2022-04-25, 17:57
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Så hon är ett geni då menar du typ, för hon trollar bara och se vad bra hon gör det?
Tror inte muslimerna bryr sig om henne eller ens hör henne. Och vi förtjänar politiker som använder ord som har betydelse. Ebba kanske borde spela poker istället?
https://www.expressen.se/debatt/forbjud-brannande-av-alla-tryckta-bocker/

Har har vi iallafall någon som framför en ny åsikt till debatten.
Citera
2022-04-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Om du inte följt flashback alls kanske. Det är forumets normala utryck jag använder (och driver med). Personligen tycker jag inte att människor ska betraktas som apor även om de beter sig illa nej. Däremot så borde även de som tycker det, fatta att vi inte kan börja skjuta människor i sverige, vare sig under upplopp eller efter rättegångar.

Jag tycker att politikerna får komma med bättre förslag för att lösa problemen dom tagit hit utan eftertanke. Eller avgå som sagt. Ebba behöver inte vara politiker om hon inte kan bättre, sverige behöver massagepersonal och fler inkvoterade cis-kvinnor som städpersonal för att balansera samhället.

Blev det tydligare nu?
Hmm både ja och nej.

Det är det här med verkanseld som skaver. Polisen har både rätt och skyldighet att skjuta de som attackerar polis med dödligt våld. Även för att skydda andra civila som attackeras. Du verkar tycka att polisen bara ska stå på sidan medan medborgare blir våldtagna och slaktade (starkt bildspråk men ja)

Jag gjorde mig lite lustig över hur du uttryckte dig tidigare, lite som du inte riktigt bestämt dig vilken nivå du vill lägga dig på.
Citera
2022-04-25, 18:03
Medlem
Polisen har alla möjligheter att skjuta om dem känner sig hotade, detta har gjorts förr.
Anledningen till att polisen inte sköt nu vet jag inte. Men gissningsvis berodde detta på att stenkastarna var betydligt fler än polisen. Om någon eller några av dessa poliser skjutit så är det inte otänkbart att de få poliser som fanns på plats hade fått det betydligt svårare att komma helskinnade därifrån.
Dock skadades tre stenkastare vid något tillfälle.

Vid Eu kravallerna i Göteborg så var polisen mer förberedda mot stenkastare och annan skit.
Här tycks polisen blivit tagna på sängen av kriminella skitungar som inte var intresserade av att demonstrera. Utan mer för att skada poliser
Citera
2022-04-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Polisen har alla möjligheter att skjuta om dem känner sig hotade, detta har gjorts förr.
Anledningen till att polisen inte sköt nu vet jag inte. Men gissningsvis berodde detta på att stenkastarna var betydligt fler än polisen. Om någon eller några av dessa poliser skjutit så är det inte otänkbart att de få poliser som fanns på plats hade fått det betydligt svårare att komma helskinnade därifrån.
Dock skadades tre stenkastare vid något tillfälle.

Vid Eu kravallerna i Göteborg så var polisen mer förberedda mot stenkastare och annan skit.
Här tycks polisen blivit tagna på sängen av kriminella skitungar som inte var intresserade av att demonstrera. Utan mer för att skada poliser
Polisledningen beordrade polisen att backa, det är allt.
Citera
2022-04-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Här är Ebba Busch och Jimmie Åkesson för första gången på uppdrag tillsammans vid ett omsorgsboende i Karlskrona.

Samtidigt backar SD-ledaren upp KD-ledarens starkt kritiserade uttalande från helgen med frågan om varför polisen inte sköt skarpt.

Dock vill Ebba trots det gemensamma besöket fortfarande inte ha med Sverigedemokraterna i en eventuell regering med Moderaterna.

https://www.expressen.se/nyheter/akesson-backar-busch-efter-polisuttalandet/

Det fetstilade: Detta kommer ändras till sista sekund. Finns möjligheten att bli majoritet (KD + M + L) med hjälp av SD i ett samarbete så kommer det ske oavsett vad de säger idag.

