2022-04-24, 17:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han kan ha fått utsettelse fra militæret, og senere fritak. Jeg kjenner flere tilfeller der dette har skjedd.

Ubåt-Madsen og J. H. Andersen tenkte nok ikke på media når de utførte forbrytelsene sine. Men i denne saken, som er en nøye planlagt forbrytelse, har GM fått tid til å tenke over hva som vil skje når saken blir kjent. Det var uunngåelig at en kidnappingssak av en eldre dame kom til å havne i media i lang lang tid.

Klart at du kjenner flere som har fått utsettelse og senere fritak

Ubåd-Madsen har hatt god tid på seg til å tenke, og muligens også Jan Helge.
Spiller ingen rolle om man tenker i 1 uke, eller noen år. Man skjønner at det kan bli store etterspill, men det legges til side.
Blir litt som denne Bandidosfyren Lars Harnes som skulle drepe Saber nede i kjelleren. Hele Norge vet hvem han er nå, men det stopper ikke der, han er dømt for grov vold etter det igjen.
Dessuten er ikke TH sååå medisky som du prøver å gi inntrykk av. Han har flere ganger vært i media i forbindelse med forretninger. Også med bilde. Legg dette mediasky-tullet ditt til side, det har ingen som helst vekt.
Citera
2022-04-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har dessverre ingen viktig informasjon å komme med, og det har tydeligvis heller ikke du.

Så da vet vi det!

Det er ikke alle her på forumet jeg ønsker å dele min viktigste informasjon med, så vet du det.
Citera
2022-04-24, 17:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg nevnte både metoder der personen kan være savnet for alltid, og metoder der personen blir funnet drept, uten av man kan knytte noen til forbrytelsen. Det er ikke slik at en fingert kidnapping er den eneste måten å slippe unna et drap på en ektefelle.

Jo, i dette tilfellet, så er det det.
Citera
2022-04-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Klart at du kjenner flere som har fått utsettelse og senere fritak

Ubåd-Madsen har hatt god tid på seg til å tenke, og muligens også Jan Helge.
Spiller ingen rolle om man tenker i 1 uke, eller noen år. Man skjønner at det kan bli store etterspill, men det legges til side.
Blir litt som denne Bandidosfyren Lars Harnes som skulle drepe Saber nede i kjelleren. Hele Norge vet hvem han er nå, men det stopper ikke der, han er dømt for grov vold etter det igjen.
Dessuten er ikke TH sååå medisky som du prøver å gi inntrykk av. Han har flere ganger vært i media i forbindelse med forretninger. Også med bilde. Legg dette mediasky-tullet ditt til side, det har ingen som helst vekt.

Ok, men hvis han liker å være i media da, så har han allikevel et mye større problem. Politiet ønsker å oppklare en kidnappingssak, like mye som en drapssak. I tillegg får de mange flere spor å jobbe med.

Det er ingen fordeler med å fingere en kidnapping for å kamuflere et drap, bortsett fra at politiet i dette tilfellet valgte å vente med å offentliggjøre saken. Og det var det ingen garanti for at ville skje.
Citera
2022-04-24, 17:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ok, men hvis han liker å være i media da, så har han allikevel et mye større problem. Politiet ønsker å oppklare en kidnappingssak, like mye som en drapssak. I tillegg får de mange flere spor å jobbe med.

Det er ingen fordeler med å fingere en kidnapping for å kamuflere et drap, bortsett fra at politiet i dette tilfellet valgte å vente med å offentliggjøre saken. Og det var det ingen garanti for at ville skje.

Men at han er så mediasky at han ikke skulle kunne gjøre noe slikt, for at han da havner i media, har du kanskje skjønt nå at faller på sin egen urimelighet.
Flere spor å jobbe med, noe som tapper politiet for krefter og penger. Kan ikke se at det er noe problem for TH, tvert imot.
Garanti var det ikke, men gode sjanser for det. Han klarte jo å holde saken unna media lenge nok til at ingen vitner husker noe som helst.
Citera
2022-04-24, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er ikke alle her på forumet jeg ønsker å dele min viktigste informasjon med, så vet du det.
Hvorfor ønsker du å dele informasjon først nå?

