2022-04-24, 22:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Franska presidentvalet stod mellan en anti-islamsk liberal och en anti-islamsk nationalist. Låter inte direkt som att fransk politik domineras av muslimer som förvandlar republiken till ett europeiskt kalifat.

Macron har ingenting emot att Frankrike blir ett muslimskt land. Han är en kosmopolitisk, judestyrd galning.
Citera
2022-04-24, 22:08
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu är du väl helt ute och cyklar!

Det största hotet mot miljön, klimatet och försörjningen är jordens befolkningsökning!

Globalister och lillgreta nämner aldrig detta fast hon (och hennes föräldrar) borde vara väl medvetna om det.

Svara på frågan vad en snabbt växande befolkning av inkompetenta afrikaner och muslimer har för fördel? Jag är idel öra...
Tittar vi bara här i Sverige kommer svensken vara i minoritet 2065 om det fortsätter som det gör.

Den dagen muslimerna är i majoritet i europa borde även du fatta vad som händer..??

Det största hotet mot miljön, klimatet och försörjningen är det sätt vi människor lever på jorden.

Inte antalet i sig. Vi är 7.94 miljarder människor idag, och skulle lätt kunna vara 100 miljarder rent platsmässigt. Energi, näring och kretslopp är inga problem om vi ställer om. Och alla människor föds med samma värde och intelligens, oavsett om man föds i Europa eller Afrika. Det visar all forskning. Är du medveten om att du representerar en åsikt från ca år 1600-1700?
Citera
2022-04-24, 22:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
TV4 nyheterna kallad nyss Marine Le Penn för högerextremist!
- Undrar om TV4 gjort det om Le Penn vunnit?

Troligtvis. De tog ju varje tillfälle de kunde att kalla Trump för rasist, extremist, sexist, islamofob etc när han var president.
Citera
2022-04-24, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag är för ett teknokratiskt icke-demokratiskt elitstyrt Europas Förenta Stater, och du ber mig sympatisera med vad mannen på gatan tycker och tänker?

Macron för mig närmare min vision, Le Pen längre ifrån. Vad är det du inte förstår med den logiken?

Du påstod att Macron vann för att folk i allmänhet önskar sig ökad federalism i EU. Att alla önskar sig det, förutom "rasister" på Flashback. Då du uppenbarligen trollar så orkar jag inte spilla mer tid på detta.
Citera
2022-04-24, 22:10
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Macron har ingenting emot att Frankrike blir ett muslimskt land. Han är en kosmopolitisk, judestyrd galning.

Under Macrons styre är Frankrike det mest avskydda västlandet i den muslimska världen. För 20 år sedan var Frankrike det mest omtyckta västlandet i den muslimska världen.

Frankrike har nästan blivit synonymt med att håna islam och muslimer i sekularismens och yttrandefrihetens namn.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det största hotet mot miljön, klimatet och försörjningen är det sätt vi människor lever på jorden.

Inte antalet i sig. Vi är 7.94 miljarder människor idag, och skulle lätt kunna vara 100 miljarder rent platsmässigt. Energi, näring och kretslopp är inga problem om vi ställer om. Och alla människor föds med samma värde och intelligens, oavsett om man föds i Europa eller Afrika. Det visar all forskning. Är du medveten om att du representerar en åsikt från ca år 1600-1700?
Jag gör processen kort:
Vi slutar här.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jorå, de tar in mycket asylanter.

Och hur menar du att muslimer blir sekulära bara för att kristna är det?

Allt är relativt. Frankrike hade en nettoimmigration på 87000 de senaste åren. Det är lite mer än Sverige men eftersom Frankrike har sex gånger så många invånare så blir det mycket mindre per capita.

Ett land som kan försvara sina sekulära värderingar blir givetvis inte islamiserat lika enkelt som ett land som framförallt bryr sig om att inte stöta sig med folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Inte det första kalifatet men raskriget börjar nog där.