Anledningen till att de kör detta uppdrag är för att långsamt ta stegen för att närma sig utan att göra det för uppenbart för de som fortfarande tvivlar.
Behövs det för makten är SD med i det blåa blocket. Käkar tametusan upp min hatt om detta inte händer ifall tillfället ges!

Källa: Magen, så ta detta med en nypa salt. Det är bara min teori.
Citera
2022-04-25, 18:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja och det var tre som skadades. Visa gärna hur hundratals demonstranter flyger åt alla håll när polisbilar plogar genom folkmassan som genom snövallarna på Österlen...
Jag har inte pratat om hundratals, det är polisen. Det polisen sagt om stenkastare är att 3 skottskadats, polisen har inte pratat om påkörningar, det är videofilmer som pratat. Videofilmer har berättat om poliser som påkat stenkastare. så de är fler än 3, men det är oväsentligt, i frågeställningen.

Trådstarten handla om vad Ebba sagt, hon har ställt en retorisk fråga varför inte 100 har blivit skjutna.

Men du som tjatar om 100 tals, vika polisdistrikt hör de till, hur många har fått sjukhusvård, hur många är kvar i vård, hur många har fortfarande sveda och värk, hur många är sjukskrivna.

Ett skott i ben fot, skadar, ex v muskel, kanske aldrig kan jobba, får bli försörjd av samhälle, dina skattepengar.
Citera
2022-04-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch kan inte skilja på fascism och borgerlig politik, där man i en rättsstat ska bemöta alla människor individuellt. Det gäller också kriminella, migranter, muslimer, islamister etc. Men med noll tolerans mot brottslighet, med stränga straff utifrån varje brottslig gärning, tror jag det kommer lösa sig. Annars ser jag ingen framtid för mig i Sverige. Mitt hopp är att svensken inte är så dum som det ryktas, och ser till att KD, och andra bråkiga partier försvinner.

Vi såg när polisen gjorde så gott de kunde i underläge, och skingrade massorna, och sköt 3 skarpa skott i självförsvar, att demokratin är en stark kraft. De sköt inte hundratals skarpa skott.

Efter det sista utfallet från Ebba Busch tror jag inte längre på maktskifte. När jag ser Ebba Busch, blir jag mörkrädd när M ska ingå i en regeringen henne, med SD som stöd. Jag skulle acceptera att M och SD ingår i en regering med stöd av KD. Jag tror att Ulf Kristersson kan kontrollera SD, men med Ebba Busch skulle det bli en katastrof.

Politiken i Sverige har varit hemvist åt folk som Ebba Busch. De vill tjäna bra med pengar men de har inte de yrken eller utbildning som gör att de efterfrågas på en öppen arbetsmarknad. De är handfallna när det behövs kunskap och kompetens, då verkligheten hinner i kapp dem. Kravallerna i Sverige, var ett uppdämt hat mot polisen men också mot Sverige, vilket politikerna låtsas vara förvånade över. Men Ebba Busch gav sig ut att kriga mot islamister, för att öka på de motsättningar som var orsaken till kravallerna, enkom för egen vinnings skull.

Jag ser på politik som svåra frågor som måste lösas av sansade och välutbildade politiker. Jag vill ha noll tolerans mot kriminaltet, där främlingar som begår brott utvisas. Det är den enda vettiga lösningen. Men det ska ske utan att kränka mänskliga rättigheter och demokratiskt.

Jag är helt med dig. Vi måste ställa oss frågorna dock, varför finns det invandring? Varför finns det kriminalitet? Varför finns det svenskar/islamister/politiker/poliser/män/kvinnor som slår sina fruar och barn?
Allt kretsar till vårt mående som folk. Den enda öppningen i detta land är att vi vaknar till, och det ska inte ske genom att vi börjar skjuta och införa dödsstraff. Människor kan idag hamna i dåligt sällskap oavsett det är vänner eller kvinna/man pojk eller flickvän. Detta kan påverka oss enormt. Alla mord som misshandel hade kunnat förhindras, om stressen minskade. Idag lever vi i ett sådant stressigt samhälle där kvinnorna ärligt talat är i mångt och mycket, är starkare än mannen. Det är då den svaga mannen slår.

