2022-02-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Har du direktkontakt med folk som kan lämna information ?

Nej alla är inte på flascback
Jag vet inget mer än det jag skrev tidigare
Jag hoppas den info jag hört stämmer så
Så de anhöriga kan får svar på sina frågor
Citera
2022-02-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nej alla är inte på flascback
Jag vet inget mer än det jag skrev tidigare
Jag hoppas den info jag hört stämmer så
Så de anhöriga kan får svar på sina frågor

Du svarade inte ens på frågan.
Du utger dig nu för att framföra direkt information från anhöriga. Pinsamt.
Citera
2022-02-11, 23:15
Medlem
Citat:
Du svarade inte ens på frågan.
Du utger dig nu för att framföra direkt information från anhöriga. Pinsamt.
Vad är det som är pinsamt?
Att jag inte uppger källa?
Det jag hört är inget som vädras i media
Fallet är tydligen inte nerlagt och det är ju positivt så att det förhoppningsvis blir en grundlig utredning /polisiärt arbete
Det är de anhöriga som behöver svar
Vad vi på flaschback tror är minst viktigt
Senast redigerad av Anedin 2022-02-11 kl. 23:17.
Citera
2022-02-12, 18:01
Medlem
Citat:
Vad är det som är pinsamt?
Att jag inte uppger källa?
Det jag hört är inget som vädras i media
Fallet är tydligen inte nerlagt och det är ju positivt så att det förhoppningsvis blir en grundlig utredning /polisiärt arbete
Det är de anhöriga som behöver svar
Vad vi på flaschback tror är minst viktigt

Varför skriver du hela tiden om det på Flashback då??

Du ska givetvis inte uppge några källor. Men du uttalar dig som om du har direktinformation från antingen anhöriga eller polis. Då kanske du kan bekräfta om det är så.
Citera
2022-02-12, 20:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Du ska givetvis inte uppge några källor. Men du uttalar dig som om du har direktinformation från antingen anhöriga eller polis. Då kanske du kan bekräfta om det är så.
Låter som familjens ord. De har en annan åsikt än polisen.
Citera
2022-02-12, 21:00
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jo, men så lät det ju för 2-3 månader sen också...

Om polisen nu letade efter en eller flera GM hade media garanterat gått ut med det.

Som vi alla vet är ärendet avslutat för snart ett år sedan. Får hoppas att Anedin m.fl. kommer till samma insikt.
Citera
2022-02-12, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo, men så lät det ju för 2-3 månader sen också...

Om polisen nu letade efter en eller flera GM hade media garanterat gått ut med det.

Som vi alla vet är ärendet avslutat för snart ett år sedan. Får hoppas att Anedin m.fl. kommer till samma insikt.

Ja det hade media gått ut med:
"Ny riktning i fallet soldaten DA".
Med stora rubriker.
Citera
2022-02-13, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Du framstår verkligen som en av dom största trollare som funnits på Flashback 🤣.
Gå och lägg dig!
Intressant det du anser. Varför så hätsk, ibland undrar man när man läser här om de som så bestämt avvisar andra teorier än tex självmord har någon agenda. Polisen har inte sagt något, de säger inte att de avskrivit fallet, alltså är dörren forrfarande öppen för alternativ.
Citera
2022-02-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du med flera utger er för att veta mer än familjen (och polisen)
Ni kan sitta på flachback och tala om för andra vad som är sanningen/fakta i fallet
trots att ni inte har någon inblick i utredningen
För er går Sidan ut mer på att peka finger åt de som inte har samma åsikt som er
Jag förstår inte varför ni envisas om att vara kvar på denna sida eftersom ni har en klar uppfattning om fallet att det var självmord
Vi var några på sidan som ville diskutera andra eventuella teorier om fallet
men de flesta av oss/dem har lömnat sidan
Pga av alla pekfingrar dumförklaranden och otrevliga påhopp fr några er som har er tro och anser att ni sitter på sanningen
Citera
2022-02-13, 17:39
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ni kan sitta på flachback och tala om för andra vad som är sanningen/fakta i fallet
För er går Sidan ut mer på att peka finger åt de som inte har samma åsikt som er
Jag förstår inte varför ni envisas om att vara kvar på denna sida eftersom ni har en klar uppfattning om fallet att det var självmord
Pga av alla pekfingrar dumförklaranden och otrevliga påhopp fr några er som har er tro och anser att ni sitter på sanningen

Om det nu är som du säger, varför går varken familjen eller polisen till media och ber om tips/hjälp?

Kom inte med något trams att det har med DA's tjänst att göra. Han var en vanlig arbetare inom militären. Ingen hemlig agent eller liknande.
Citera
2022-02-13, 18:01
Medlem
Citat:

Nej då, @Anedin 🙂 vi har inte lämnat tråden. Vi är några som inte fått veta vad som hände....... fortsätter att hända? 🤔
Citera
2022-02-15, 14:50
Bannlyst
Hej.
För att bringa lite klarhet i detta ärende så tog jag kontakt med polisen i Stockholm och frågade
om det bedrivs nån utredning i fallet Deniz Arda.

Här och häpna men polisen svarade faktiskt.

"Hej,
Det är inte någon pågående förundersökning

Mvh
H*l*na Dahlq*ist K*mi (H*l*na K*mi), gruppchef
Utredningssektion 2 PO City"

Det pågår alltså ingen utredning i ärendet Deniz Arda, utan precis som polisen meddelade så skulle den läggas ner.

Jag har även haft kontakt med en av polisens presstalespersoner "*la *sterling" som berättade
följande för mig.

"Jag vågar faktiskt inte med hundra procents säkerhet besvarar dig på den frågan. När jag talade med utredarna efter det att kvarlevorena anträffats i Tyresta sa de till mig att utredningen då skulle läggas ned men att det rent tekniskt skulle ta några veckor för att administrativt avsluta den.

Om detta har gjorts vet jag inte eftersom det inte åligger mig att kontrollera det".

Så jag vände mig som sagt till gruppchefen för utredningssektion 2 som meddelade att
det INTE är en pågående förundersökning.

Nu är detta klarlagt och polisen har själva bekräftat att dom INTE bedriver nån förundersökning.

För den som fortfarande tvekar på dessa uppgifter rekommenderar jag att personen själv tar
kontakt med polisen och frågar.

Varse go.

// Avd.9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in