2022-04-25, 15:55
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nu säger dom iofs inte tillverkningsåret för denna drönare, men med tanke på att optisk kamera (Canon), termisk kamera (Honda) och motor (japansk) är importerade och uppenbart ihopplockade, samtidigt som bränslekorken är från en saftflaska, så drar jag slutsatsen att den är från efter 2014.

Frågan är vad Ryssland skall tillverka nya drönare från. Skall de samla in gamla kameror i skolor och på statliga myndigheter?
Det är nog ganska enkelt att smuggla in från andra länder iom att det säljs till allmänheten i de flesta länder. Iaf kameran är lite osäker på det andra men det lär gå att slakta andra apparater för att utvinna detta kan jag tänka mig.
Citera
2022-04-25, 15:58
Medlem
Termos99s avatar
Dåliga nyheter för Ryssland.

Russia-Ukraine War: ICC joins team probing alleged war crimes in Ukraine

ICC prosecutor Karim Khan and the Prosecutors General from Lithuania, Poland and Ukraine signed a deal for the international war crimes tribunal's first-ever participation in an investigative team.

https://www.jpost.com/international/article-705049
Citera
2022-04-25, 16:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
jag kan bara tala för mig själv: vanlig Svensson, som känner avsky för Rysslands invasion,,! Om du är ryssvän, borde du ta dig en allvarlig fundering på om Putin är en ledare som värnar om Ryssland och i så fall på ett framgångsrikt vis? Vad säger du? Putin har åstadkommit : massiva bojkotter, gjort så Nato troligen växer, gjort så Ryssland utestängs från stora idrottsevenemang, gjort så företag från väst lämnar Ryssland , åstadkommit 10,000 tusentals dödsfall bland unga män( soldater) oppositionsledare dör eller fängslas, är det en bra ledare för ett land?
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.
Citera
2022-04-25, 16:01
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det är nog ganska enkelt att smuggla in från andra länder iom att det säljs till allmänheten i de flesta länder. Iaf kameran är lite osäker på det andra men det lär gå att slakta andra apparater för att utvinna detta kan jag tänka mig.
Ja, motorn blir väl ett problem, men den skall Ryssland kunna krama fram själva om det kniper. Men att bygga ”custom drönare” med vanliga systemkameror med epoxylin på knapparna, det är ju extremt ineffektivt och dyrt i arbetstid. Sedan var ett antal andra kretskort i drönaren också importerade, och de måste rimligen vara svåra att plocka från andra produkter.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-04-25 kl. 16:11.
Citera
2022-04-25, 16:02
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
När Rysk aggression fortsätter så får folket lida.

Vädjan inifrån stålverket: ”Snälla hjälp oss!”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vadjan-inifran-stalverket-snalla-hjalp-oss

Ja nu torde det stå klart för den mest trögfattade varför Azovpatrasket var så måna om att få med sig sin civila gisslan ner i Azovstal-tunnlarna. Otroligt att SVT spelar med i Azovnazisternas propagandaspel.
Citera
2022-04-25, 16:03
Medlem
jhww82s avatar
Rättsläkare som undersökt en del av de civila som begravits i massgraven i Butja säger att de blivit våldtagna innan de avrättats Jag antar att de hittat av ryssarna söndervåldtagna tjejer med sperma inuti sig.

Fy fan. Och dessa fick medalj av rövhålet Putin.

https://www.theguardian.com/world/live/2022/apr/25/russia-ukraine-war-us-pledges-return-of-diplomats-to-ukraine-after-blinken-visit-russian-oil-depot-o n-fire-near-border-live?filterKeyEvents=false&page=with:block-626688fd8f08ef9d840c917b#block-626688fd8f08ef9d840c917b
Citera
2022-04-25, 16:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.

Det handlar inte om "väst", större delen av världens länder har fördömt Rysslands invasion.
Citera
2022-04-25, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag pratar ibland i tråden om "judeonazister", vilket jag använt som beteckning för de neonazister som betalas och styrs i Ukraina av judiska oligarker (typ Azov, Aidar, Högra Sektorn etc). Här kan vi dock se att ordet egentligen är mer exakt än så. På bilden syns en tvättäkta judeonazist, i en och samma person, med hakkorstatuering och kippa beende vid klagomuren i Jerusalem:

https://twitter.com/abunin/status/1518542751041789953

Det här är de krafter den ryska armén är satt att stoppa från att genomföra sitt efterlängtade folkmord på ryssar i Ukraina.

Så nästa steg är att denizifiera Israel?
Citera
2022-04-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Du är en betydande cyniker. Storbritannien förlorade 400 000 soldater och dessutom 70 000 civila i blitzen. Tillsammans med USA rullade man upp den tyska aggressionen i Afrika och Italien och till sist Normandie.
Att Ryssland förlorade oerhörda mängder civila hade med nazismen att göra och dess rasism. Förmodligen historiens än så länge värsta mördareorganisation.
Vad gäller soldater så mördades dessa också av nazisterna men många dog pga den ryska taktiken med massanfall. Många människor, många stridsvagnar slog ut tyskarnas högre tekniknivå.
Man kan förstå att nazism används i rysk propaganda som det ytterst onda. Oavsett om den fortfarande existerar eller ej.

400 000 är jmf med vad ryssarna förlorade är ju ganska lite. Det jag skrev är kort sätt att förklara. Hade Storbritannien gett upp så vet vi inte hur det hade slutat. USA var enligt vad de själva sa "Arsenal of democracy" och Rysslands insats var blod. (27 milj enligt Wiki). Det man glömmer är ofta kinesernas förluster som kanske var högre än de ryska. Man brukar säga runt 20 milj men kan vara de dubbla.

Förlusterna i dagens krig i Ukraina är ganska små jmf med andra krig. Alla krig är hemska för deltagarna. Det blir extra otrevligt för att vi får det serverade på internet, offren ser ut som du och jag, samt det sker ganska nära Sverige. Därför reagerar vi extra mycket för detta krig. Vem brydde sig om "Afrikanska världskriget" mellan 1997-2003/2008 350 000 döda genom våld. 5.5 milj döda genom svält, sjukdomar och mm.

En sak som gör det här extra illa är dock ryssarnas oförmåga kriga på ett modernt sätt. Därför blir det en massa fler döda.
Citera
2022-04-25, 16:06
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ja nu torde det stå klart för den mest trögfattade varför Azovpatrasket var så måna om att få med sig sin civila gisslan ner i Azovstal-tunnlarna. Otroligt att SVT spelar med i Azovnazisternas propagandaspel.

Det har nog mer att göra med att människor flyr undan Rysslands övergrepp, är det ned i en källare så är det. Finns få som vill bli tillfångatagna levande av Ryska soldater. Torterade, våldtagna och sedan avrättade. Klart någon tar chansen att undvika det.
Citera
2022-04-25, 16:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det handlar inte om "väst", större delen av världens länder har fördömt Rysslands invasion.
Utanför väst så är det väl bara USA:s vasallstater som fördömt honom? Många betydande länder stödjer honom och fortsätter all typ av handel och utbyte med Ryssland.
Citera
2022-04-25, 16:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så nästa steg är att denizifiera Israel?
Israel är defintivt ett land som skulle behöva lite denazifiering, men det ligger nog i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in