2022-04-24, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar inte folk som ljuger, och särskilt inte folk som inte tar ansvar. De som styr nu är mer eller mindre delaktiga i de problem de själva skapat. De låtsas var i opposition tlll sin egen politik. De har lurat folket i val efter val.

För att komma till rätta krävs det mycket arbete med nya lagar. Allt som M och SD lovar är möjligt om man arbetar för det inom rättsstatens ramar. Det är ingen demokratisk rättighet att leva på bidrag och vara kriminell. Man kan dra in medborgarskap. Stänga skolor m.m. som inte följer läroplanen. Man kan sätta ner foten, utan att skjuta skarpt.

Sen så älskar jag mig själv, min familj och omgivning, mer än vad jag hatar andra människor. Jag vill inte ge upp mina demokratiska rättigheter för att demonstranter i detta fall ska kunna skjutas skarpt. För sen kommer ledare som Ebba Buchs efter folk som mig och dig. Vi brukar ju ha åsikter och tänk om dessa åsikter inte passar Führerin, när hon redan tränat polisen att skjuta skarpt mot människor.

Det har hänt mycket sista tiden. Putin invaderar Ukraina och vi ser historien upprepa sig. Folk gillar gaphalsar. Gaphalsar som ska lösa svåra problem är farligt. Det talas med ord som livspussel som Ebba Busch behöver lösa när hon tvistar med Esbjörn om hans hus, hon begår brott som grovt förtal, och allt bara rinner av henne inom KD. Det ger en dyster framtidsprognos. Det är inte invandringen jag är bekymrad över. Det är hur politikerna hanterar att deras politik lockade hit världens avskum som får stanna, oavsett vad de ställer till med och kostar.

Martin Niemöller, (1892–1984) En kristen. Lutersk präst. Inte livets ord.

”Först kom de för att hämta judarna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig, och då fanns det ingen kvar, som kunde tala för mig.”
Jag håller med om att många aktiva politiker är de som skapat dagens situation, däribland Ebba Busch. Det är ingen merit alls för dem. Men om de nu vill gå från att vara problemet till att bli del av lösningen istället - då välkomnar jag det. Man får komma ihåg att debattklimatet i Sverige har varit förgiftat under lång tid av media och såna galningar som Reinfeldt (den störste idioten av kvinna född) och Sahlin.

Ingen har sagt att polisen ska skjuta demonstranter. Det handlar om kriminella element, vandaler, våldsverkare, stenkastare, skadegörare. En demonstration är fredlig och fokuserar på att framföra en åsikt. Vi pratar om att polisen ska stoppa upplopp och kravaller.

Jag är inte ett dugg rädd att något dåligt skulle drabba mig om polisen med kraft slog ner kravaller. Som skattebetalare förväntar jag mig att kravaller slås ner av polis. Jag tycker Ebba Busch slår in öppna dörrar. Självklart ska polisen avbryta kravaller, självklart ska de göra det med våld om så krävs för att se till att människor och egendom är säkra.

Mina demokratiska rättigheter är mycket mer under hot från ”gatans parlament” dvs dessa kriminella ligister, än från Ebba Busch. Tror du själv att du skulle kunna uttrycka dina åsikter om behovet av nya lagar om indraget medborgarskap, skolstängningar mm som du skrev ovan på allmän plats i Sverige, utan att få gatsten kastad på dig av invandrare? Och du är rädd för Ebba Busch??!? Du skulle bli tystad direkt av en mobb, och polisen som skulle försöka skydda dig så att du fick uttrycka dina åsikter skulle bli attackerad. Hur kan du inte tycka att det är ett gigantiskt demokratiproblem?
Citera
2022-04-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Jo men du snömosade iväg med NATO, blå politik och nu blir det krig för moderaterna är dumma - till detta la du till dina iakttagelser om korrupta projekt som du inte kan anmäla för media är blått nu i valtider…

Röker du svamp?

Nej det gör jag inte. Men centern är för veka, så ett nytt politiskt parti eller nyans.. Vill väcka svensken innan vi hamnar inom kommunism eller kapitalism.
Citera
2022-04-24, 21:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
så bara för att vänstern importerat miljoner undermänniskor och rättsstaten därmed blivit kraftig underdimensionerad så ska man inte gripa och lagföra just babeluringa för brott...?
Du har ne så in i helvete sjuk syn på demokrati. Det är så man vill spy i en hink och bara hälla det över sig.
Importerat, låter som om de använt Ostindiska Kompaniet att transporterat dem hit. Kan så vara när det gäller ukrainare, men dem gäller det inte nu, kanske i en framtid.