Hva var det som gjorde at du vurderte å la være med og fortelle det du visste?
Senast redigerad av Havhest 2022-04-24 kl. 18:15.
Citera
2022-04-24, 18:09
Medlem
Citat:
Men at han er så mediasky at han ikke skulle kunne gjøre noe slikt, for at han da havner i media, har du kanskje skjønt nå at faller på sin egen urimelighet.
Flere spor å jobbe med, noe som tapper politiet for krefter og penger. Kan ikke se at det er noe problem for TH, tvert imot.
Garanti var det ikke, men gode sjanser for det. Han klarte jo å holde saken unna media lenge nok til at ingen vitner husker noe som helst.

Politiet startet med avhør av vitner fra første dag, og i løpet av november 2018 meldte det seg vitner både fra nærmeste familie og i nærmeste krets rundt TH og AE som avga vitnemål i TH sin disfavør. Politiet sitter derfor på utrolig mye informasjon som ikke er kjent for almuen, og som vil være svært viktig materiale for å få GM dømt. Selvsagt ingen direkte «smoking gun», men «mange bekker små gjør en stor Å»
Citera
2022-04-24, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Joda, at TH er enfoldig var nytt...
Javisst, det var faktisk nytt!

Jeg er ikke vant til å bruke ordet "enfoldig", (sikkert et gammelt ord), så jeg måtte ta et Google-søk.

Så da må TH enten være; 1. ærlig, 2. dum eller 3. enkel.
Senast redigerad av Havhest 2022-04-24 kl. 18:19.
Citera
2022-04-24, 18:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Javisst, det var faktisk nytt!

Jeg er ikke vant til å bruke ordet "enfoldig", (sikkert et gammelt ord), så jeg måtte ta et Google-søk.

Så da må TH enten å være; 1. ærlig, 2. dum eller 3. enkel.

TH bruker alternativ 3 om seg selv.

Jeg personlig mener det er arroganse og hybris, ikke enfoldighet, som gjorde at han trodde han kunne
slippe unna med drap.
Citera
2022-04-24, 18:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet startet med avhør av vitner fra første dag, og i løpet av november 2018 meldte det seg vitner både fra nærmeste familie og i nærmeste krets rundt TH og AE som avga vitnemål i TH sin disfavør. Politiet sitter derfor på utrolig mye informasjon som ikke er kjent for allmennheten, og som vil være svært viktig materiale for å få GM dømt. Selvsagt ingen direkte «smoking gun», men «mange bekker små gjør en stor Å»

Joda, de gjorde jo mye allerede fra dag 1, men nå tenkte jeg på vitner som har gått tur der om morgenen, innsamling av dash-cam osv. osv. mye har gått tapt.
Og så har ikke politiet kunnet gå fullt til verks med sine undersøkelser.
Mye ble unnlatt fordi de ikke kunne ta noen sjanser.
I mellomtiden har TH trasket rundt der og ødelagt spor. Huset har blitt vasket ned før at politiet tok huset i beslag og gikk grundigere til verks.
Mange bekker små, blir til en stor å, og det er det jeg tror vil felle TH.
Citera
2022-04-24, 18:23
Medlem
Citat:

De som kjenner ham, sier han er mediesky. All tilgjengelig informasjon tyder også på dette. Men jeg skjønner at du lever i en annen virkelighet enn oss andre, derfor er det kanskje ikke verdt å bruke mer tid på å diskutere det.

Citat:

Stakkars politiet som må jobbe med flere spor.

Alle spor kan potensielt avsløre GM. Til og med det politiet kaller villedning, vil kunne avsløre en GM.

Citat:

Dette må ha vært en vanskelig beslutning for politiet, men jeg tror ikke de kommer til å gjøre det samme igjen i fremtidige kidnappingssaker.
Citera
2022-04-24, 18:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
De som kjenner ham, sier han er mediesky. All tilgjengelig informasjon tyder også på dette. Men jeg skjønner at du lever i en annen virkelighet enn oss andre, derfor er det kanskje ikke verdt å bruke mer tid på å diskutere det.

Stakkars politiet som må jobbe med flere spor.

Alle spor kan potensielt avsløre GM. Til og med det politiet kaller villedning, vil kunne avsløre en GM.

Dette må ha vært en vanskelig beslutning for politiet, men jeg tror ikke de kommer til å gjøre det samme igjen i fremtidige kidnappingssaker.

Nå begynner du litt som Havhest igjen når hun har satt seg fast. Kommer med masse usammenhengende tekstmasse, eller ordsalat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in