Citat:
Ursprungligen postat av
Massmedia
Kina har nu kommit upp till ca 1/4-del av rikedomen i väst. Långt innan de ens når hälften så kommer de lida samma öde som Japan, stagnation, minustillväxt och folkminskning. Kinas befolkning och tillväxt peakar runt 2030, Japans ekonomi peakade som bekant 1991.
Den enda region i världen som är konstant rik och blomstrande är Västeuropa. Även år 2100 kommer det att vara så. Om du idag ser 20% människor på gatorna med bakgrund från Mellanöstern eller Afrika, så kommer "du" se 40% av dessa människor år 2100. Jag sätter "du" inom citattecken, eftersom du och jag då är döda och begravda. Men våra barn och barnbarn kommer att leva i detta rika Europa, och kommer helt att ha lagt all form av rasism bakom sig.
Jag tror, om vi bortser ifrån uppenbara tramspellar och troll, att du kan vara den mest naiva människa jag sett kommentera på Flashback någon gång.
Du begår ett tämligen allvarligt tankefel här, där du på förhand kommit fram till vad du vill ska ske, och sedan letar tecken till det, helt utan att räkna med problemställningar och sådant som säger emot din, på förhand fastlagda, bild av verkligheten. Det kallas på engelska för "confirmation bias".
Det fetmarkerade är ett faktum TROTS massinvandring och samhällsomstörtande verksamhet, inte tack vare. Eftersom det är ett faktum TROTS detta, så kommer alltså vår förmåga att upprätthålla denna blomstrande och rika Europa att avta i takt med att den importerade klan och orch-mentaliteten blir mer utkristalliserad i samhället (och därmed tar större plats, politiskt och socialt). Bra exempel på att blomstringen inte försiggår utan vissa bakomliggande problem är den svenska skolans sjunkande effektivitet och de upplopp och den skadegörelse vi sett under den gångna veckan.
Det KAN naturligtvis vara så att vi, genom heroiska insatser av en ständigt sjunkande andel förvärvsarbetande och nettoskattebetalare, klarar att fortsätta att upprätthålla något slags Potemkinkuliss av framgång och välstånd år 2100, men det är långt ifrån troligt.