Alliansen lade ned utbildningsplatser på polisskolan, beslutade om omorganisation som kostade, och inte är stabil ännu, det är fortfarande kaos. Många slutade av de erfarna, ledningsfunktionen har inte återställt efter omorganisationen och är dysfunktionell.

Jag ka hjälpa dig med hinken om du vill.
Citera
2022-04-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varför? Kanske är du sarkastisk men om nu polisen skall tänka på vad woke vänstern kommer att tycka...
Polisen är en myndighet med våldsmonopol som själv ska avgöra, utifrån lagar, regler och praxis, när våld ska användas. Ytterst faller ansvaret på den enskilde polismannen. Det ska inte någon politiker ha någon åsikt om på det vis som den dumma blondinen uttryckte.
Citera
2022-04-24, 21:56
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Nej det gör jag inte. Men centern är för veka, så ett nytt politiskt parti eller nyans.. Vill väcka svensken innan vi hamnar inom kommunism eller kapitalism.

…. så då kom du fram till Nyans… jisses. Shariasupporter - det får bli ett huckle till din flickvän/fru i julklapp.

Personligen är det läge att elda lite koraner i majbålet.
Citera
2022-04-24, 22:11
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinsane
Polisen är en myndighet med våldsmonopol som själv ska avgöra, utifrån lagar, regler och praxis, när våld ska användas. Ytterst faller ansvaret på den enskilde polismannen. Det ska inte någon politiker ha någon åsikt om på det vis som den dumma blondinen uttryckte.

Polisen har visat sig undermålig de senaste 10 åren. De behöver dig en politisk uppsträckning från oppositionen alla dagar i veckan. Vi betalar skatt och vi betalar med otrygghet för att polisen inte klarar av att lösa brott eller ens bryr sig om att utreda brott. Så blondinen har all rätt att ryta till.
Citera
2022-04-24, 22:13
Medlem
IDF-supportern Ebba George Busch ville skapa ett blodbad under påsk
Citera
2022-04-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
…. så då kom du fram till Nyans… jisses. Shariasupporter - det får bli ett huckle till din flickvän/fru i julklapp.

Personligen är det läge att elda lite koraner i majbålet.

Det är just därför jap också vurmar för ett nytt parti, för vill inte se att kvinnor nedvärderas...
Citera
2022-04-24, 22:23
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Högertomte som uppmanar till polisvåld eller mord mot barn. Vad förvånad man blir. Kanske blir en röst på sossarna i år bara för att trigga dessa retards genom att hålla idioterna i riksdagen. Låt landet gå under. Finns bokstavligen inget värt att rädda här och en ny start skulle vara det bästa för oss alla.

Ja. Det handlar om barn.

https://www.youtube.com/watch?v=b5JTLccZBqg
Citera
2022-04-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag har faktiskt inte förstått mig på den blåa sidan alls. Hade vi varit blåa idag, hade kriget varit här för att vi skrivit på för NATO.

De vill skjuta mot demonstranter. Är väl bara minnas hur det gick, i Göteborg 2001. Alltså att hon får vara en ledare för ett kristet parti eller parti överhuvudtaget, gör mig otroligt orolig över var Sverige är på väg. Vi håller på att bli som USA.

Att det är ingen som ser likheten mellan kriget i Ukraina och när USA invaderade Irak efter 9/11. Alltså det är USA som vill se oss bli som dom. Enbart för kapitalismen, vapenförsäljning och ekonomisk tillväxt.
Antingen blir det Schweiz där man behandlar sitt folk väl med välmening. Vad sägs om rätt vård som exempel ketaminbehandling vid depressioner, aktiv dödshjälp och där folket går före företagens intressen. Inte konstigt att Schweiz är ett av de rikaste länderna i världen.

