Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Jag inser att du inte förstår att det är du som är extremist. Jag förespråkar sunda regler för ordning och reda på bostadsmarknaden.
Vad är det sunda med att amortera skulder för en individ som har ett halvt sekels humankapital framför sig, och där skulden hela tiden förräntas till gällande marknadsränta för banker och obligationsinnehavare? Som i sin tur finansierar allt ifrån säkra pensionstillgångar, löner till bankanställda und so weiter.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Det är av en anledning som länder kräver återbetalning av huslån. Det är faktumet att Sverige inte gör det som är extremt. Det är ännu mer extremt att du inte förstår att du redan har det mycket bättre än i princip överallt annars.
Det här handlar inte om någon slags hedonistisk trots att inte amortera av sitt bolån. Det handlar om vad som är
ekonomiskt bäst för samhälle och individ. Det är här ni religiösa talibaner tänker snett.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Vill du få ut maximal avkastning på dina tillgångar kanske inte bostäder är grejen?

Bostaden är inte en investering för mig eller många andra per se utan snarare ett sett att undvika pengar i sjön på lång sikt, även känt som hyresrätt

När dessa pengar i sjön undviks genom att äga en belånad bostad gör sig kalkylen bäst om man undviker amorteringar i ung ålder för att istället diversifiera kapitalet i andra tillgångar.
Frågor på det?