2022-04-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tycker anhöriga har all rätt i världen att hantera det på vilket sätt de känner passar. Det är ett sorgearbete och då spelar det ingen roll vad andra tycker om det. Jag har snarare problem med att många som inte har den minsta anknytning till den döde, på något vis tycker sig ha rätten att veta hur andra ska sörja.
Ok.. jag respekterar din åsikt…personligen tycker jag att det finns en värdighet att sörja privat.. det är skillnad på att sörja värdigt..än att söka sympatier och vilja visa upp hur synd det är om en själv… speciellt för den avlidnes skull.. gäller för övrigt andra saker livet också.. det finns en värdighet att behålla sin integritet… människor är beroende att visa upp sitt liv och få sympatier/likes..
Citera
2022-04-24, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Ok.. jag respekterar din åsikt…personligen tycker jag att det finns en värdighet att sörja privat.. det är skillnad på att sörja värdigt..än att söka sympatier och vilja visa upp hur synd det är om en själv… speciellt för den avlidnes skull.. gäller för övrigt andra saker livet också.. det finns en värdighet att behålla sin integritet… människor är beroende att visa upp sitt liv och få sympatier/likes..
Jag kan också reagera på att vissa drar det till sin spets, men alla är vi olika. Jag minns inte hur Deniz död blev medial, men om det var media som tog upp det först så kan jag ha en större förståelse för att familjen uttrycker sin sorg offentligt.

Jag minns min mors begravning, där det plötsligt satt drösvis med människor jag aldrig hade träffat. Jag upplevde det som väldigt omsakligt där de satt och grät värre än vad vissa i familjen gjorde. Jag satt där som ett stort frågetecken och hade stor lust att skicka ut dom, för ingen av dessa hade jag någonsin träffat och aldrig ens hört talas om. Men det finns folk till allt.
Citera
2022-04-24, 13:01
Medlem
Deniz Arda var ju magiskt snygg. Bilden på honom när han försvunnit visade en man med karisma.
Det var nog detta som drog igång spekulationer om varför en sådan man försvunnit.
Jag tror fortfarande inte på självmord, det är faktiskt inte bekräftat.
Citera
2022-04-24, 13:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Deniz Arda var ju magiskt snygg. Bilden på honom när han försvunnit visade en man med karisma.
Det var nog detta som drog igång spekulationer om varför en sådan man försvunnit.

Svensk media brukar inte bekräfta självmord.

De gånger vi får veta ifall en person tagit sitt liv, så är det pga att föräldrar och vänner är öppna om det. Kanske de går ut i media. Kanske de skriver om det på Facebook. Kanske det står i dödsannonsen. Och först då skriver media.

Men inte alla familjer gör så. Det finns ju inget krav att berätta för allmänheten hur nån dött och varför.
Citera
2022-04-24, 14:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Fetade:

Ja, det är som nämnt anledningen till att en hel del emotionella kvinnor i tråden vägrat acceptera självmord.

Det är jävligt bisarrt. Hoppas du också begriper det.
Citera
2022-04-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fetade:

Ja, det är som nämnt anledningen till att en hel del emotionella kvinnor i tråden vägrat acceptera självmord.

Nä, det begriper jag inte. Kvinnorna hoppades allt att han skulle hittas oskadad.
Det var också många, många damer dom beklagade familjen och skickade kondoleanser, när det var klart att han hittats död.

Jag tror inte, att alla dessa kvinnor inte accepterade att han möjligen begått självmord. De försvann från trådarna här, om de nu varit ens på flashback.
Nej det bisarra är alla arga, lätt hysteriska män som till varje pris skulle driva självmordstesen här på flashback.
Och som dessutom började förringa Deniz Arda, i hans yrkesroll. Men vad som än hänt eller kommer att hända så är det nog mycket vi inte vet något om.
Senast redigerad av Grammatica 2022-04-24 kl. 14:59.
Citera
2022-04-24, 15:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nä, det begriper jag inte. Kvinnorna hoppades allt att han skulle hittas oskadad.
Det var också många, många damer dom beklagade familjen och skickade kondoleanser, när det var klart att han hittats död.

