Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 20:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns domar där 13-14-åringar blivit sjuk utsatta för övergrepp på toaletter och bilar av män de stämt möte med över nätet , finns domar där män begått övergrepp mot minderåriga som bott på hbv hem .
För några år sedan var det en 13-åring som tog livet av sig som utsatts för en man 40+ som över nätet fått henne att utföra en massa saker ..
Några ärenden under åren har varit väldigt unga tjejer som genom påtryckningar och hot förmåtts att sälja sex till män
Bra att du tar upp detta. En del verkar inte förstå hur illa det kan gå för unga som är i sällskap med äldre.
Fallet med flickan som tog sitt liv efter utpressning är så sorgligt.
Citera
2022-04-23, 20:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Femfinger-Tobbe...

Nu för tiden med samma namn som en gädda med Migrän.

Ett mellannamn som en viss person i Bert som är liten.

Ett efternamn som får en att tänka på en svensk mobiltelefon tillverkare.

Tycker vi firar detta med en bit Ox filé.
Vilket också är de första bokstäverna i namnet på orten.

Har tidigare kunnat kalla sig för "Tobbe" men det ändrades eventuellt nyligen till samma som han med Migrän.

Det datum vi invigde Den nya Svinesundsbron - ja då firade även Femfinger-Tobbe någonting.
Senast redigerad av Halte Harald 2022-04-23 kl. 20:23.
Citera
2022-04-23, 20:23
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Bra att du tar upp detta. En del verkar inte förstå hur illa det kan gå för unga som är i sällskap med äldre.
Fallet med flickan som tog sitt liv efter utpressning är så sorgligt.

Det är betydligt fler "äldre", dvs, vuxna, som har råkat illa ut i sällskap med andra äldre, dvs. vuxna.

De flesta unga som på något sätt umgås med vuxna råkar inte illa ut. Och vad gäller utpressare och våldtäktsmän så är de lika lite representativa för hebefiler som de är för vuxna som är sexuellt intresserade av andra vuxna. Det är betydligt fler vuxna än barn/ungdomar som har utsatts för övergrepp av (andra) vuxna.

I de flesta fall är nog barn/ungdomar betydligt säkrare i sällskap med äldre än med jämnåriga. Barn kan vara oerhört elaka och grymma mot andra barn. Du känner kanske till fallet med James Bulger i England 1993?
Citera
2022-04-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Kollade nyss på J*nas L*nde, A.K.A. ex-militärens runkvideo samt Patriks och Saras försök till konfrontation av honom igen, och måste säga att jag (tyvärr) inte kan låta bli att garva hysteriskt åt honom där han ligger på sängen och drar i snabeln, springer som "Usain Bolt", och sedan försöker ljuga sig fri från ansvar genom att påstå att han också är en fiskare och att han var ute i samma ärende som fradgatuggande Sara. Bra försök, han ger sig inte.

Vi har hittills inte sett ett sådant försök till att ducka som L*nde försökte med, även om en av de tidigare männen gjorde ett lamt försök att säga att han ville avslöja "troll". Givetvis är det uppenbart att ex-militären ljuger, men man måste ändå ge honom cred för att han försökte och gick all-in när han märkte att här börjar det brinna i knutarna.

Men just det faktum att man hånskrattar åt L*nde är problematiskt. Jag har nog klargjort ganska tydligt var jag tycker om Dumpen och deras metoder, men (tyvärr) är jag inte immun mot den lyteskomik som sidan trots allt bjuder på, även om det är moraliskt tveksamt att sitta och skratta åt stackars män som får sina liv raserade. Så det är inget att uppmuntra.

Men L*nde är utan tvekan den som hittills har fått ta emot mest hat, och jag kan säga att jag själv känner noll sympati för honom. Men därifrån till att skriva hatfulla och hotfulla kommentarer om honom, som många har gjort på Dumpen, är steget långt. Och det är synd om hans familj som får så mycket oförtjänt skit nu.

Den absolut största lyteskomiken bjuder dock inte "gäddorna" på, utan Patrik och Sara själva. Var fanken hittade dessa karaktärer sig själva? Det är helt osannolikt hur man kan vara så lost och ofrivilligt komisk (men samtidigt obehaglig) människa som Sara. Vad Patrik beträffar måste man dock ge honom cred för hans insatser som idrottsman, även om han inte är särskilt imponerande idag.
Vad är det för fel i huvudet på dig? Drömmer du också om att kulla barn?
Citera
2022-04-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tycker Dumpen.se är löjliga. Lättförtjänta pengar. Pöbeln går så klart igång på pedofiler. Vad folk inte tycks förstå är att sånt här ALDRIG sker "på riktigt". Att en 13-årig flicka faktiskt bestämmer träff med en random äcklig gubbe och har samlag händer inte.

Sexchatt/dickpicks är en sak, att det verkligen går så långt som till träff är en annan.

Hoppas att jag har fel dock.
Mycket vanligare än man tror, tjejer med dåligt självförtroende eller självskadebeteende pga. övergrepp.

Alla dessa psykiska bekymmer som ptsd, borderline, ångest, bulimi osv. Listan kan göras lång.
Många av dessa har tillkommit pga övergrepp.

