Citat:
Jag håller med om att många aktiva politiker är de som skapat dagens situation, däribland Ebba Busch. Det är ingen merit alls för dem. Men om de nu vill gå från att vara problemet till att bli del av lösningen istället - då välkomnar jag det. Man får komma ihåg att debattklimatet i Sverige har varit förgiftat under lång tid av media och såna galningar som Reinfeldt (den störste idioten av kvinna född) och Sahlin. Jag gillar inte folk som ljuger, och särskilt inte folk som inte tar ansvar. De som styr nu är mer eller mindre delaktiga i de problem de själva skapat. De låtsas var i opposition tlll sin egen politik. De har lurat folket i val efter val.
För att komma till rätta krävs det mycket arbete med nya lagar. Allt som M och SD lovar är möjligt om man arbetar för det inom rättsstatens ramar. Det är ingen demokratisk rättighet att leva på bidrag och vara kriminell. Man kan dra in medborgarskap. Stänga skolor m.m. som inte följer läroplanen. Man kan sätta ner foten, utan att skjuta skarpt.
Sen så älskar jag mig själv, min familj och omgivning, mer än vad jag hatar andra människor. Jag vill inte ge upp mina demokratiska rättigheter för att demonstranter i detta fall ska kunna skjutas skarpt. För sen kommer ledare som Ebba Buchs efter folk som mig och dig. Vi brukar ju ha åsikter och tänk om dessa åsikter inte passar Führerin, när hon redan tränat polisen att skjuta skarpt mot människor.
Det har hänt mycket sista tiden. Putin invaderar Ukraina och vi ser historien upprepa sig. Folk gillar gaphalsar. Gaphalsar som ska lösa svåra problem är farligt. Det talas med ord som livspussel som Ebba Busch behöver lösa när hon tvistar med Esbjörn om hans hus, hon begår brott som grovt förtal, och allt bara rinner av henne inom KD. Det ger en dyster framtidsprognos. Det är inte invandringen jag är bekymrad över. Det är hur politikerna hanterar att deras politik lockade hit världens avskum som får stanna, oavsett vad de ställer till med och kostar.
Martin Niemöller, (1892–1984) En kristen. Lutersk präst. Inte livets ord.
”Först kom de för att hämta judarna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte jude.
Sedan kom de för att hämta kommunisterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte kommunist.
Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte socialdemokrat.
Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag tillhörde inte någon fackförening.
Sedan kom de för att hämta mig, och då fanns det ingen kvar, som kunde tala för mig.”
För att komma till rätta krävs det mycket arbete med nya lagar. Allt som M och SD lovar är möjligt om man arbetar för det inom rättsstatens ramar. Det är ingen demokratisk rättighet att leva på bidrag och vara kriminell. Man kan dra in medborgarskap. Stänga skolor m.m. som inte följer läroplanen. Man kan sätta ner foten, utan att skjuta skarpt.
Sen så älskar jag mig själv, min familj och omgivning, mer än vad jag hatar andra människor. Jag vill inte ge upp mina demokratiska rättigheter för att demonstranter i detta fall ska kunna skjutas skarpt. För sen kommer ledare som Ebba Buchs efter folk som mig och dig. Vi brukar ju ha åsikter och tänk om dessa åsikter inte passar Führerin, när hon redan tränat polisen att skjuta skarpt mot människor.
Det har hänt mycket sista tiden. Putin invaderar Ukraina och vi ser historien upprepa sig. Folk gillar gaphalsar. Gaphalsar som ska lösa svåra problem är farligt. Det talas med ord som livspussel som Ebba Busch behöver lösa när hon tvistar med Esbjörn om hans hus, hon begår brott som grovt förtal, och allt bara rinner av henne inom KD. Det ger en dyster framtidsprognos. Det är inte invandringen jag är bekymrad över. Det är hur politikerna hanterar att deras politik lockade hit världens avskum som får stanna, oavsett vad de ställer till med och kostar.
Martin Niemöller, (1892–1984) En kristen. Lutersk präst. Inte livets ord.
”Först kom de för att hämta judarna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte jude.
Sedan kom de för att hämta kommunisterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte kommunist.
Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte socialdemokrat.
Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag tillhörde inte någon fackförening.
Sedan kom de för att hämta mig, och då fanns det ingen kvar, som kunde tala för mig.”
Ingen har sagt att polisen ska skjuta demonstranter. Det handlar om kriminella element, vandaler, våldsverkare, stenkastare, skadegörare. En demonstration är fredlig och fokuserar på att framföra en åsikt. Vi pratar om att polisen ska stoppa upplopp och kravaller.
Jag är inte ett dugg rädd att något dåligt skulle drabba mig om polisen med kraft slog ner kravaller. Som skattebetalare förväntar jag mig att kravaller slås ner av polis. Jag tycker Ebba Busch slår in öppna dörrar. Självklart ska polisen avbryta kravaller, självklart ska de göra det med våld om så krävs för att se till att människor och egendom är säkra.
Mina demokratiska rättigheter är mycket mer under hot från ”gatans parlament” dvs dessa kriminella ligister, än från Ebba Busch. Tror du själv att du skulle kunna uttrycka dina åsikter om behovet av nya lagar om indraget medborgarskap, skolstängningar mm som du skrev ovan på allmän plats i Sverige, utan att få gatsten kastad på dig av invandrare? Och du är rädd för Ebba Busch??!? Du skulle bli tystad direkt av en mobb, och polisen som skulle försöka skydda dig så att du fick uttrycka dina åsikter skulle bli attackerad. Hur kan du inte tycka att det är ett gigantiskt demokratiproblem?