De franska storstäderna blir bara värre och värre för varje år. Det handlar inte om OM utan NÄR skiten träffar fläkten.

In the long run we're all dead. Men för Frankrikes del är jag rätt säker på att vi inte får se några raskrig inom de närmaste decennierna. Det har ju inte ens varit några nämnvärda kravaller i Frankrike på senare år. Ytterst osannolikt att det från ingenstans skulle uppstå en tyngre konflikt. Men om jag har fel får du gärna citera mig här så ska jag erkänna mitt misstag.
Citera
2022-04-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Kina har nu kommit upp till ca 1/4-del av rikedomen i väst. Långt innan de ens når hälften så kommer de lida samma öde som Japan, stagnation, minustillväxt och folkminskning. Kinas befolkning och tillväxt peakar runt 2030, Japans ekonomi peakade som bekant 1991.

Den enda region i världen som är konstant rik och blomstrande är Västeuropa. Även år 2100 kommer det att vara så. Om du idag ser 20% människor på gatorna med bakgrund från Mellanöstern eller Afrika, så kommer "du" se 40% av dessa människor år 2100. Jag sätter "du" inom citattecken, eftersom du och jag då är döda och begravda. Men våra barn och barnbarn kommer att leva i detta rika Europa, och kommer helt att ha lagt all form av rasism bakom sig.
Folkminskning är inte dåligt (nödvändigt för miljön), bnp/capita är såklart det som betyder något. Annars skulle hög iq-länder som Kina och Japan använt sig av massinvandring av lägre iq-folk vid detta laget också. 1 miljard (800 miljoner om de minskar 20% på några decennier) kineser kommer såklart producera mer än 100 miljoner vita+500 svartingar i europa, jösses. Kina kommer dessutom ta över stora delar av Afrikas och Europas produktion, de tänker långsiktigt. Europa har haft en kort peak på några hundra år, kommer sjunka tillbaka till underjorden. Men ärligt talat är ekonomi sekundärt, identitet, historia, kultur, identitet är viktigare. Ytterligare ett skäl att Europa kommer bli en rotlös krutdurk mellan folkslag.

Nej, de kommer inte lagt all rasism bakom sig, särskilt inte om det ska vara organiserat i länder som det är idag. Går emot mänsklighetens natur, kanske det blir ytterligare landsuppdelningar som indien/pakistan/Bangladesh, eller fortsatt enklavisering/områden efter etnicitet som usa, Brasilien.
Citera
2022-04-24, 22:12
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
TV4 nyheterna kallad nyss Marine Le Penn för högerextremist!
- Undrar om TV4 gjort det om Le Penn vunnit?

Hon heter Le Pen.
Citera
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Under Macrons styre är Frankrike det mest avskydda västlandet i den muslimska världen. För 20 år sedan var Frankrike det mest omtyckta västlandet i den muslimska världen.

Frankrike har nästan blivit synonymt med att håna islam och muslimer i sekularismens och yttrandefrihetens namn.

Spelar ingen roll så länge muslimerna är kvar i Frankrike.

Sverige är också hatat i den muslimska världen på grund av Paludan och historierna om socialtjänsten. Men muslimer är ändå kvar här.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du påstod att Macron vann för att folk i allmänhet önskar sig ökad federalism i EU. Att alla önskar sig det, förutom "rasister" på Flashback. Då du uppenbarligen trollar så orkar jag inte spilla mer tid på detta.

Nej jag påstod att Le Pen förlorade för att hon är anti-EU. Macron är hatad och hade förlorat om Le Pen inte varit emot EU-projektet.
Senast redigerad av Sinestro 2022-04-24 kl. 22:17.
Citera
2022-04-24, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Spelar ingen roll så länge muslimerna är kvar i Frankrike.

Sverige är också hatat i den muslimska världen på grund av Paludan och historierna om socialtjänsten. Men muslimer är ändå kvar här.

Le Pen vill inte kasta ut några muslimer. Hon har lämnat den positionen. Försök håll dig i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in