Vidare är det enkelt att manipulera tjejer i den åldern.
Dom träffar snubben för att få bekräftelse, spänning mm utan tanke på sex för att sedan bli övertalade.
Citera
Medlem
Citat:
Kollade nyss på J*nas L*nde, A.K.A. ex-militärens runkvideo samt Patriks och Saras försök till konfrontation av honom igen, och måste säga att jag (tyvärr) inte kan låta bli att garva hysteriskt åt honom där han ligger på sängen och drar i snabeln, springer som "Usain Bolt", och sedan försöker ljuga sig fri från ansvar genom att påstå att han också är en fiskare och att han var ute i samma ärende som fradgatuggande Sara. Bra försök, han ger sig inte.

Vi har hittills inte sett ett sådant försök till att ducka som L*nde försökte med, även om en av de tidigare männen gjorde ett lamt försök att säga att han ville avslöja "troll". Givetvis är det uppenbart att ex-militären ljuger, men man måste ändå ge honom cred för att han försökte och gick all-in när han märkte att här börjar det brinna i knutarna.

Men just det faktum att man hånskrattar åt L*nde är problematiskt. Jag har nog klargjort ganska tydligt var jag tycker om Dumpen och deras metoder, men (tyvärr) är jag inte immun mot den lyteskomik som sidan trots allt bjuder på, även om det är moraliskt tveksamt att sitta och skratta åt stackars män som får sina liv raserade. Så det är inget att uppmuntra.

Men L*nde är utan tvekan den som hittills har fått ta emot mest hat, och jag kan säga att jag själv känner noll sympati för honom. Men därifrån till att skriva hatfulla och hotfulla kommentarer om honom, som många har gjort på Dumpen, är steget långt. Och det är synd om hans familj som får så mycket oförtjänt skit nu.

Den absolut största lyteskomiken bjuder dock inte "gäddorna" på, utan Patrik och Sara själva. Var fanken hittade dessa karaktärer sig själva? Det är helt osannolikt hur man kan vara så lost och ofrivilligt komisk (men samtidigt obehaglig) människa som Sara. Vad Patrik beträffar måste man dock ge honom cred för hans insatser som idrottsman, även om han inte är särskilt imponerande idag.
Vad är det för fel i huvudet på dig? Drömmer du också om att knulla barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
15/4 (Fredag)pratade dom om vulkanen,Jonas klippet släpptes 20/4 (onsdag)
Så det lutade åt att det var han som var vulkanen då det skulle släppas under denna vecka.

Tror inte att man ska stirra sig blind över att vulkanen är en specifik person, visst kan vara en kändis. Dumpen säger även att dom tror att media kommer haka det nya projektet. Pk-media har ju inte alls tagit deras parti hittills i alla fall så det låter märkligt.

När får vi se Lamotte hålla i kameran igen?
Citera
2022-04-23, 20:26
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsamimmi
Vad är det för fel i huvudet på dig? Drömmer du också om att kulla barn?

Amen, vad är det med dig? Du kan för det första kolla några sidor bak i tråden, så man slipper upprepa sig hela tiden, för det andra kan du tala om vad för något i inlägget du citerade som tyder på att jag skulle vilja ha sex med barn?
Citera
2022-04-23, 20:26
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Femfinger-Tobbe...

Nu för tiden med samma namn som en gädda med Migrän.

Ett mellannamn som en viss person i Bert som är liten.

Ett efternamn som får en att tänka på en svensk mobiltelefon tillverkare.

Tycker vi firar detta med en bit Ox filé.
Vilket också är de första bokstäverna i namnet på orten.

Har tidigare kunnat kalla sig för "Tobbe" men det ändrades eventuellt nyligen till samma som han med Migrän.

Det datum vi invigde Den nya Svinesundsbron - ja då firade även Femfinger-Tobbe någonting.
Bra jobbat!
Något med E-type är även passande musik till gäddan.
Citera
2022-04-23, 20:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är betydligt fler "äldre", dvs, vuxna, som har råkat illa ut i sällskap med andra äldre, dvs. vuxna.

De flesta unga som på något sätt umgås med vuxna råkar inte illa ut. Och vad gäller utpressare och våldtäktsmän så är de lika lite representativa för hebefiler som de är för vuxna som är sexuellt intresserade av andra vuxna. Det är betydligt fler vuxna än barn/ungdomar som har utsatts för övergrepp av (andra) vuxna.

I de flesta fall är nog barn/ungdomar betydligt säkrare i sällskap med äldre än med jämnåriga. Barn kan vara oerhört elaka och grymma mot andra barn. Du känner kanske till fallet med James Bulger i England 1993?

Jag menar barn som utnyttjas sexuellt av vuxen. Var vuxna gör med och mot varandra är en annan sak.
Citera
2022-04-23, 20:31
Medlem
Ollonbos avatar
Lägger mig inte i vad Sjöberg gör men i ett välfungerande samhälle så ska man inte hängas ut odömda eller de som avtjänat sitt straff. Tycker vi att vi i ett av västvärldens bäst fungerande samhällen borde kommit längre. Alla ni som spottar spä hit och dit borde tänka lite längre, kanske när ni blivit äldre och klokare förstår ni att det inte är så lätt.
Citera
2022-04-23, 20:33
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag menar barn som utnyttjas sexuellt av vuxen. Var vuxna gör med och mot varandra är en annan sak.

Jo, jag förstod det. Men jag menade att barn rent statistiskt sett troligen är säkrare tillsammans med vuxna än tillsammans med andra barn/ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in