2022-04-25, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Du vet precis vad jag syftar på. Ett brott uppmärksammas. Ett grövre brott uppmärksammas inte. Det är bara att googla fallet så får du svar. Hejdå.
Varför svarar du inte själv istället utan uppmanar att googla? För att du inte har något svar eller vet något naturligtvis. Då bör man heller inte uttala sig så säkert.
Citera
2022-04-25, 02:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Intressant, men klart jag fattade att hon vill locka väljare på något sätt.
Tycker ändå att det är så grovt att hon måste avgå. Skjuta skarpt på folk utan rättegång är inte rimligt, då är vi apor själva plötsligt.

Hade hon sagt militär och vattenkanoner, eller gummikulor kanske hon kunnat sitta kvar.

Verkar dock som att hon kommit undan med det fint nu. Ingen verkar bry sig.
Antagligen för att hon bokstavligen inte egentligen ansåg att de skulle skjutas ner utan var upprörd över situationen och uttryckte sig för starkt i sammanhanget av en faktisk allvarlig situation.

Här har de iallafall skjutit
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/tvaa-doeda-i-centrala-paris-skoets-av-polis.DQW-BBf5L

Men hoppar man över det kom det igår omedelbart upp om folkmordet som var i Turkiet? (Osäker på vart) mot kristna, och av en kristen demokrat. Såklart att det ska kunna erkännas folkmord som skett. Det är däremot tydligt en politisk fråga som de vill använda för att som jag skrev, attrahera kristna väljare och specifikt kristna invandrare. Att markera hårt mot muslimer och rida på rädsla kan sannolikt ge dem lite fler röster.

https://www.expressen.se/debatt/sluta-forneka--erkann--folkmordet-seyfo-1915/
Citera
2022-04-25, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Vi får aldrig låta högerextremister som Ebba Bush tor vinna.Att undra varför polisen inte skjöt in i folkmassan och skada 100 personer är för mig sinnessjukt .Brevik,Paludan och Ebba Bush tor är sinnessjuka människor
Vi får aldrig låta vänsterpacket förvandla Sverige till ett kalifat. Högern är sista utposten och vårt hopp i bevarandet av demokratin.
Citera
2022-04-25, 05:58
Medlem
Citat:
Skjuta skarpt på folk utan rättegång är inte rimligt, då är vi apor själva plötsligt.

Så vi får skjuta skarpt på folk under eller efter rättegång?

Är de som Ebba ville att polisen skulle skjuta apor?
Och förvandlas vi till apor om polisen skjuter upploppsmakare? Du förstår kanske att den meningen ger upphov till en del frågor.

Men mest viktigt i sammanhanget är att polisen har skyldighet att använda verkanseld för att skydda oskyldiga att skadas och dödas, även som självförsvar.
Behövs inga rättegångar för det. Fullkomligt rimligt.
Citera
2022-04-25, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Då får jag fråga igen eftersom du inte kunde svara.

Var står det att hon sagt att polisen ska skjuta in i folkmassan?
Det är vad hon de facto säger. Polisen hade ingen möjlighet att identifiera stenkastarna på plats och skuta dem utan risk att även skada andra.
Citera
2022-04-25, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är vad hon de facto säger. Polisen hade ingen möjlighet att identifiera stenkastarna på plats och skuta dem utan risk att även skada andra.
Nej det är inte det. Lyssna på intervjun och skit i alla vänstermedias påhittade citat och rubriker.
Citera
2022-04-25, 06:52
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

De facto? Nej, det är din tolkning. Bara för att du inte kan skilja din tolkning från vad hon säger betyder det inte att din tolkning är rätt. Visa vad hon säger att de skulle skjuta in i folkmassan.
Citera
2022-04-25, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Polisen har visat sig undermålig de senaste 10 åren. De behöver dig en politisk uppsträckning från oppositionen alla dagar i veckan. Vi betalar skatt och vi betalar med otrygghet för att polisen inte klarar av att lösa brott eller ens bryr sig om att utreda brott. Så blondinen har all rätt att ryta till.
Du stöder alltså konceptet att en oppositionspolitiker i ett litet parti ska stå vid sidan med megafon och ge polisen eldledning. Då vet vi det.
Citera
2022-04-25, 08:04
Medlem
Citat:
Intressant, men klart jag fattade att hon vill locka väljare på något sätt.
Tycker ändå att det är så grovt att hon måste avgå. Skjuta skarpt på folk utan rättegång är inte rimligt, då är vi apor själva plötsligt.

Hade hon sagt militär och vattenkanoner, eller gummikulor kanske hon kunnat sitta kvar.

Verkar dock som att hon kommit undan med det fint nu. Ingen verkar bry sig.

Den analys är korrekt. De som inte bryr sig, gör det, men av andra orsaker. De vill ha kvar henne i valrörelsen då hon avlastar sossarna. Sossarna behöver inte prata om fascism. Ebba Busch gör jobbet åt dem.

Sossarna förlorar inga röster på Ebba Buschs utfall, tvärtom. Ebba Busch kanibaliserarar på SD och AfS, som har väljare som ändå inte kommer rösta på S eller M. För M är det förödande då Ebba Busch sänker hela det borgerliga blocket.

Att det finns män som gillar den sorts kvinnor betyder inte att de röstar på henne. Alla vet att vissa kvinnor har man skoj med, men det betyder inte att man gifter sig med dem.
Citera
2022-04-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Underbart. Hon är ju skogstokig. Grovt förtal. Börjar jaga när mannen går ifrån henne ( Thor). Hennes kommentarer "Ja, något måste man göra". Samtidigt var hon nog gravid med Thor. Hon har alltid högklackat fast hon är två meter lång. Iofs har Annie Lööf det också. Vilka groupies. Haha

Hon är 174 cm, Annie 171, inte så värst lång. Tror de flesta kvinnor i den längden har högklackat åtminstone ibland. Som partiledare har de vårdad klädsel och bär ofta kjol, då är det snyggt med högklackat. När jag var yngre hade jag i princip alltid högklackat (nu är jag lite mer bekväm av mig) och jag är längre än dem
Citera
2022-04-25, 08:29
Medlem
Ebba hade på sätt och vis en poäng, vi måste bemöta sådant uppror på ett fastare sätt, inte tillåta att kriminella upprorsmakare tar över och kan bete sig hur som helst, och medvetet gå in för att skada poliser.

MEN hon spårade ur i hur hon uttryckte sig , inte första gången heller😊. Hon borde nog jobba lite på det...
Citera
2022-04-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinsane
Du stöder alltså konceptet att en oppositionspolitiker i ett litet parti ska stå vid sidan med megafon och ge polisen eldledning. Då vet vi det.

Ebba kanske vinner billiga röster. Men jag tror alla andra tycker hon är allt bra puckad. Vilket konstigt uttalande från henne. Dessa stockholmare som sitter tryggt i värmen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in