2022-04-25, 16:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.
Och de ”sataniska krafterna”, det vet vi vilka de är i ditt antisemitiskt marinerade sinne. Du lyckades t.o.m. gräva fram en bild på ett hakkors och kippa tillsammans som ett lamt stöd för stolleriet om ”jude-nazister”.

Om Putin är ditt ”stora hopp”, då ser det illa ut.
Citera
2022-04-25, 16:09
Medlem
RealTides avatar
Rättsläkare har nu bevis på att kvinnor våldtagits innan de mördats.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Men det är väl ok enligt baggebo och co
bara så länge putin stiftar lagar som gör det olagligt att prata om homosexuella..?
Citera
2022-04-25, 16:09
Avslutad
Citat:
Israel är defintivt ett land som skulle behöva lite denazifiering, men det ligger nog i framtiden.

Om ni vill ha ett Moskva som ser ut som en grushög så varsågod och försök.
Citera
2022-04-25, 16:10
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Utanför väst så är det väl bara USA:s vasallstater som fördömt honom? Många betydande länder stödjer honom och fortsätter all typ av handel och utbyte med Ryssland.

Jag skrev "Rysslands invasion", dessa länder har fördömt.

Afghanistan, Albania, Andorra, Antigua and Barbuda, Argentina, Australia, Austria, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgium, Belize, Benin, Bhutan, Bosnia-Herzegovina, Botswana, Brazil, Brunei, Bulgaria, Cambodia, Canada, Cape Verde, Chad, Chile, Colombia, Comoros, Costa Rica, Côte d'Ivoire, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, Estonia, Fiji, Finland, France, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Greece, Grenada, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Hungary, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jordan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libya, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malawi, Malaysia, Maldives, Malta, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Mexico, Micronesia, Moldova, Monaco, Montenegro, Myanmar, Nauru, Nepal, Netherlands, New Zealand, Niger, Nigeria, North Macedonia, Norway, Oman, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Republic of Korea, Romania, Rwanda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and Grenadines, Samoa, San Marino, São Tomé and Príncipe, Saudi Arabia, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, Spain, Suriname, Sweden, Switzerland, Thailand, Timor-Leste, Tonga, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey, Tuvalu, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom, United States, Uruguay, Vanuatu, Yemen, Zambia

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.
Intressant. Är det värdenihilism du har i åtanke när du nämner satanism eller ser du en religiös dimension i den här konflikten? Ljus/mörker — en sådan dualism? Jag får lite gnostiska vibbar, vilket inte är helt fel.

Tillägg: kanske metafysiska snarare än "religiösa".
Citera
Avslutad
Citat:
Ja, ukrainska armén försöker ständigt göra attacker och framryckningar mot ryssarna i områdena du beskriver för att skära av och störa de ryska transporterna. Nu i helgen såg jag t.o.m. att de hade försökt sig på ett regelrätt markanfall in i själva Ryssland norr om Kharkov nånstans. Det gick inte så bra, av döma av bilderna jag sett efteråt.

Vilka bilder?
Citera
2022-04-25, 16:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
En SU-34 ( påstått) som faller ur skyn.

https://mobile.twitter.com/Ukraine_AF/status/1518545377196191745
Citera
2022-04-25, 16:13
Medlem
Citat:

Ja du erkänner det själv. All dynga du sprider om nazister i Ukraina och illa behandlade ryssar handlar egentligen om ett maktspel mellan den civiliserade världen och Ryssland.
I denna maktkamp står du på Putins sida. Sedan sitter du här och hittar på att allt som Ryssland gör i Ukraina är rätt och allt som Ukraina gör är fel.
Jag håller med om att allt inte är bra i väst. Men Ryssland är definitivt inte bättre och det man gör nu i Ukraina kan aldrig någonsin försvaras. Ryssland får gärna ha sin kultur och historia. De kan vårda den och isolera sig från globaliseringen i västvärlden, fine. Ryssland kan vara en pol i den multipolära världen som Putin talar om, det bekymrar mig inte. Men att hota oss med kärnvapen och att utvidga sitt territorium genom krig är helt oacceptabelt. De får nöja sig med det de har. Ryssland är ändå världens största land till ytan och har enorma naturresurser.
Senast redigerad av climasol 2022-04-25 kl. 16:15. Anledning: fel
Citera
2022-04-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Många våldtäktsoffer har inte betett sig som offer, innan våldtäkten, korta kjolar och så har de svängt så där utmanande på höfterna! Kanske har sig själva att skylla, tycker du inte?
Det jag tycker är illa om är din korkade kommentar om kjollängder!
Citera
2022-04-25, 16:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag skrev "Rysslands invasion", dessa länder har fördömt.

Afghanistan, Albania, Andorra, Antigua and Barbuda, Argentina, Australia, Austria, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgium, Belize, Benin, Bhutan, Bosnia-Herzegovina, Botswana, Brazil, Brunei, Bulgaria, Cambodia, Canada, Cape Verde, Chad, Chile, Colombia, Comoros, Costa Rica, Côte d'Ivoire, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, Estonia, Fiji, Finland, France, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Greece, Grenada, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Hungary, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jordan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libya, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malawi, Malaysia, Maldives, Malta, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Mexico, Micronesia, Moldova, Monaco, Montenegro, Myanmar, Nauru, Nepal, Netherlands, New Zealand, Niger, Nigeria, North Macedonia, Norway, Oman, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Republic of Korea, Romania, Rwanda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and Grenadines, Samoa, San Marino, São Tomé and Príncipe, Saudi Arabia, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, Spain, Suriname, Sweden, Switzerland, Thailand, Timor-Leste, Tonga, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey, Tuvalu, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom, United States, Uruguay, Vanuatu, Yemen, Zambia

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
I stort sett väst + USA:s vasallstater alltså. Indien, Kina, Sydafrika, Pakistan och andra länder saknas på listan, plus att många av länderna på listan inte ställer upp när det gäller sanktioner och bojkotter.
Citera
2022-04-25, 16:17
Medlem
raskenss avatar
Branden i Ryssland verkar vara större än vad som framkommit tidigare.

17 döda

https://f7td5.app.goo.gl/iF5Jc4
Citera
2022-04-25, 16:18
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hur går det med källkritiken? Skulle det kunna vara så att det är ett fabricerat samtal för att understötta rasism mot ryssar kanske? Eller skulle inte Ukraina kunna göra det, då de inte är nazister men slåss för demokratin?

Paret är identifierade och det har gjorts en omfattande bakgrundscheck av dem för att försäkra deras identiteter, de blev uppringda och rösterna identifierades vara desamma som i inspelningen.

Paret heter Roman Bykovsky och Olga Bykovskaya (ogift namn Pinyasovaya)

https://www.rferl.org/a/ukraine-rape-russian-soldier-wife-bykovsky/31805486.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in