Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 18:25
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det finns många män som är sugna på småtjejer, jag har inte fattat varför det är så utbrett.

Ja, uppenbarligen gör det det. Förstår inte heller, men i en civiliserad värld får de helt enkelt ligga med vuxna kvinnor, inte barn.
Citera
2022-04-23, 18:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Patrick och Sara är stars!

Jag var tvungen att skaffa Facebook för att kolla in Dumpens sida där. Hade dumpen kommit på den tiden det fanns Folkparker, då hade vi sett en turné!

Det hade stått horder av vuxna groupies vid deras loge back stage. Hysteriska kärringar i drivor som kastat trosor och swishat sig blå.

Patrick får nog ligga hur mycket han vill om han vill. Ge oss vulkanen nu!

De är stjärnor utan tvekan...

Vulkanfisken vill jag ha snart. Spriten är redan inköpt för ändamålet.
Citera
2022-04-23, 18:43
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Även män tjatar om utseendet trots att gäddorna mestadels ser ut som vanligt folk. Där hatet går in går vettet ur.

Ja, visst är det så. De allra flesta gäddorna ser ju faktiskt helt normala ut. Ett litet fåtal kan man kanske kalla för fula. Men ännu så länge har det inte dykt upp någon som ser riktigt bra ut. Gäddorna hittills befinner sig alltså på ett spektra från fula till "normalsnygga". Undrar när/om den första riktiga "snyggingen" dyker upp? Kanske skulle det bli en sådan "vulkan" som det har spekulerats kring i tråden ett bra tag nu.
Citera
2022-04-23, 18:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Har Dumpen hängt ut en 15-åring som legat med en 14-åring? Skulle han (eller hon) ens bli dömd i domstol? Svar: Nej!

Det här är ett metaargument som vrider fokusen från gubbjävlarna som vill utnyttja barn.

Kom med rättvisa jämförelser istället.

Ja, en 14 och 15 åring tillsammans är en helt annan sak. Jag har två söner i 25-30 års åldern. Jag skulle tycka det vore konstigt om dom skulle vara med en 13-14 åring.
Citera
2022-04-23, 19:03
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, en 14 och 15 åring tillsammans är en helt annan sak. Jag har två söner i 25-30 års åldern. Jag skulle tycka det vore konstigt om dom skulle vara med en 13-14 åring.

Jo trekant med brorsan är lite udda.
Citera
2022-04-23, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Ja, visst är det så. De allra flesta gäddorna ser ju faktiskt helt normala ut. Ett litet fåtal kan man kanske kalla för fula. Men ännu så länge har det inte dykt upp någon som ser riktigt bra ut. Gäddorna hittills befinner sig alltså på ett spektra från fula till "normalsnygga". Undrar när/om den första riktiga "snyggingen" dyker upp? Kanske skulle det bli en sådan "vulkan" som det har spekulerats kring i tråden ett bra tag nu.

Det har ju betydelse för hur troligt det är ifall ett barn faktiskt är villigt att möta upp en äldre. Jag är ganska säker på att majoriteten barn inte suktar efter män 30+, lägg då till internetaspekten (stereotypen om någon snuskgubbe på nätet) så förstår man att gubben måste se ut som en fotomodell, vara miljardär och köra Ferrarri för att träff ens ska finnas på kartan.

Att sedan några av gäddorna som hängts ut tidigare dömts för sexbrott mot barn säger inte mycket, då det var för 20-30 år sedan (då dom fortfarande hade hår på huvudet och inget tunt grått kråkbo.)
Citera
2022-04-23, 19:06
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Jo för visso, de jag menar är att de handlar om hur välutvecklad tjejen är. Har en 14 åring en kropp som en vuxen ung kvinna anser inte jag man är pedofil. Kanske har ja fel? De är dock min åsikt. Ålder avgör inte om man är pedofil utan mer personens fysiska utveckling. Precis som att skulle en 20 åring va lika utvecklad som en 12 åring skulle ingen attraktion finnas trots hon är långt över laglig ålder.

Det jag försöker säga är kort och gott att dumpen jagar män med fullt normala instinkter. Många säger att tjejerna som Dumpen använder ser ut vara vuxna på bilderna. I så fall är dessa män inte ens Pedofiler.
Skiter fullständigt i om man väljer att kalla någon pedofil eller gädda, benämningen är för mig ointressant. En 50 årig gubbe har ingenting i en 13 årig brud att göra.
Citera
2022-04-23, 19:07
Citat:
För vem då?
"Age of Consent in Germany
The age of consent in Germany is 14 years old. Prosecution for statutory rape (or the local equivalent) can result in prison time ranging from 6 months to 10 years. The age of consent in Germany is 14 if both partners are under 18. Sexual activity with a person under 18 is punishable if the adult is a person of authority over the minor in upbringing, education, care, or employment.

