiden. Det märkte jag efter att ha varit borta från Sverige en längre tid. Jag förstår inte denna rasism då det finns alla sorter även bland svenskar, men det betyder inte att Sverige ska ta emot övriga världens kriminella och oduglingar. Jag anser det är horribelt att folk kan komma till ett annat land och leva på bidrag, få gratis bostäder, vara kriminella, och ställa krav på statsskicket.

Vi har politiker som ger bort medborgarnas pengar till främlingar med samma mentalitet som kleptokrater, för själva vill de inte leva på samma villkor som de tvingar medborgarna att göra. Att ens komma på tanken att tvångsintegrera oss med tredje världens slödder är makalöst i sin fräckhet, när de själva inte bosätter sig i slummen, eller vill förslumma de områden de själva bor i. Ebba Busch tvistar för att få igenom en försäljning av bostad med tvång, från en åldrig, i ett område som är helsvenskt.

Det konstiga med Sverige är, att först låter man allt få passera som rör migration och kriminalitet. Man kallar sig humanitär stormakt och kritiserar andra länder. Folk förlorar jobbet, man rasistanklagar oliktänkande, och man är PK och kränkt överallt.

När det blir kravaller tappar man det helt. Eftersom det är polisen som attackeras, blir politiker äntligen upprörda. Då kan en person som Ebba Busch, sticka framtid sitt fula tryne och säga saker som ingen annan politiker i ett civiliserat land i Europa ens skulle komma på tanken att säga.

Men vad med alla dagliga attacker på vanligt folk som får pågå, som bedrägerier, rån, inbrott, misshandel, hot, våldtäkter, m.m. Brottslighet som jag ser som ett allvarligare samhällsproblem då en vanlig människa får inte försvara sig i Sverige. Att då lära sig nya ord, som papegojan Ebba Busch kan briljera med på populasen, typ våldsmonopol, imponerar inte på mig då jag inte haft nytta av innebörden av ordet, då jag utsattes för ett brott.

Jag har redan noterat en utflyttning av välutbildade unga personer till hela världen, och äldre svenskar som bosätter sig i Spanien. Där många av de som flyttar från Sverige, är andra generationens flyktingar av en annan sort än det slödder politikerna vurmat för. Där de säger att de flydde inte till Sverige, för att skiten de flydde ifrån skulle komma efter.
Citera
2022-04-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jesus (förlåt om nån tar illa upp) var både hård och kärleksfull! Finns ingen motsats
Kan du referera till något i Jesu budskap som skulle motivera att man skjuter på en mängd personer för att träffa några som man uppfattar som fiender till staten? Det är väl ungefär som många uppfattar islam. Mohammed var både hård och kärleksfull. Även Putin är det. Och förstås Ebba.
Senast redigerad av nantale 2022-04-25 kl. 20:25.
Citera
2022-04-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du referera till något i Jesu budskap som skulle motivera att man skjuter på en mängd personer för att träffa några som man uppfattar som fiender till staten? Det är väl ungefär som många här uppfattar islam. Mohammed var både hård och kärleksfull. Även Putin är det. Och förstås Ebba.
Jag förstår inte jakten på referenser till bibeln…
Enligt den ska ju folk som blir våldtagna, misshandlade, rånade inte anmäla utan istället be om mer av samma.

Den säger också att man inga andra gudar ska hava - så muslimer står inte högt i kurs… där finns ju en uppenbar öppning för att likt korstågen slakta otrogna i enlighet med gammaltestamentlig seder.
Citera
2022-04-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Enligt den ska ju folk som blir våldtagna, misshandlade, rånade inte anmäla utan istället be om mer av samma.

Den säger också att man inga andra gudar ska hava - så muslimer står inte högt i kurs… där finns ju en uppenbar öppning för att likt korstågen slakta otrogna i enlighet med gammaltestamentlig seder.
Jag svarade på ett inlägg av en annan användare. Och gamla testamentet har väldigt lite med kristendomen att gö
Senast redigerad av nantale 2022-04-25 kl. 20:41.
Citera
2022-04-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Jag svarade på ett inlägg av en annan användare. Och gamla testamentet har väldigt lite med kristendomen att göra. Ebba är en frikyrklig kristen, enlig egen uppgift. Inte en anhängare till gamla testamentet. Det ska vara kärlek och förlåtelse.
Senast redigerad av nantale 2022-04-25 kl. 20:37.
Citera
2022-04-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Vad hon sa i sig var inte så farligt. Hört värre.

.
OK Låt höra? Själv har jag aldig hört en svensk politiker säga något så erbarmligt korkat!
Citera
2022-04-25, 20:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK Låt höra? Själv har jag aldig hört en svensk politiker säga något så erbarmligt korkat!
Jimmie Åkesson: jag håller med.
Då har han haft tid att tänka och studera reaktioner.
Citera
2022-04-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Finns en hel sida dedikerad till uttalande (med källa) från SD. Senast jag var där tror jag det var över 1000 uttalanden eller inlägg i medier. Men alla var ju inte så grov som EBT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in