Jag tror inte, att alla dessa kvinnor inte accepterade att han möjligen begått självmord. De försvann från trådarna här, om de nu varit ens på flashback.
Nej det bisarra är alla arga, lätt hysteriska män som till varje pris skulle driva självmordstesen här på flashback.
Och som dessutom började förringa Deniz Arda, i hans yrkesroll. Men vad som än hänt eller kommer att hända så är det nog mycket vi inte vet något om.

Vi vet ju att polisens slutsats är att DA tagit sitt liv. Förundersökningen är nedlagd och det finns inga misstankar om brott.

Det räcker väl så? Varför älta eller skapa tvivel utan bevis eller ens någon form av indicier att något är fel?

Känslor är inte ett rimligt argument.
Citera
2022-04-24, 19:58
Medlem
Citat:
Vi vet ju att polisens slutsats är att DA tagit sitt liv. Förundersökningen är nedlagd och det finns inga misstankar om brott.

Det räcker väl så? Varför älta eller skapa tvivel utan bevis eller ens någon form av indicier att något är fel?

Känslor är inte ett rimligt argument.

Det stämmer inte att polisen dragit slutsatsen att DA tog sitt liv
Den info anhöriga fått ät att det inte finns några bevis för mord men inte heller för ett självmord
Citera
2022-04-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den info anhöriga fått ät att det inte finns några bevis för mord men inte heller för ett självmord
Du har ingen aning om vilken info anhöriga har fått… eller var du med när polisen lämnade besked… nej det var du naturligtvis inte… varför ringer du inte till polisen själv och frågar…
Citera
2022-04-24, 20:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Det du skriver är rent påhitt i vanlig ordning.

Uppenbarligen är det ett självmord eftersom DA är sprängd och polisen har lagt ned förundersökningen. Polisen misstänker alltså inte något brott.

Citerar en annan användare i tråden som varit i kontakt med polisen för någon månad sen;

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
För att bringa lite klarhet i detta ärende så tog jag kontakt med polisen i Stockholm och frågade
om det bedrivs nån utredning i fallet Deniz Arda.

Här och häpna men polisen svarade faktiskt.

"Hej,
Det är inte någon pågående förundersökning

Mvh
H*l*na Dahlq*ist K*mi (H*l*na K*mi), gruppchef
Utredningssektion 2 PO City"

Det pågår alltså ingen utredning i ärendet Deniz Arda, utan precis som polisen meddelade så skulle den läggas ner.

Jag har även haft kontakt med en av polisens presstalespersoner "*la *sterling" som berättade
följande för mig.

"Jag vågar faktiskt inte med hundra procents säkerhet besvarar dig på den frågan. När jag talade med utredarna efter det att kvarlevorena anträffats i Tyresta sa de till mig att utredningen då skulle läggas ned men att det rent tekniskt skulle ta några veckor för att administrativt avsluta den.

Om detta har gjorts vet jag inte eftersom det inte åligger mig att kontrollera det".

Så jag vände mig som sagt till gruppchefen för utredningssektion 2 som meddelade att
det INTE är en pågående förundersökning.

Nu är detta klarlagt och polisen har själva bekräftat att dom INTE bedriver nån förundersökning.

För den som fortfarande tvekar på dessa uppgifter rekommenderar jag att personen själv tar
kontakt med polisen och frågar.

Varse go.

// Avd.9
Citera
2022-04-24, 23:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Fetade:

Vilket är ironiskt då han tog sitt liv för att han var homosexuell
Citera
2022-04-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vilket är ironiskt då han tog sitt liv för att han var homosexuell

Öveaskande att du hade så nära relation med Arda. Berättade han möjligen något om sin förtvilan över sin tagiska sits, hans funderingar över att göra slut av sitt liv för att inte göra sin mamma ledsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in