A person who is over 21 may engage in sexual activity with someone who is 14 or older, but not yet 16, so long as the younger individual's lack of capacity for sexual self-determination is not exploited. If it is, the younger individual would need to file a complaint against the person who is over 21 for legal action to begin. Sexual activity performed without consent or by force in any situation is illegal.

The age of consent of 14 (16 for "unblemished" girls whose parents filed a complaint) was established by the German Empire's Criminal Code in 1872. When Germany split into West Germany and the Democratic Republic of Germany after World War II, each territory established slightly different codes concerning consent. After the reunification of Germany, the age of consent remained at 14 and Code Section 182 was refreshed with the current guidelines."

och

"Age of Consent in Italy
The age of consent in Italy is 14 years old, and rises to 16 when one participant is in a position of authority or influence over the other (teacher, clergyman, etc). Additionally, it is illegal to perform sexual acts when an individual under 14 is present to witness them, even if said minor does not participate. Sexual activity with a prostitute under the age of 18 is illegal in Italy. Additionally, Italy does have a close-in-age rule where 13-year-olds can legally consent to partners who are less than three years older (or younger)."
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/age-of-consent-by-country
Citera
2022-04-23, 19:08
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Behöver jag ens nämna vilka konsekvenser ett barn skulle få ifall Femfinger-Tobbe fick gå lös?
Nej, det behöver du inte, men det har väl heller ingen som helst relevans för rebus-makandet. Du planerar väl inte gripa honom via en rebus?
Citat:
Är man intresserad av att gå på anhöriga är man dum i huvudet. Man väljer inte sina föräldrar.
Precis. Men nu finns det ju som bekant folk (i överflöd) som är "dumma i huvudet". Därav anledningen till konsekvenstänk/försiktighet.
Citat:
Sen tycker jag det är mycket vettigare att vi sitter och skapar rebusar här på fb än att det spekuleras vilt med namn och adresser som slängs hit och dit i dumpens kommentarsfält eller på Facebook i "lokala ortsgrupper"(!!!!).
Jag moraliserade inte mot rebus-makandet som sådant. För att vara tjatig, så var det valet av måltavla jag tyckte var lite okänsligt, färgad som jag var av vad E.84 just berättat att hon och hennes barn fått gå igenom när strålkastarna riktades mot dem. Hoppas du/ni lyckas fokusera strålkastaren så den enbart träffar Tobbe denna gång. Typ en laserstråle.
Citera
2022-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo absolut kan det va så. Men man får ju se vad myndigheterna kommer fram till. Känns ju som att det ändå fanns nåt syfte med att åka dit...
Jag ska iaf ta mig ur detta med barnen starkare än vi va innan.

Jo, men han kan ju ha åkt dit i syfte att träffa kvinnan. Jag förstår att det i sig känns jobbigt, att han planerade vara otrogen. Men inte heller det allra värsta.

Hur gick dumpen tillväga när de informerade er. Fick din man chans att själv berätta, eller kontaktade dumpen er först?
Citera
2022-04-23, 19:16
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Nej, det behöver du inte, men det har väl heller ingen som helst relevans för rebus-makandet. Du planerar väl inte gripa honom via en rebus?

Precis. Men nu finns det ju som bekant folk (i överflöd) som är "dumma i huvudet". Därav anledningen till konsekvenstänk/försiktighet.

Jag moraliserade inte mot rebus-makandet som sådant. För att vara tjatig, så var det valet av måltavla jag tyckte var lite okänsligt, färgad som jag var av vad E.84 just berättat att hon och hennes barn fått gå igenom när strålkastarna riktades mot dem. Hoppas du/ni lyckas fokusera strålkastaren så den enbart träffar Tobbe denna gång. Typ en laserstråle.

Men att Sveriges all media hänger ut Paulo Roberto för sexköp så att hans familj blir lidande är ok?

En uppenbar pedofil som påstår sig ha knullat grannens lilla dotter och stämmer träff med en pedofil mamma?

Ingen rök utan eld.

Klart som fanken man vill ha en rebus på karln.
Citera
2022-04-23, 19:16
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
"Konstigt" känns som årets underdrift. Det är ju direkt olagligt och du borde applådera om Dumpen hängde ut dem.

Då utgår jag från att det vaga "vara med" betyder "ha en sexuell relation med".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in