Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
1) Hvis affektdrap - antagelig ganske nærme hjemmet, eller i nærheten av et sted hvor GM er godt kjent og med kort reisevei.
2) planlagt drap - kan være hvor som helst, mitt stalltips er østover, men på norskesiden. For stor risiko å krysse grensen når det er nok av skjulesteder i Norge. Skal jeg tippe så må det bli enten Øyeren, eller et eller annet "bunnløst" tjern innover skogsområdene mot Sverige. Moring, kjetting og vann er nok raskeste og enkleste løsning.
3) kidnapping "gone wrong", endt med drap - kan tenkes utenlands også. I første rekke er Sverige aktuelt synes jeg.
Planlagt drap virker å være hypotesen politiet går for.
Levningene tror jeg er så godt som kremert, borte for all_ tid.
Hvis denne hypotesen stemmer, hvem har TH tatt kontakt med for å få utført en slik plan?
Motivet gidder jeg ikke tenke mer på, står han bak en slik plan så er han selve definisjonen av hybris, og ingen regler gjelder.
Men hvem har han kontaktet? Og er det slik at politiet ikke kan spore elektronisk data lengre bakover en 3 mnd fra de ble involvert? Omtrent da Monero-kontoen ble opprettet. Kan han rett og slett ha ringt vedkommende? Listen over personer som kan ta et slikt oppdrag kan ikke være lang. Spesielt personen bak trusselbrevet. Som de også er sikre på at er norsk.
Personene som utførte selve bortføringen, og senere drap, er de også norske? Politiet er på sporet av noen. Hvem blir siktet først?