Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ebba Busch kan inte skilja på fascism och borgerlig politik, där man i en rättsstat ska bemöta alla människor individuellt. Det gäller också kriminella, migranter, muslimer, islamister etc. Men med noll tolerans mot brottslighet, med stränga straff utifrån varje brottslig gärning, tror jag det kommer lösa sig. Annars ser jag ingen framtid för mig i Sverige. Mitt hopp är att svensken inte är så dum som det ryktas, och ser till att KD, och andra bråkiga partier försvinner.
Vi såg när polisen gjorde så gott de kunde i underläge, och skingrade massorna, och sköt 3 skarpa skott i självförsvar, att demokratin är en stark kraft. De sköt inte hundratals skarpa skott.
Efter det sista utfallet från Ebba Busch tror jag inte längre på maktskifte. När jag ser Ebba Busch, blir jag mörkrädd när M ska ingå i en regeringen henne, med SD som stöd. Jag skulle acceptera att M och SD ingår i en regering med stöd av KD. Jag tror att Ulf Kristersson kan kontrollera SD, men med Ebba Busch skulle det bli en katastrof.
Politiken i Sverige har varit hemvist åt folk som Ebba Busch. De vill tjäna bra med pengar men de har inte de yrken eller utbildning som gör att de efterfrågas på en öppen arbetsmarknad. De är handfallna när det behövs kunskap och kompetens, då verkligheten hinner i kapp dem. Kravallerna i Sverige, var ett uppdämt hat mot polisen men också mot Sverige, vilket politikerna låtsas vara förvånade över. Men Ebba Busch gav sig ut att kriga mot islamister, för att öka på de motsättningar som var orsaken till kravallerna, enkom för egen vinnings skull.
Jag ser på politik som svåra frågor som måste lösas av sansade och välutbildade politiker. Jag vill ha noll tolerans mot kriminaltet, där främlingar som begår brott utvisas. Det är den enda vettiga lösningen. Men det ska ske utan att kränka mänskliga rättigheter och demokratiskt.
Jag är helt med dig. Vi måste ställa oss frågorna dock, varför finns det invandring? Varför finns det kriminalitet? Varför finns det svenskar/islamister/politiker/poliser/män/kvinnor som slår sina fruar och barn?
Allt kretsar till vårt mående som folk. Den enda öppningen i detta land är att vi vaknar till, och det ska inte ske genom att vi börjar skjuta och införa dödsstraff. Människor kan idag hamna i dåligt sällskap oavsett det är vänner eller kvinna/man pojk eller flickvän. Detta kan påverka oss enormt. Alla mord som misshandel hade kunnat förhindras, om stressen minskade. Idag lever vi i ett sådant stressigt samhälle där kvinnorna ärligt talat är i mångt och mycket, är starkare än mannen. Det är då den svaga mannen slår.
Jag tycker vi ska slå ett öga på ett land som Schweiz, som behandlar sitt folk som just människor. Där har människorna frihet. De är inte styrda av staten, och det jag vill säga med det är att om vi idag får en sjukdom som är obotbar (i Sverige), så erbjuder Schweiz alternativa behandlingar. De har dödshjälp, de har ketaminbehandling vid depression. Det landet styrs av folket, inte företagen.
Vad jag försöker komma fram till är detta. Vi ska fortsätta rehabilitera, vi ska börja om och jobba med förebyggande åtgärder (som vi en gång i tiden gjorde). Dock har EU styrt oss till att bli kapitalister. Det är inte du och jag som är de rika, utan de som är VD eller aktieägare. De är de som styrt oss till det vi är idag. Dock ska vi i Sverige börja öppna oss för utveckling, skrota byråkratin och inte vara ett snårigt land att leva i. Detta skulle vi kunna bli om vi började med.
1. Gå ur EU
2. Inför tjänstemannaansvar (då kan du som tjänsteman, ta ansvar för dina handlingar. Gör du en Maud Olofsson och bränner 34 miljarder på en dålig affär eller få 25% alla bensinstationer att bomma igen, för E85 skulle vara framtiden, så ska du ha ett fängelsestraff)
3. Börja värna om varandra istället för att följa en "lista" hur sjukvård eller skola ska skötas. Utan det är folkets behov som är viktigast.
4. Bort med centraliseringen
5. Legalisera droger, så Sverige kan lägga de pengarna på skola och omsorg. Kolla Spanien, verkar det landet gå dåligt sen de legaliserade droger?
6. Politiker ska tjäna som en medelsvensson, inte mer eller mindre. Då kommer det finnas ett intresse att öka vår standard. Dock ska politiker ha förmåner som bostad och hjälp, så denne kan fokusera på att styra vårt samhälle.
7. När vi tar in folk, så ska vi sätta in resurser för att de ska komma in i samhället. Vi ska alla leva tillsammans, då kommer även motsättningarna försvinna.