Jag är själv inom byggbranschen. Ser dagligen hur vi pumpar ut pengar på byggprojekt som kunde blivit enormt mycket billigare om projekteringen varit bättre. Ser även hur entrepenörer håller tillbaka sin utveckling enbart för att inte vi ska utvecklas. Idag måste du vara egenföretagare för att vara lycklig. Jag har så många bra affärsidéer för att dra ner kostnader för entreprenörer och även bibehålla kvalitén, men få som vill lyssna.
Kommunerna blundar oftast för upphandlingar som kommer skena, dock finns det få kommuner som ändå håller tillbaka och tänker om.

Jag har en utmärkt idé för uthyrning av hjälpmedel som instrument, för att gynna miljon och ekonomin. Ingen av de stora aktörerna idag vill veta av dessa då de vill mjölka pengar.

Idag sitter jag i väntan på att mitt bolag ska bli aktiebolag och under tiden kontaktar jag politiker och ifrågasätter deras politik genom att ifrågasätta varför ingen verkligen vill veta hur byggen kan rinna iväg. Du ska veta hur mycket korruption det är när Svevia bygger mot trafikverket.

Jag har snart tappat hoppet om detta land. Måste vi gå och bli politiker, skapa ett nytt parti? Inför tjänstemannaansvar, se över LOU, börja jobba med omsorg istället för förvaring av gamla som unga.
Vi har idag sju minuter på oss att förklara för vården när vår mamma eller pappa blir sjuka, för att de ska prioritera. Hemtjänsten har en lista när de kommer hem till en döende människa, de frågar inte hur du som närstående eller patienten mår eller gör något extra. Palliativa dras in kommun efter kommun, som verkligen kan ta hand om människor med värdighet. Är det såhär vi vill ha det? Har vi glömt hur polisen skjöt ihjäl Erik, som var ute med sitt leksaksvapen, som dessutom var funktionsnedsatt?

Ebba Busch kan inte skilja på fascism och borgerlig politik, där man i en rättsstat ska bemöta alla människor individuellt. Det gäller också kriminella, migranter, muslimer, islamister etc. Men med noll tolerans mot brottslighet, med stränga straff utifrån varje brottslig gärning, tror jag det kommer lösa sig. Annars ser jag ingen framtid för mig i Sverige. Mitt hopp är att svensken inte är så dum som det ryktas, och ser till att KD, och andra bråkiga partier försvinner.

Vi såg när polisen gjorde så gott de kunde i underläge, och skingrade massorna, och sköt 3 skarpa skott i självförsvar, att demokratin är en stark kraft. De sköt inte hundratals skarpa skott.

Efter det sista utfallet från Ebba Busch tror jag inte längre på maktskifte. När jag ser Ebba Busch, blir jag mörkrädd när M ska ingå i en regeringen henne, med SD som stöd. Jag skulle acceptera att M och SD ingår i en regering med stöd av KD. Jag tror att Ulf Kristersson kan kontrollera SD, men med Ebba Busch skulle det bli en katastrof.

Politiken i Sverige har varit hemvist åt folk som Ebba Busch. De vill tjäna bra med pengar men de har inte de yrken eller utbildning som gör att de efterfrågas på en öppen arbetsmarknad. De är handfallna när det behövs kunskap och kompetens, då verkligheten hinner i kapp dem. Kravallerna i Sverige, var ett uppdämt hat mot polisen men också mot Sverige, vilket politikerna låtsas vara förvånade över. Men Ebba Busch gav sig ut att kriga mot islamister, för att öka på de motsättningar som var orsaken till kravallerna, enkom för egen vinnings skull.

Jag ser på politik som svåra frågor som måste lösas av sansade och välutbildade politiker. Jag vill ha noll tolerans mot kriminaltet, där främlingar som begår brott utvisas. Det är den enda vettiga lösningen. Men det ska ske utan att kränka mänskliga rättigheter och demokratiskt.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-24 kl. 22:37.
Citera
2022-04-24, 22:25
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja. Det handlar om barn.

https://www.youtube.com/watch?v=b5JTLccZBqg
De sköt en 13 eller 14 åring. Såg videon där folk bär iväg han till en bil för att åka till sjukhuset.
Citera
2022-04-24, 22:28
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
De sköt en 13 eller 14 åring. Såg videon där folk bär iväg han till en bil för att åka till sjukhuset.

Om en tonåring försöker döda en polis så är det "mord mot barn"? Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in