2022-04-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nå begynner du litt som Havhest igjen når hun har satt seg fast. Kommer med masse usammenhengende tekstmasse, eller ordsalat.

Hvis det var noe du ikke skjønte, så får du bare spørre.
Citera
2022-04-24, 18:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis det var noe du ikke skjønte, så får du bare spørre.

Joda, jeg ser hva du skriver. Jeg ser bare ikke logikken, men det gjør du vel ikke selv heller.
Citera
2022-04-24, 19:10
Medlem
Citat:
Joda, jeg ser hva du skriver. Jeg ser bare ikke logikken, men det gjør du vel ikke selv heller.

Logikk har jeg ingen problemer med å skjønne. Hva var det du lurte på?
Citera
2022-04-24, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH bruker alternativ 3 om seg selv.

Jeg personlig mener det er arroganse og hybris, ikke enfoldighet, som gjorde at han trodde han kunne
slippe unna med drap.
I gresk mytologi er hybris overmotet et menneske viser når det prøver å heve seg over de begrensningene gudene har satt.
Personen som begår hybris, vil rammes av gudenes hevn, nemesis. Nemesis er definert som "skjebnens rettferdige gjengjeldelse" Nemesis brukes også i betydningen "erkefiende".

Man kan altså snu på det..

En erkefiende kan ha tenkt i slike mytologiske baner. Kanskje til og med følt seg guddommelig?
Vi vet at TH har sagt at det var skjebnen som førte til at han og Anne-Elisabeth giftet seg og stiftet familie.

Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Planlagt drap virker å være hypotesen politiet går for.
Levningene tror jeg er så godt som kremert, borte for all_ tid.
Hvis denne hypotesen stemmer, hvem har TH tatt kontakt med for å få utført en slik plan?
Motivet gidder jeg ikke tenke mer på, står han bak en slik plan så er han selve definisjonen av hybris, og ingen regler gjelder.
Men hvem har han kontaktet? Og er det slik at politiet ikke kan spore elektronisk data lengre bakover en 3 mnd fra de ble involvert? Omtrent da Monero-kontoen ble opprettet. Kan han rett og slett ha ringt vedkommende? Listen over personer som kan ta et slikt oppdrag kan ikke være lang. Spesielt personen bak trusselbrevet. Som de også er sikre på at er norsk.
Personene som utførte selve bortføringen, og senere drap, er de også norske? Politiet er på sporet av noen. Hvem blir siktet først?
Virker som Adrtrt tenker som deg allerede i 2019 (Se mitt uthevede).
Senast redigerad av Havhest 2022-04-24 kl. 20:05.
Citera
2022-04-24, 19:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Logikk har jeg ingen problemer med å skjønne. Hva var det du lurte på?

Citera
2022-04-24, 19:22
Medlem
Citat:

Man kommer ingen vei med kverulanter som ikke har noe ønske om å ta sannheten innover seg.
Citera
2022-04-24, 19:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Man kommer ingen vei med kverulanter som ikke har noe ønske om å ta sannheten innover seg.

Nei, det er sant.
Citera
2022-04-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvorfor ønsker du å dele informasjon først nå?

Hva var det som gjorde at du vurderte å la være med og fortelle det du visste?

Du er som vanlig mer opptatt av andres indre liv enn selve saken, og du gjør det aldri i god mening. Gå heller i deg selv, og søk litt selvinnsikt i hvorfor du opptrer som du gjør.
Citera
2022-04-24, 20:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Virker som Adrtrt tenker som deg allerede i 2019 (Se mitt uthevede).

Ja, og en av de få brukerne her som har satt sine ben i S4 opptil flere ganger.

Nå er uansett ikke ordbruken det viktigste her, men å se konturene av
de involvertes handlinger og menneskesyn. Begge deler totalt forkastelige.
Citera
2022-04-24, 20:56
Medlem
Citat:
Var det ikke noe med at politiet mente at AE egentlig var planlagt tatt ved et tidligere tidspunkt?
Så da kanskje planen var at hun skulle tas når han var i Kina, men så var det noe som skar seg.

Citat:
Leter etter ting som peker mot TH sier du.
Kanskje du kan nevne noe som peker bort fra TH da?
Jeg spurte z-z-z om dette, men fikk ikke noe svar. Jeg har egentlig til gode å se at noen av dere som støtter TH har kommet med noen slik liste.

Morsomt.

Hva peker bort fra at DU er den skyldige?

Eller meg?

Foreløpig lever vi i en rettsstat hvor det du forlanger snur alt på hodet; TH trenger ikke bevise sin uskyld. Idiotiet derimot må bevise skyld. Og det er det de ikke greier.

Først og fremst fordi han har alibi (som er godt nok for alle andre enn denne gjengen her inne, som går Agatha Christie en høy gang.)

Hvis TH har gjort kryptorigget alene, ærlig talt tror noen på det???, så må idiotiet troverdiggjøre at han er i stand til det. Lykke til!

Hvis TH har skaffet medhjelpere (som han aldri har kommunisert med digitalt - da ville han sittet inne nå, fordi idiotiet har beslaglagt alt og overvåket alt han drev med i mer enn ett år), så har han gjort seg ekstremt sårbar. Jeg ser at omtrent halvparten av dere tror og håper på at «noen skal sprekke», men langt mer sannsynlig er det at ingen har noe å fortelle.

Politiet, jeg mener idiotiet, mener at skilsmisseplaner fra AEH er et motiv. Det ER ikke et motiv. TH er en rasjonell fyr. Han, eller enhver advokat han kunne snakket med, ville fortalt ham at en skilsmisse uansett hva AEH ville krevd, ville kostet ham noen millioner, og AEH ville vært fornøyd med det.

Alle plottene som TH-haterne i denne tråden presenterer, legger opp til at TH er en kynisk, beregnende fyr, som har planlagt drapet lenge. En slik fyr ville også enkelt regnet seg frem til at hvis han gjorde det på denne måten, ville resten av hans liv bli et helvete.
Senast redigerad av Sandemose 2022-04-24 kl. 21:05.
Citera
2022-04-24, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du er som vanlig mer opptatt av andres indre liv enn selve saken, og du gjør det aldri i god mening. Gå heller i deg selv, og søk litt selvinnsikt i hvorfor du opptrer som du gjør.
Ren løgn fra deg. Jeg har diskutert saken. Jeg har ikke diskutert andres indre liv.
Citera
2022-04-24, 21:59
Medlem
Troverdig er inne på flere gode poenger her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in