Jag tycker vi ska slå ett öga på ett land som Schweiz, som behandlar sitt folk som just människor. Där har människorna frihet. De är inte styrda av staten, och det jag vill säga med det är att om vi idag får en sjukdom som är obotbar (i Sverige), så erbjuder Schweiz alternativa behandlingar. De har dödshjälp, de har ketaminbehandling vid depression. Det landet styrs av folket, inte företagen.

Vad jag försöker komma fram till är detta. Vi ska fortsätta rehabilitera, vi ska börja om och jobba med förebyggande åtgärder (som vi en gång i tiden gjorde). Dock har EU styrt oss till att bli kapitalister. Det är inte du och jag som är de rika, utan de som är VD eller aktieägare. De är de som styrt oss till det vi är idag. Dock ska vi i Sverige börja öppna oss för utveckling, skrota byråkratin och inte vara ett snårigt land att leva i. Detta skulle vi kunna bli om vi började med.

1. Gå ur EU
2. Inför tjänstemannaansvar (då kan du som tjänsteman, ta ansvar för dina handlingar. Gör du en Maud Olofsson och bränner 34 miljarder på en dålig affär eller få 25% alla bensinstationer att bomma igen, för E85 skulle vara framtiden, så ska du ha ett fängelsestraff)
3. Börja värna om varandra istället för att följa en "lista" hur sjukvård eller skola ska skötas. Utan det är folkets behov som är viktigast.
4. Bort med centraliseringen
5. Legalisera droger, så Sverige kan lägga de pengarna på skola och omsorg. Kolla Spanien, verkar det landet gå dåligt sen de legaliserade droger?
6. Politiker ska tjäna som en medelsvensson, inte mer eller mindre. Då kommer det finnas ett intresse att öka vår standard. Dock ska politiker ha förmåner som bostad och hjälp, så denne kan fokusera på att styra vårt samhälle.
7. När vi tar in folk, så ska vi sätta in resurser för att de ska komma in i samhället. Vi ska alla leva tillsammans, då kommer även motsättningarna försvinna.
Citera
2022-04-25, 18:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja hur många som dör kan man inte veta när så många faktorer spelar in. Det jag vet är att det är svårt att träffa foten med en liten pistol. En träffad kan inte hjälpa sig själv utom i filmer. I krig dör soldater då ingen vågar undsätta dem.

Ponera att en av demonstranterna har pistol, man påstår kriminella var med och det verkar som alla kriminella bär pistol. Kanske vågar någon undsätta den skadade eller inte.

Ta exemplet med den av polis skjutne med downs syndrom, han blev inte undsatt förrän förstärkning kom, då man bedömde honom som för farlig att närma sig, och då var det bara en person. Han kunde möjligen överlevt om han blivit undsatt direkt.

Polischefen ljuger när han påstår att det var gängkriminella som kastade sten, det var fantastiska islamister som låg bakom stenkastning.

Dödlighet vid skott i benen finns det statistik på.
Citera
2022-04-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Håller helt med dig F.ö Lite O.T men så här gjorde Norge:Lite annan taktik än Sveriges
https://samnytt.se/koranbranning-i-norge-polisen-anvande-targas-mot-islamister/
Betalvägg kan du kopiera eller ge en sammanfattning?
Citera
2022-04-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Så då skall politiker inte stå i TV och säga att det behövs fler poliser heller?
Klart de får. Vad har det med saken att göra?
Citera
2022-04-25, 18:48
Medlem
Polisen kunde ju åtminstone ha bemödat sig om att plocka upp stenarna och kasta
tillbaka dem. Det är ju bara första stenen som den som är utan synd måste kasta,
resten är det inte så noga med.
Citera
2022-04-25, 18:54
Medlem
Ebba Busch får i praktiken fullt stöd av Tove Lifvendahl i SvD. Den gamla moderata
ungdomsförbundsordföranden kommer inte att säga något negativt om sina tre
favoriter bland partiledare det närmaste halvåret.

Ränderna går liksom aldrig riktigt ur.

vd.se/a/oWbXaR/ebba-busch-vardslosa-uttalande-skedde-med-beratt-mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in